بیوگرافی بهاره رهنما

بانوی پرتلاش سینما و تئاتر

بهاره رهنما مصداق بارز خانم‌هایی است که از هر انگشتشان یک هنر می‌چکد. البته واقعاً هنر به‌مثابه خود هنر. او سال‌هاست علاوه بر بازیگری درزمینهٔ کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، داستان‌نویسی، شعر و ... فعالیت دارد. در کنار حضور مستمرش در فعالیت اجرایی، تحصیلاتش را هم ادامه داده است. از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌آفرینی‌های او در سینما می‌توان به بازی در «نان، عشق، موتور ۱۰۰۰»، «سن‌پترزبورگ»، «ورود آقایان ممنوع» و... اشاره کرد. بهاره رهنما همچنان یکی از هنرمندان فعال در حیطه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی است. خودش را یک زن قوی و آزاده می‌داند و با ازدواج اخیرش این را به همه ثابت کرد. بهاره رهنما و پیمان قاسم‌خانی پس حدود ربع قرن به زندگی مشترکشان پایان دادند. خانم رهنما اکنون با امیرخسرو عباسی زندگی می‌کند.

 

خانواده تمام هنری
 
بهاره رهنما دهم آذر ۱۳۵۲ در اراک متولد شد. پدرش جلال رهنما و مادرش پروین قائم‌مقامی بازیگر سینما و تلویزیون است. برخلاف روال عادی دنیای هنر که فرزندان به‌واسطه والدینشان بازیگر می‌شوند، این بار یک مادر بود که به‌واسطه دخترش بازیگر شد. انصافاً خانم قائم‌مقامی هم در عرصه طنز دست‌کمی از دخترش ندارد. حتماً بازی شیرین او در مجموعه‌های «مرد هزارچهره»، «ساختمان پزشکان» و ... را به یاد دارید. البته در خانواده خانم رهنما افراد هنرمند بازهم دیده می‌شوند (تقریباً تمام اعضای خانواده، خانواده سابق البته) که به آن‌ها هم اشاره خواهیم کرد. هرچند که بعید است برای کسی ناآشنا باشند. از همه این‌ها که بگذریم بهاره رهنما دوره لیسانس را در رشته ادبیات نمایشی و فوق‌لیسانس را در رشته حقوق قضایی به پایان رسانده است. او به‌واسطه مطالعه فراوان و جدی از سطح سواد بالایی درزمینهٔ سینما و تئاتر برخوردار است.

 

سلام سینما
 
فیلم سینمایی «افعی» در سال ۱۳۷۱ اولین حضور حرفه‌ای بهاره رهنما به‌عنوان بازیگر بود. او بعد از آن در فیلم سینمایی «عاشقانه» با پیمان قاسم‌خانی که آن زمان نامزدش بود، همبازی شد. آغاز دهه هشتاد آغاز یک‌ فصل نو در فعالیت سینمایی بهاره رهنما بود. او در «نان، عشق، موتور ۱۰۰۰» توانایی بالای خود درزمینهٔ طنز را به نمایش گذاشت و بازی‌اش در «گاوخونی» تحسین همگان را برانگیخت. بهاره رهنما یکی از معدود بازیگران زن موفق ایرانی درزمینهٔ طنز به‌حساب می‌آید. او در آثار بسیاری همچون «دایره‌زنگی»، «چارچنگولی»، «پوپک و مش‌ماشاالله»، «ورود آقایان ممنوع»، «طبقه حساس»، «خوب، بد، جلف»، «آیینه بغل» و ... به ایفای نقش پرداخته است. ازجمله بازی‌های جدی او نیز می‌توان به فیلم «جرم» ساخته مسعود کیمیایی اشاره کرد.

 

تلویزیون
 
بهاره رهنما فعالیتش در تلویزیون را در سال ۱۳۷۵ با مجموعه «بازگشت به خانه» آغاز کرد. «من یک مستأجرم»، «مرد هزارچهره»، «چک برگشتی»، «پژمان» از پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های است که بهاره رهنما در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است. خانم راهنما در مجموعه‌های «شب‌های برره»، «باغ مظفر» و «شمس‌العماره» نیز به‌عنوان یکی از اعضای تیم نویسندگیحضور داشت.

 

همه‌کاره در تئاتر
 
از همان دهه ۷۰ بهاره رهنما حضور جسته‌وگریخته‌ای در تئاتر داشت. اما در آغاز دهه ۹۰ بود که فعالیت او بر روی صحنه‌های نمایش پررنگ و پررنگ‌تر شد. خانم رهنما در میان سال‌های ۸۷ تا ۹۵ در نزدیک به ۲۵ نمایش به ایفای نقش پرداخته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «خدای کشتار»، «هاملت با سالاد فصل» و «سونات پاییزی» اشاره کرد. او در سال ۱۳۹۱ با نمایش «این تابستان فراموشت کردم» اولین تجربه کارگردانی خود را به دست آورد. بعد از آن نیز در چندین اثر نمایشی به‌عنوان نویسنده یا کارگردان حضور داشته است. «آرامش زن زیبایی است که شوهر دارد» و «دورهمی زنان شکسپیر» نمایشنامه‌هایی به قلم بهاره رهنما هستند. همسر سابقش پیمان قاسم‌خانی درباره بازی او بر روی صحنه‌های تئاتر می‌گوید: «در این چند وقت که بازی‌های او را در تئاتر دیدم، تازه به استعدادش پی برده‌ام... در چند کار اخیری که از او دیدم فهمیدم، توانایی‌هایی داشته که دیده نشده و حتی خود من هم که نزدیکش هستم ندیده بودم.»

 

ازدواج طلاق ازدواج
 
اما برسیم به مقوله شیرین و جنجال‌برانگیز ازدواج. بهاره رهنما در سال ۱۳۷۰ آن‌طور که خودش می‌گوید، به‌طور اتفاقی در خیابان ولی‌عصر تهران با پیمان قاسم‌خانی آشنا شد. پیمان قاسم‌خانی فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر و کارگردان مشهور سینما و تلویزیون است که آثار خاطره‌انگیزی همچون «مارمولک»، «مکس»، مجموعه‌های «شب‌های برره»، «ساختمان پزشکان» و ... را به رشته تحریر درآورده است. مهراب برادر پیمان هم از فیلم‌نامه نویسان مشهور کشور می‌باشد که با شقایق دهقانازدواج‌کرده است. آشنایی این زوج هنرمند ۵ سال به بعد منجر به ازدواج شد. ازدواجی که ۲۳ سال به طول انجامید. حاصل آن هم دختری بود به نام پریا. پریا متولد سال ۱۳۷۶ است و مشغول به تحصیل در رشته موسیقی می‌باشد. او در فیلم سینمایی «بانو» و یک نمایش به نام «پنجره‌ها» نیز بازی کرد تا توانایی خود را در حرفه‌‌ی والدینش هم محک بزند.

 به پایان رسیدن زندگی عاشقانه این زوج دوست‌داشتنی بعد از این همه سال کمی غیرمنتظره بود اما به هر حال اتفاق افتاد. جدایی‌ای که علت دقیق آن نامشخص است. بهاره رهنما از ادامه رابطه‌ی دوستانه خود با همسرش سابقش پس از جدایی گفت: «پیمان قاسم‌خانی قدیمی‌ترین دوست من است. ما ۲۴-۲۵ سال است که با هم دوستیم و ادامه پیدا نکردن زندگی مشترکمان دلیل نمی‌شود که دوستی‌مان لطمه ببیند» او و همسرش سابقش بعد از جدایی موفق شده بودند خود را هجمه‌ها و حواشی رسانه‌ای دور نگه دارند. اما با انتشار خبر ازدواج مجدد بهاره رهنما سیل عظیم انتقادات و قضاوت‌ها بود که به سمتش روانه شد. بهاره رهنما هم هر بار با انتشار تصاویری از خود و همسرش آتش مخالفان را تندتر می‌کرد. اما او به چیزی اعتقاد داشت و گوشش بدهکار حواشی نبود. می‌گوید: «برای انتشار عکس‌هام مهم‌ترین دلیلم جرئت و جسارت دادن به تمام زن‌های غمگین اطرافم بود. اونهایی که فکر می‌کند زندگی با یک‌بار جدایی تموم شده و هیچ قصه تازه‌ای در راه نیست.»

خبر ازدواج بهار رهنما با امیرخسرو عباسی مالک برند آرایش بهداشتی هاینس و ژاکسیاست در شهریور ۱۳۹۶ رسانه‌ای شد. یعنی دو سال بعد از جدایی از همسر اولش. آشنایی این دو از زمانی که بهاره رهنما مدل تبلیغاتی برند هاینس بود، شروع شد. این دو در صورتی که نزدیک به دو سال دورادور باهمدیگر همکاری داشتند، به‌صورت کاملاً اتفاقی در فرودگاه مشهد با یکدیگر روبه‌رو شدند و امیرخسرو عباسی فردای آن روز از خانم بازیگر خواستگاری کرد.

 

سیاسی
 بهاره رهنما
 و همسر سابقش ازجمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بودند که با امضا طوماری در مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، ضمن قدردانی از انصراف دکتر عارف، از نامزد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری علناً حمایت کردند. او حمایتش از حسن روحانی را در انتخابات بعدی (۱۳۹۶) حتی مصمم‌تر ادامه داد و بارها با شال و پرچم بنفش در تجمع‌های انتخابی حضور پیدا کرد. خانم رهنما همچنین از حامیان میرحسن موسوی در انتخابات ۱۳۸۸ بود.

گوزن
 
بهاره رهنما هم مانند بسیاری از بازیگران رستوران‌داری را به‌عنوان شغل دومش انتخاب کرده است. او صاحب یک کافه‌رستوران به نام گوزن در حوالی سعادت‌آباد تهران است. البته خانم رهنما سعی می‌کند از این مکان برای انجام برخی فعالیت‌های هنری و اجتماعی‌اش نیز استفاده کند. فعالیت‌هایی ازجمله نمایشنامه خوانی و برگزاری گالری‌های نقاشی و عکاسی. او در اقدامی جالب، هرماه آثاری از هنرمندان جوان را برای فروش روی دیوار رستورانش نصب می‌کند و سود این کار را به بچه‌هایی که درگیر بیماری‌های خاص هستند، تعلق می‌دهد.

 

فعالیت‌های دیگر
تهیه‌کنندگی
 را هم به لیست فعالیت‌های هنری بهاره رهنما اضافه کنید. او سابقه تهیه‌کنندگی آلبوم علی شوکت، خواننده جوان موسیقی راک را در کارنامه خود دارد. آلبومی که چند ترانه آن نیز از کتاب «زن باران» بهاره رهنما گرفته شده است.

بهاره رهنما تاکنون چهار کتاب به نام‌های «چهارشنبه و یک کلاه‌گیس»، «مالیخولیای محبوب من»، «زن باران»، «ماه هفت شب» به چاپ رسانده است. داستان، وب نوشته، نوشته‌های روزانه و شعر محتویات این کتاب‌هاست.

خانم رهنما همچنین سابقه فعالیت به‌عنوان مدل لباس را هم برای برند ریماه دارد.

 

شکایت و شکایت کشی
 
دی‌ماه ۱۳۹۳ او و پیمان قاسم‌خانی از نادر فتوره‌چی به علت یادداشت‌هایش در فیس‌بوک شکایت کردند. فتوره‌چی در آن یادداشت‌ها آن دو را به فرصت‌طلبی برای مطرح‌شدن متهم کرده بود. فتوره‌چی پس از این شکایت دادگاهی شده اما با قرار کفالت آزاده شده و بهاره رهنما هم پس از مدتی شکایتش را پس گرفت.

 

سانچی و عصبانیت خانم بازیگر از مسئولین
 بهاره رهنما
 با انتشار متنی در صفحه شخصی اینستاگرامش، انتقاد خود نسبت به برخورد مسئولین پس از سانحه سانچی را ابراز کرد. او نوشت: «هیچ‌کس جوابگو نیست؟ با لحن طلبکار با مردم حرف می‌زنید؟ کوچک‌ترین اعتراضی را به هزار چیز ربط می‌دید؟ آخه تا کی باید شاهد این فجایع باشیم و بعد سکوت و همچنان به میزهاتون بچسبید! آقایون خودتون رو بگذارید جای خانواده‌های داغدار! لطفاً لااقل پاسخگو باشید! تسلیت مردمم، تسلیت به ایران.»

 

پست جنجالی
 
چندی پیش جملاتی از بهاره رهنما در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد که به گمان بسیاری از کاربران نشان از زن‌ستیزی این بازیگر داشت. هرچند که او در توضیح اعلام کرد که آن‌ها جملاتی از نمایشنامه‌های اوست. اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. چندی بعد بهاره رهنما تصویری از یک حیوان خانگی جمله‌ای عجیب که این بار معنایی مردستیزانه داشت را منتشر کرد و بار دیگر جنجال‌آفرین شد. خانم بازیگر با انتشار تصویر یک سگ خانگی نوشت: «همه سگ‌ها از همه مردای دنیا بهترن...»



:: برچسب‌ها: بهاره رهنما , بیوگرافی بهاره رهنما , زندگی نامه بهاره رهنما , گالری تصاویر بهاره رهنما , گالری عکس بهاره رهنما ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 31 تير 1397
اعتراض به نتایج تیزهوشان 97

در این مقاله به موضوع اعتراض به نتایج تیزهوشان 97 پرداخته ایم. آزمون تیزهوشان به منظور شناخت و جذب دانش آموزان مستعد و تیزهوشی برگزار می شود. تحصیل در مدارس تیزهوشان از خواسته و آرزوی بسیاری از دانش آموزان در پایه های مختلف است. اما حضور در این مدارس شرایط خاصی را می طلبد که در هر مقطع تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال داوطلبانی که قصد شرکت در پایه ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی را دارند، نمرات خیلی خوب (یا یک خوب و مابقی خیلی خوب) در پایه پنجم است و داوطلبان پایه نهم به دهم باید معدل بالای 19 در پایه هشتم از لزومات ثبت نام مدارس تیزوهشان است. ثبت نام آزمون تیزهوشان از اریخ 1397/01/28 – 1397/02/05 از  طریق وب سایت ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir انجام شد و داوطلبانی که در مهلت اعلام شده ثبت نام کردند با دریافت کارت ورود به جلسه خود در تاریخ 1397/03/10 در آزمون تیزهوشان که در سراسر کشور به صورت همزمان و رأس ساعت 9 صبح برگزار شد، شرکت کردند.

اما هر ساله بعد از اعلام نتایج تیزهوشان فرصتی فراهم می شود که دانش آموزان معترض به نتیجه، اعتراض خود را ثبت می کنند و بعد از بررسی اعتراض نتیجه آن اعلام می شود.

در مقاله اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 97 شما از زمان اعتراض به نتایج تیزهوشان 97، نحوه ی اعتراض به همراه راهنمای تصویری مطلع خواهید شد. بنابراین با ادامه مقاله اعتراض به نتایج تیزهوشان 97 همراه آیدانیتو باشید.

زمان اعتراض به نتایج تیزهوشان

داوطلبانی که رتبه قبولی مدارس تیزهوشان را کسب نکرده اند، توجه کنند حداکثر یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 97 برای این دسته از داوطلبان کارنامه صادر خواهد شد.

محتویات کارنامه شامل تعداد پاسخ های صحیح و غلط، تراز هر درس، تراز کل آزمون، تراز آخرین نفر قبولی در مدارس منتخب دانش آموز است، زمان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 97 بعد از صدور کارنامه انجام می شود.

نحوه ی اعتراض به نتایج تیزهوشان

دانش آموزان و اولیای گرامی که قصد ثبت اعتراض دارند، توجه داشته باشند که تنها مجاز به انتخاب حداکثر 3 مورد تجدید نظر و تنها مجاز به یک بار ثبت اعتراض خود در سامانه اعتراض هستند. در فرم اعتراض به نتایج 5 موضوع وجود دارد که همان طور که گفته شد، انتخاب حداکثر 3 مورد مجاز است. در ادامه موارد قابل اعتراض را مشاهده خواهید کرد.

  1. مطابقت نداشتن تعداد پاسخ های صحیح (نزده) غلط در کارنامه یا تصویر پاسخ برگ
  2. اعمال نشدن ضابطه پذیرش مربوط به دو قلوها
  3. خطا در محاسبه نمره کل
  4. مطابقت نداشتن اولویت های مندرج در کارنامه با اولویت های درج شده در کارت ورود به جلسه دانش آموز
  5. سایر موارد

راهنمای تصویری اعتراض به نتایج تیزهوشان

برای ثبت نام اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 97 باید وارد سایت Azmoon.medu.ir شوید. در سمت راست با وارد کردن کد ملی و سریال 6 رقمی شناسنامه، وارد سامانه خواهید شد

اعتراض به نتایج تیزهوشان 97اعتراض به نتایج تیزهوشان 97

 

و در ادامه صفحه ثبت نام را مشاهده می کنید

اعتراض به نتایج تیزهوشان 97اعتراض به نتایج تیزهوشان 97

 

همان طور که در تصویر مشخص است با کلیک بر آیکن شماره 1 (علامتگذاری شده) تصویر پاسخبرگ آزمون تیزهوشان نمایش داده می شود. داوطلبان می توانند با مشاهده پاسخبرگ از صحت تعداد پاسخ های غلط و صحیح و نزده در کارنامه نیز مطلع شوند.

اما برای اعتراض بر روی آیکن شماره 2 کلیک کنید و اعتراض خود را همان طور که گفته شد، بر اساس یک تا حداکثر سه مورد از موارد قابل اعتراض ذکر کنید. برای هر مورد توضیحاتی حداکثر 4 خط به منظور دفاع از اعتراض درج کنید.

و بعد از پایان تکمیل فرم اعتراض، گزینه “ذخیره” را انتخاب کنید. بعد از ثبت و ذخیره صفحه ای به شکل زیر نمایش داده می شود که نشان دهنده ی ثبت موفقیت آمیز درخواست شما است. 2 الی 3 هفته بعد از پایان مهلت اعتراض به نتایج تیزهوشان اعتراض اعلام خواهد شد.

اعتراض به نتایج تیزهوشان 97اعتراض به نتایج تیزهوشان 97

 

دانش آموزان و اولیای محترم برای بررسی و ثبت اعتراض به نتایج آزمون و سؤالات مختلف در زمینه اعتراض به نتایج تیزهوشان 97 با مشاوران باسابقه آیدانیتو تماس بگیرید.

به دانش آموزان عزیز توصیه می کنیم بعد از مطالعه اعتراض به نتایج تیزهوشان 97، سری هم به مقاله “نتایج نمونه دولتی 97” بزنند.


جهت اطلاع از اعتراض به نتایج تیزهوشان 97 می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با9099071973 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 31 تير 1397
انتخاب رشته كنكور تجربی

هر ساله پس از اعلام نتايج اوليه توسط سازمان سنجش آموزش كشور، تب انتخاب رشته بسيار داغ مي شود! از آنجايي كه انتخاب رشته نقشي بسيار مهم در موقعيت شغلي آتي مان دارد، توجه به نكاتي كه به ما كمك مي كند كه انتخاب بهتري داشته باشيم، ضروري به نظر مي رسد.

زمان بندي انتخاب رشته كنكور تجربي

مطابق جدول زمانبندي منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش كشور، در نيمه ي دوم مردادماه، اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته هاي تحصيلي داراي شرايط خاص اعلام مي گردد. سپس يك بازه ي 5-4 روزه به منظور انتخاب رشته تجربی درنظر گرفته مي شود .

انتخاب رشته منحصراً به صورت اينترنتي و از طريق سايت سازمان سنجش (www.sanjesh.org) انجام مي گيرد. البته شما مي توانيد با مراجعه به نرم افزار انتخاب رشته تجربی در سايت آيدانيتو نيز اين كار را انجام دهيد اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته هاي دانشگاه هاي شاهد، علوم قضايي و علوم پزشكي بقيه الله و … در دهه ي اول شهريورماه اعلام مي گردد و در نهايت نتايج نهايي آزمون سراسري ، هفته آخر شهريورماه از طريق سايت سازمان سنجش منتشر و كارنامه نهايي آزمون سراسري ، در هفته ي اول مهرماه بر روي سايت سازمان سنجش استقرار مي يابد. اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته هاي نيمه متمركز نيز هفته ي آخر مهرماه اعلام مي گردد.

در روند انتخاب رشته، عجولانه و بدون مشورت عمل نكنيد

دسته بندي رشته هاي تحصيلي و نوع گرايش انتخاب رشته تجربي

دسته بندي تعريف نحوه گزينش
استاني رشته هاي داراي گسترش در بيشتر استان ها
  • روزانه
  • شبانه (بومي استاني)
  • نيمه حضوري (بومي استاني)
ناحيه اي رشته هاي داراي گسترش در استان هاي مجاور
  • روزانه غير دولتي و غير انتفاعي (بومي ناحيه اي)
قطبي رشته هاي داراي گسترش در نواحي بومي مجاور
  • روزانه
كشوري رشته هاي داراي گسترش در تعدادي از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي
  • روزانه
  • مجازي
  • پرديس خودگردان، مازاد و مشترك

 

  • 70% ظرفيت رشته هاي دانشگاه پيام نور در هر شهرستان به داوطلبان بومي همان شهرستان و 30% مابقي ظرفيت، به داوطلبان بومي شهرستان هاي تحت پوشش مركز تخصيص مي يابد.

نحوه انتخاب رشته كنكور تجربي:

با توجه به اينكه انتخاب رشته به صورت اينترنتي صورت مي پذيرد، داوطلبان بايستي پس از دريافت نمودن كارنامه اوليه از طريق سايت سازمان سنجش، دفترچه راهنماي انتخاب رشته تجربي را نيز كه توسط سايت سازمان سنجش منتشر مي شود، دريافت و به دقت مطالعه نمايند.

از آنجايي كه كد رشته ها در جداول موجود در دفترچه راهنماي انتخاب رشته درج شده است، داوطلبان بايستي پس از يافتن كد رشته هاي انتخابي تجربي مورد نظر، آن را در فرم پيش نويس درج نمايند.

از يكي از سه طريق زير مي توان اقدام به انتخاب رشته تجربی نمود:

  •  سريال 12 رقمي ثبت نام
  •   شماره شناسنامه
 
  •    شماره پرونده
  •     كد ملي
  •    شماره سريال شناسنامه
 
  •   شماره 16 رقمي رهگيري ثبت نام
  •     كد ملي

 

* به ياد داشته باشيد آن چيزي كه بسيار مهم است، توجه به اولويت انتخابي ، مقطع تحصيلي رشته ها ، دانشگاه و شهر محل كد رشته و دوره هاي تحصيلي رشته مي باشد. در نهايت بايستي فرآيند انتخاب رشته را تا دريافت رسيد انتخاب رشته 15 رقمي ادامه دهيد.

دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون سراسري علوم تجربي

دفترچه راهنماي انتخاب رشته تجربی در سه فصل تنظم مي شود.

  • در فصل اول به بررسي شرايط و ضوابط كلي پذيرش دانشجو، كارنامه نتايج اوليه و گزينش دانشجو پرداخته مي شود.
  • در فصل دوم، جداول زير گروه ها، ضرايب، ظرفيت و كد رشته هاي تحصيلي گروه آزمايشي علوم تجربي مورد بررسي قرار مي گيرد.
  • در فصل سوم به بررسي شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي، جداول كارايي لازم اعضاء در رشته هاي مختلف تحصيلي و جداول نام واحدها و مراكز دانشگاه هاي پيام نور پرداخته مي شود.

لزوم مشاوره براي انتخاب رشته كنكور تجربي

.براي انتخاب رشته مجازي از طريق نرم افزار انتخاب رشته تجربی آيدانيتو كليك كنيد

اگر در آزمون سراسري شركت نموده و مجاز به انتخاب رشته شويم، مي توانيم حداكثر 100 كد رشته محل را انتخاب كنيم. در نهايت يك انتخاب از اين 100 انتخاب بخشي از آينده ي ما را خواهد ساخت. پس بهتر نيست كه در فرآيند انتخاب رشته تجربي كمي محتاطانه تر و با مشورت بيشتري پيش برويم؟ پس با مشاورين ما تماس بگيريد تا انتخاب رشته تجربی خود را با اطمينان انجام دهيد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 31 تير 1397
ثبت نام كتاب درسي 97

در اين مقاله به موضوع ثبت نام كتاب درسي 97 خواهيم پرداخت. دانش آموزان عزيز با مطالعه مقاله ثبت نام كتاب درسي 97 از نحوه ثبت نام، زمان ثبت نام و مشكلات و سؤالاتي كه در حين ثبت نام براي آنها به وجود مي آيد، آگاه مي شوند. بنابراين به دانش آموزان توصيه مي كنيم با جزئيات اين مقاله آشنا شوند.


جهت اطلاع از ثبت نام كتاب درسي 97 مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

 

دانش آموزان عزيز مي توانند از دو طريق ثبت نام كتاب درسي 97 را انجام دهند:

اولين راه كه معمولاً مرسوم ترين آن ها است، تهيه كتاب و ثبت نام در مدارس است،زيرا مدارس موظف هستند با ورود به سامانه توزيع مواد آموزشي، نسبت به ثبت نام گروهي اقدام و از ارجاع دادن دانش آموزان و اولياي دانش آموزان به كافي نت ها و … پرهيز كنند.

دومين راه ثبت نام انفرادي است، دانش آموزان و اولياي گرامي در صورت تمايل مي توانند شخصاً و به صورت انفرادي از طريق سامانه توزيع كتاب درسي به نشاني www.irtextbook.ir و يا www.irtextbook.com براي ثبت سفارش اقدام كنند.

نحوه ثبت نام كتاب درسي

همان طور كه گفته شد ابتدا بايد وارد سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي براي ثبت نام كتاب درسي شويد. براي ورود به سامانه به كدملي و شماره شناسنامه دانش آموز نياز خواهيد داشت، همان طور كه در تصوير مشاهده مي كنيد،

كد ملي و شماره شناسنامه (شش رقم ست راست كه به عنوان رمز عبور است) را وارد مي كنيد و بعد با كليك بر روي دكمه “ورود” وارد سامانه خواهيد شد. از منوي ست راست (همان طور كه در تصوير مشاهده مي كنيد) گزينه “ثبت سفارش” را انتخاب مي كنيد. در صفحه وارد شده مشخصات فردي و تحصيلي دانش آموز كه شامل اطلاعات شناسنامه اي، اطلاعات تحصيلي، مي شود را مشاهده مي كنيد.

در بخش بعدي (اطلاعات تماس)، شماره همراه را وارد كنيد (وارد كردن ايميل اختياري است)

در قسمت بعدي (ساير اطلاعات) لازم است مذهب و زبان خارجي را انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد كه انتخاب ذهب و زبان خارجي در خريد كتاب هاي ديني در زبان شما تأثيرگذار است.

در صورتي كه اطلاعات مورد تأييد شماست، گزينه “مشخصاتم را تأييد مي كنم” را انتخاب كنيد.

در صفحه ي بعدي اطلاعات سفارش شما نمايش داده مي شود. توجه داشته باشيد كه سفارش به صورت اتوماتيك توسط سيستم تعيين مي شود. در اين قسمت اطلاعات پست آموزشي و قيمت (به ريال) مشخص مي شود، در صورت تأييد اطلاعات براي پرداخت هزينه كتاب گزينه “ثبت و ادامه” را انتخاب كنيد. و بعد از وارد شدن به درگاه بانك و انجام عمليات شما به صفحه بعد منتقل مي شويد و اطلاعات خريد شما نمايش داده مي شود. اين اطلاعات شامل اطلاعات دانش آموز – اطلاعات سفارشي – محل دريافت كتاب – اطلاعات پرداخت است. براي چاپ بر روي گزينه “چاپ سفارشي” كليك كنيد.

در منوي سمت راست و با انتخاب عبارت “ريز تراكنش و برگشت پرداخت تكراري” ريزتراكنش خود و با انتخاب “محل دريافت كتاب” محل دريافت كتاب را مشاهده خواهيد كرد.

به اين نكات توجه كنيد

  • در بخش مشاهده اطلاعات از صحت اطلاعات اطمينان حاصل كنيد و در صورت صحيح نبود اطلاعات، براي اصلاح به مدرسه محل تحصيل خود مراجعه كنيد.
  • كتاب هاي درسي در هر شيوه اي كه ثبت نام انجام شود (گروهي و يا انفرادي) به مدرسه محل تحصيل دانش آموز (مدرسه اي كه هنگام ثبت نام مشخص شده است) ارسال مي شود.

دانش آموزان در دوره هاي تحصيلي متوسطه در پايه هاي هفتم، هشتم، نهم و دوره تحصيلي توسطه دوم در پايه هاي دهم و يازدهمم رشته ها نظري برايسفارش دوره اي كتاب از طريق كتاب فروشي هاي معتبر درس طح كشور اقدام به تهيه كتاب خواهند كرد و نمي توانند از طريق سامانه معرفي شده سفارش خود را ثبت كنند.

دانش آموزان عزيز پايه اول ابتدايي براي كسب اطلاعات بيشتر به مقاله “ثبت نام كتاب هاي درسي پايه اول ابتدايي” مراجعه كنند.


جهت اطلاع از ثبت نام كتاب درسي 97 مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 31 تير 1397
انتخاب رشته كنكور رياضی و فيزيك

هر چقدر هم كه بگوييم نه! اما بايد قبول كنيم كه كنكور يك غول بزرگ است و اگر بخواهيم  آن را از پاي در آوريم، بايستي يك سري از راهكارها را بياموزيم. يكي از اين راهكارها، انتخاب رشته رياضی اصولي است. درست است كه نتايج اوليه و سوابق تحصيلي نقش زيادي در قبولي دارند ولي انتخاب رشته رياضی درست هم اگر نسبت به ساير عوامل اهميت بيشتري نداشته باشد، كم اهميت ­تر هم نيست.

در انتخاب رشته به چه نكاتی دقت كنيم؟

1) زير گروه آزمايشي و ضريب دروس:

از آنجايي كه دروس دانشگاهي نياز به پيش زمينه ي قبلي دارند، اگر قصد ادامه ي تحصيل در رشته اي خاص را داريد، بايستي دقت كنيد كه ضريب درس ها در كنكور چگونه هستند و با توجه به آن براي درس هاي با ضريب بالاتر، وقت و انرژي بيشتري صرف كنيد تا انتخاب رشته كنكور رياضی و فيزيك مناسبي داشته باشيد.

براي مثال اگر مي خواهيد كه در رشته ي فيزيك قبول شويد، بايستي به رتبه در زيرگروهي توجه كنيد كه فيزيك آن ضريب بالاتري دارد.

2) تقسيم بندي رشته ها به استاني، ناحيه اي، قطبي و كشوري:

رشته ها توضيحات شانس قبولي
استاني انتخاب رشته از استان محل تحصيل زياد
ناحيه اي انتخاب رشته از رشته هاي چند استان مجاور هم محل سكونت تقريباً زياد
قطبي انتخاب رشته از رشته هاي چند ناحيه مجاور محل سكونت شانس بيشتر
كشوري انتخاب رشته فقط بر اساس نمره و رتبه كشوري ــــــــ

 

يادتان باشد كه انتخاب رشته نقش بسيار مهمي در قبولي تان دارد

3) رتبه در سهميه و كشور

در اين قسمت با دو مفهوم رو برو مي شويم: رتبه در زير گروه و رتبه كشوري ، دو مفهومي كه نفش پررنگي در نتيجه انتخاب رشته رياضی شما دارا هستند

همان طور كه در قسمت تقسيم بندي رشته ها بيان نموديم نوعي از گزينش به نام گزينش كشوري وجود دارد كه در آن هيچ نوع سهميه بومي در نظر گرفته نمي شود و قبولي در انتخاب رشته رياضی مورد نظر فقط با توجه به نمره و رتبه كشوري انجام مي پذيرد. در انتخاب اين رشته ها، رتبه كشوري و در انتخاب ساير رشته ها رتبه در زير گروه اهميت دارد.

الف) در رشته رياضي و فيزيك رشته هاي زير به صورت كشوري مورد سنجش قرار مي گيرند:

رشته زير گروه رشته زير گروه
مهندسي پزشكي 1 علوم سياسي 1
مهندسي پليمر 1 علوم قضايي 1
مهندسي شهرسازي 1 مددكاري اجتماعي 1
مهندسي شيمي 2 معارف اسلامي 1
مهندسي علمي كاربردي عمران 1 ادبيان و مذاهب 1
مهندسي كامپيوتر 1 كارداني تعمير و نگهداري هواپيما 1
مهندسي ماشين هاي ريلي 1 مهندسي مكانيزاسيون كشاورزي 1
مهندسي معدن 2 فقه و حقوق مذاهب اسلامي –  فقه و حقوق حنفي 1
مهندسي مواد 1 فقه و حقوق مذاهب اسلامي – فقه و حقوق شافعي 1
مهندسي نساجي 1 فلسفه و عرفان اسلامي 1
مهندسي نفت 2 مديريت فرهنگي هنري 1
مهندسي هوا فضا 1 فقه و حقوق مذاهب اسلامي – فقه و حقوق امامي 1
مهندسي هوانوردي 1 مديريت كسب و كارهاي كوچك 1
فيزيك مهندسي 1 فقه و حقوق اسلامي 1
معماري داخلي 1 علوم قرآني – علوم قرآني مجيد 1
مهندسي اپتيك و ليزر 1 معارف قرآن مجيد 1
مهندسي ايمني 2 علوم قرآني – تربيت معلم قرآن مجيد 1
مهندسي راه آهن 1 علوم قرآن و حديث 1
مهندسي مديريت پروژه 1 علوم حديث 1
مهندسي مديريت اجرايي 1 علوم قرآني – فنون قرائت، تلاوت و كتابت قرآن مجيد 1
مهندسي تعمير و نگهداري 1 ضد تروريسم 1
مهندسي دريا 1 امنيت نرم 1
مهندسي خودرو 1 مديريت 1
مهندسي انرژي 1 فناوري اطلاعات و ارتباطات 1
مهندسي حمل و نقل ريلي 1 علوم فني امنيت 1
علوم مهندسي 1 پژوهشگري امنيت 1
روانشناسي 1 امنيت اطلاعات 1
شيمي 2 امنيت اقتصادي 1
مديريت و بازرگاني دريايي 1 امنيت بين الملل 1
مديريت امور بانكي 1 حفاظت اطلاعات 1
مديريت بيمه 1 الهيات و معارف اسلامي – فقه و مباني حقوق اسلامي 1
مديريت بيمه اكو 1 الهيات و معارف اسلامي – فلسفه و كلام اسلامي 1
مديريت مالي 1 الهات و معارف اسلامي – فلسفه و حكمت اسلامي 1
مديريت جهانگردي 1 الهيات و معارف اسلامي – فقه و حقوق اسلامي 1
مديريت هتلداري 1 مخابرات و الكترونيك دريايي 1
مديريت بازاريابي 1 معارف اسلامي و علوم تربيتي 1
مهندسي تكنولوژي آباداني روستا ها 1 كارشناسي چندرسانه اي 1
تاريخ اسلام 1 مهندسي كشتي سازي 1
علوم ورزشي 1 علوم  ومعارف قرآن 1
تربيت مربي عقيدتي سياسي 1 علوم تربيتي 1
آموزش تربيت بدني 1 كارداني علمي كاربردي اويونيك هواپيما 3
زبان و ادبيات عربي 1 شيعه شناسي 1
علوم اجتماعي 1 مهندسي ماشين هاي صنايع غذايي 1
علوم اقتصادي 1 مربيگري ورزشي 1
علوم انتظامي 1 اقتصاد اسلامي 1

 

ب) در انتخاب رشته رياضی فيزيك رشته هاي زير به صورت قطبي مورد سنجش قرار مي گيرند:

رديف نام رشته زير گروه
1 مهندسي صنايع 1
2 مهندسي خط و سازه هاي ريلي 1
3 مديريت دولتي 1
4 مديريت صنعتي 1
5 علم اطلاعات و دانش شناسي 1

 

ج) در انتخاب رشته رياضی فيزيك رشته هاي زير به صورت ناحيه اي مورد سنجش قرار مي گيرند:

رديف رشته زير گروه
1 مهندسي مكانيك 1
2 مهندسي عمران 1
3 مهندسي معماري 1
4 آمار و كاربردها 1
5 حسابداري 1
6 فيزيك 1
7 مديريت بازرگاني 1
8 رياضيات و كاربردها 1
9 مهندسي كشاورزي – اقتصاد كشاورزي 1
10 مهندسي مكانيك بيوسيستم (كشاورزي) 1
11 علوم و مهندسي آب 1
12 آمار و سنجش آموزشي 1

 

د) در انتخاب رشته كنكور رياضی فيزيك رشته هاي زير به صورت استاني مورد سنجش قرار مي گيرند:

رشته زير گروه رشته زير گروه
دبيري رياضي 1 كارداني امور دولتي 1
دبيري فيزيك 1 كارداني امور مالي و مالياتي 1
كارداني تكنولوژي آبياري 1 كارداني علوم ورزشي 1
كارداني خدمات مسافرتي و جهانگردي 1 كارداني تربيت معلم قرآن مجيد 1
كارداني فني برق 3 كارداني حسابداري 1
كارداني فني صنايع 3 كارداني علمي كاربردي مخابرات 1
كارداني فني عمران 3 كارداني عمليات پالايش 3
كارداني فني عمليات پتروشيمي 3 كارداني مديريت صنعتي كاربردي 1
كارداني فني معدن 3 كارداني علمي كاربردي نرم افزار كامپيوتر 1
كارداني فني مكانيك 3 كارداني مديريت بازرگاني 1
كارداني فرآوري مواد معدني 1 كارداني معماري 1
كارداني فن آوري اطلاعات و ارتباطات 1 كارداني علمي كاربردي مكانيزاسيون كشاورزي 1
كارداني علمي كاربردي سخت افزار كامپيوتر 1 كارداني علمي كاربردي ارتباطات و فن آوري اطلاعات 1
كار�

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
ثبت نام مشمولان مقيم خارج از كشور 97

در اين مقاله ثبت نام مشمولان مقيم خارج از كشور 97 مورد بررسي قرار مي گيرد. مشمولان غايب براي نحوه ثبت نام خريد خدمت سربازي در اين بخش آشنا خواهند شد.

متقاضيان خارج از كشور به 2 صورت مي توانند براي ثبت نام معافيت طرح جريمه اقدام نمايند.

اولين روش ثبت نام معافيت

اولين روش براي ثبت نام مشمولان مقيم خارج از كشور معافيت طرح غيبت كه تا پايان سال 97 مي باشد، مراجعه يكي از افراد: وكيل قانوني، پدر، مادر، همسر به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس + 10) مي باشد. اين افراد با تكميل فرم ثبت نام و ساير مراحل گفته شده در فرايند اقدام خريد خدمت و پرداخت هزينه با توجه به شرايط مشمول به غيبت اقدام به ثبت نام معافيت طرح جريمه مي نمايند.

دومين روش ثبت نام معافيت

روش دوم براي ثبت نام معافيت طرح غيبت، توسط خود افراد مشمولان مقيم خارج از كشور مي باشد. اين افراد با مراجعه به سايت تاك به نشاني اينترنتي www.tak.mfa.ir مراحل ثبت نام خود را تكميل مي نمايند.

مراحل ثبت نام در تاك

در اين بخش به نحوه ثبت نام در سايت اينترنتي تاك پرداخته ايم.

-اين افراد نياز است به سامانه اينترنتي تاك مراجعه نمايند و به قسمت ثبت نام در منوي بالاي صفحه كه علامت گذاري شده است، مراجعه كنند. پس از ورود به ثبت نام افراد مي بايست تمامي اطلاعات خواسته شده را وارد كنند.

 

شماره ملي، رمز عبور، نام و مشخصات فردي – نام پدر – محل صدور – ايميل، شماره گذرنامه – شماره تماس خارج از كشور، نشاني در خارج از كشور انتخاب نمايندگي كه درخواست هاي شما به آن داده مي شود، كد امنيتي. اطلاعاتي هستند كه در  فرم ثبت نام بايد پر شوند. درج تمامي مشخصات خواسته شده اجباري مي باشد و پس از پايان درج اطلاعات با كليك بر ثبت فرم، درخواست شما ثبت مي شود.

-بعد از ثبت نام مشمولان مقيم خارج از كشور به سامانه تاك وارد شويد، نام كاربري و كلمه عبور و متن تصوير را وارد نماييد و وارد شويد.

ثبت نام مشمولان مقيم خارج از كشور 97

در صورتي كه رمز عبور خود را فراموش كرده ايد، مراحل زير را انجام دهيد.

  1. شماره ملي خود را به عنوان نام كاربري (بدون خط تيره) وارد كنيد.
  2. كليد فراموشي كلمه عبور را انتخاب نماييد.
  3. ايميلي كه به inbox و يا spam آدرس ايميلي كه در زمان ثبت نام درج كرده ايد، ارسال مي شود.

– با كليك بر روي لينكي كه به ايميل ارسال شده است، وارد صفحه login سامانه تاك مي شويد.

– براي بار دوم پوشه inbox و يا spam را بررسي كنيد و ايميل جديد كه ارسال شده است، حاوي رمز عبور جديد مي باشد.

كلمه عبور را بدون فاصله وارد نماييد.

-بعد از ورود به سامانه تاك، مدارك را بارگذاري و تكميل فرم الكترونيكي و  درخواست وكالت و يا تصديق امضا را انجام دهيد.

بعد از تكميل اطلاعات، كد رهگيري براي شما نمايش داده مي شد آن را چاپ نماييد.

 

– بعد از پايان مراحل به صورت حضوري به نمايندگي تعيين شده مراجعه كنيد و مدارك مورد نياز را همراه خود داشته باشيد.

– در مرحله بعدي مدارك تأييد وكالتنامه توسط نمايندگي صادر مي شود.

– براي تأييد نهايي به همراه كد رهگيري به بخش اسناد وزارت امور خارجه در تهران مراجعه مي شود.

بعد از مطالعه ثبت نام مشمولان مقيم خارج از كشور 97 پيشنهاد ميكنيم براي كسب اطلاع از مدارك خريد خدمت به مقالات درج شده در آيدانيتو مراجعه كنيد.

 


جهت اطلاع از ثبت نام معافيت مشمولان خارج از كشور مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با 9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
فرايند اقدام خريد خدمت 97

در اين مقاله به موضوع فرايند اقدام خريد خدمت 97 مي پردازيم.

در مقاله هاي درج شده در آيدانيتو به طور مفصل به شرايط خريد خدمت سربازي و ميزان جريمه خريد خدمت سربازي به ازاي هر مقطع و شرايط پرداخت وجه و همچنين مدارك مورد نياز جهت پيش ثبت نام خريد خدمت صحبت كرديم. لازم مي دانيم در اين مقاله فرايند اقدام خريد خدمت 97  ،  9 مرحله اقدام به خريد تا دريافت كارت معافيت را مورد بررسي قرار دهيم و تمامي گام هاي اين فرايند اقدام خريد خدمت را بازگو كنيم.

ابتدا نياز است افرادي كه مي توانند از طرح خريد خدمت استفاده نمايند را بشناسيم، افرادي مجاز به استفاده از طرح خريد خدمت سربازي مي باشند كه تا آخر سال 97، 8 سال غيبت از سربازي آنان تكميل شده باشد، 8 سال غيبت براي افراد دانشجو، افرادي كه از سربازي فرار كرده اند، ايراني هاي مقيم خارج از كشور، سربازي هاي حين خدمت و … و شرايط پذيرش درخواست معافيت از طرح خريد خدمت آنها در مقاله شرايط خريد خدمت به طور كامل ارائه شده است.

فرايند اقدام خريد خدمت

گام اول:

البته نياز است افرادي كه شامل طرح خريد خدمت مي باشند براي پيش ثبت نام جريمه مشمولان خدمت به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس + 10) مراجعه نمايند. دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي در سراسر كشور و در مناطق مختلف وجود دارند.

براي پيش ثبت نام جريمه مشمولان خدمت ،مداركي كه در مقاله مدارك خريد خدمت درج شده است، مورد نياز مي باشد.

گام دوم:

پس از پيش بيني ثبت نام در دفاتر پليس 10+ و ارائه مدارك گفته شده، تطبيق مدارك با قوانين، ضوابط ، ابلاغيه ها و دستورالعمل هاي اعلام شده از جانب وظيفه عمومي مستقر در شهرستان ها و ارسال پرونده ها به معاونت وظيفه عمومي استان ارسال مي شود.

گام سوم:

در سومين مرحله، ارسال پيامك از طريق سامانه پيامكي 100 از جانب سازمان وظيفه عمومي ناجا، راجع به واريز هزينه جريمه به مشمولان 8 سال غيبت، انجام مي شود.

گام چهارم:

با دريافت پيامك واريز وجه به مشمولان 8 سال غيبت، اين افراد مي بايست در مهلت تعيين شده براي عمليات پرداخت وجه اقدام نمايند.

مشمولان 8 سال غيبت، حداكثر 5 روز فرصت دارند تا با مراجعه به همان دفتر پليس +10 كه براي ثبت نام اقدام كرده اند، شناسه واريز، شماره حساب و ميزان مبلغ و فرم تعهدنامه محضري را دريافت كنند.

گام پنجم:

بعد از دريافت شناسه و فرم تعهدنامه محضري و … ، عزيزان 10 روز فرصت دارند تا فيش واريزي و فرم تعهدنامه محضري (تكميل شده) مبني بر صحت مدرك تحصيلي را به همان دفتر پليس + 10 ارائه دهند و ثبت در سامانه وظيفه عمومي انجام شود.

در صورتي كه در مهلت گفته شده مدارك به دفاتر خدمات الكترونيك ارائه نشود، اين تأخير به منزله انصراف از درخواست خريد خدمت برداشت مي شود.

گام ششم:

بعد از تكميل مراحل توسط افراد مشمول به غيبت و ارائه فرم و … به دفاتر خدمات الكترونيك نظامي و ثبت آن، سوابق مشمولان از دفاتر پليس 10+ به وظيفه عمومي محل سكونت مشمولان ارسال مي شود.

گام هفتم:

مدارك ارسال شده توسط دفاتر پليس + 10 ابتدا از جانب وظيفه عمومي محل سكونت مشمولان بررسي و تأييد مي شود و سپس پرونده به معاونت عمومي استان ارسال مي شود تا تأييد نهايي انجام شود.

گام هشتم:

در اين مرحله كه تمامي تأييديه ها جهت معافيت خريد خدمت گرفته شد، معرفي و صدور كارت معافيت در مورد پرونده متقاضيان داراي تأييديه واريز انجام مي شود.

گام نهم:

آخرين گام صدور كارت هوشمند معافيت از خدمت وظيفه عمومي به نشاني متقاضي ارسال مي شود.

 


جهت اطلاع از مراحل اقدام خريد خدمت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
شرايط خريد خدمت 97

در اين مقاله به شرايط خريد خدمت 97 خواهيم پرداخت. براي اطلاع از جزئيات شرايط خريد خدمت، قوانين و ضوابط موجود در خريد خدمت، حذف خريد خدمت و … در اين مقاله با آيدانيتو همراه باشيد.

از سال 1304 كه قانون نظام وظيفه براي مردان بالاي 18 سال به تصويب رسيد، تمامي افراد اجبار به حضور در دوره ي سربازي مي باشند. به جز موارد استثنا كه در اين مقاله به طور مفصل راجع به يكي از آن موارد اشاره خواهيم كرد.

خريد خدمت وظيفه

اولين بار (در سال 1377) در دوره اي 3 ساله سربازان توانستند با پرداخت 1.800.000 هزار تا 3.100.000 هزار تومان سربازي خود را بخرند. اما در سال هاي بعد طبق بند “ط” تبصره 16 در دولت يازدهم فروش دوره سربازي تنها براي افرادي با شرايط خاص انجام مي شد. در همان سال طبق قوانين اوليه فروش دوره سربازي براي افراد كه 10 سال غيبت داشتند، با دريافت جريمه مدت زمان غيبت انجام مي شود.

در سال بعد يعني در سال 1395، دولت طي پيشنهادي معافيت با پرداخت جريمه (خريد خدمت سربازي) را افرادي با 5 سال غيبت مطرح كرد كه اين پينشهاد با مخالفت از جانب ستاد كل نيروهاي مسلح مواجه شد و پيشنهاد غيبت 8 سال، در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد.

داوطلبين مجاز به خريد خدمت

  1. افرادي كه تا پايان سال 97 (تا تاريخ 29/12/97) 8 سال غيبت آنها كامل مي شود.
  2. سربازان حين خدمت سربازي كه قبل از شروع خدمت پايان سال 97، 8 سال غيبت دارند.
  3. سربازان فراري كه اززمان فرار تا پايان سال 97، 8 سال غيبت آنها كامل شود.
  4. دانشجويان اخراج شده و يا انصرافي كه از تاريخ انصراف و يا اخراج به مدت 8 سال غيبت داشته باشند.

هزينه جريمه غيبت

بنابراين مشمولان خدمت وظيفه كه به مدت 8 سال به بالا غيبت دارند، با پرداخت مبلغي به عنوان جريمه غيبت در سربازي مجاز به خريد خدمت مي باشند. هزينه ي پرداختي براي افراد متفاوت است. اين تفاوت بر اساس مدارك تحصيلي تعيين مي شود و مدارك تحصيلي در مقاطع بالاتر، ميزان جريمه ي بيشتري خواهند داشت.

لازم به ذكر است بر اساس بند (ب) تبصره 11 ماده واحده قانون بودجه به ازاي هر سال غيبت بعد از 8 سال، 10 درصد به مبلغ جريمه اضافه خواهد شد.

مشمولان غايب ايراني مقيم خارج از كشور

بر اساس اعلام سازمان وظيفه عمومي ناجا آن دسته از هموطناني كه شامل شرايط خريد خدمت (8 سال غيبت از خدمت) را دارند، مي بايست تا پايان سال جاري اقدام به خريد يا رفع غيبت خود (انجام خدمت سربازي) نمايند. اين دسته از افراد با محدوديت هايي مراجع به تردد به كشور مواجه خواهند شد.

اقدام به خريد خدمت

مشمولان غيب كه واجد شرايط خريد خدمت مي باشند، مي بايست در مهلت مانده شده به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس +10) مراجعه نمايند و درخواست خود را ثبت كنند.

مشمولان غايب خارج از كشور نيز براي ثبت درخواست خود مي بايست به سفارت خانه،كنسول گري ها و يا درجه 1 و يا وكيل اين افراد به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي داخل كشور مي باشد.

افراد داراي غيبت كه شرايط خريد خدمت را ندارند، در صورت اتمام 8 سال غيبت خود و درخواست به دفاتر پليس + 10 اضافه خدمت آنها بخشيده خواهد شد.

انصراف از درخواست خريد خدمت

مشمولاني كه براي معافيت و پرداخت جريمه 8 سال غيبت خود به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي مراجعه كرده بودند، مي توانند بعد از اعلام زمان انصراف به همان دفاتر مراجعه و درخواست انصراف را ارائه دهند و به ثبت درخواست جديد اعزام به خدمت به غيبت خود پايان دهند.

شرايط مشمولين 8 سال غيبت

1- ملاك محاسبه شروع زمان غيبت 18 سال تمام مي باشد.

2- از شرايط كاهش جريمه (تخفيف) براي افراد متأهل، داشتن فرزند قانوني و همسر دائم است.

3- زمان غيبت سربازان فراري، از زمان غيبت در سربازي (فرار) تا پايان سال 97 محاسبه خواهد شد.

4- در صورتي كه تا پايان سال 97 بيش از 8 سال غيبت را شامل شوند، در اين دسته جا مي گيرند.

5- دانشجوياني كه از تحصيل انصراف داده اند، زمان غيبت آنان از تاريخ تحصيل مقطع قبلي آنان محاسبه خواهد شد. به عنوان مثال دانشجويي كه در مقطع كارشناسي ارشد از تحصيل انصراف داده است، غيب وي از زمان دوره كارشناسي محاسبه مي گردد.

6- دانشجوياني كه با 8 سال غيبت موفق به اخذ مدرك تحصيلي شده باشند، مبناي اخذ جريمه از آخرين مدرك تحصيلي وي خواهد بود.

7- دانشجوياني كه در طول 8 سال غيبت فارغ التحصيل شده اند، تاريخ غيبت آنان از تاريخ فارغ التحصيلي همان مقطع محاسبه خواهد شد. در صورتي كه تا پايان سال 97، 8 سال غيبت تمام شود، مشمول معافيت قرار خواهند گرفت.

8- داوطلباني كه قبل از رسيدن به سن مشموليت از كشور خارج مي شوند، زمان غيب آنان از زمان رسيدن به سن مشموليت محاسبه مي گردد و بر اساس مدرك كسب شده (در خارج از كشور) ميزان جريمه وي مشخص مي شود.

براي كسب اطلاع از مدارك كورد نياز ثبت نام خريد خدمت سربازي به مقاله مدارك خريد خدمت مراجعه كنيد.

 


جهت اطلاع از شرايط خريد خدمت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
ميزان جريمه خريد خدمت 97

در اين مقاله به موضوع ميزان جريمه خريد سربازي خواهيم پرداخت.

خدمت سربازي كه در اكثر كشورهاي جهان امري ضروري است كه مردان (و در برخي از كشورها زنان) با وارد شدن به سن خاص مجبور به شركت در سربازي مي شود. در كشور اين سن قانوني براي رفتن به سربازي 18 سال و براي مردان مي باشد. اما در برخي از شرايط افراد مي توانند با كسب معافيت هاي مختلف از رفتن به خدمت سرباي معاف خواهند شد.

از جمله معافيت هايي كه داوطلبان مي توانند دريافت كنند. پرداخت جريمه خريد خدمت سربازي است.

تمامي افراد شامل اين معافيت نمي شود و براي اينكه بتوان از اين طرح استفاده كرد، غيبت 8 سال تمام تا انتهاي سال 97 مي باشد. شرايط خريد خدمت به طور مفصل در مقالات مربوطه درج شده در آيدانيتو توضيح داده شده است.

به مشمولين غايب كه قصد استفاده از اين نوع معافيت را دارند، توصيه مي كنيم براي اطلاع از قيمت خريد سربازي 97 و شرايط و ميزان جريمه خدمت 97 در اين مقاله با آيدانيتو همراه باشند. در اين بخش به ميزان هزينه جريمه غيب در سربازي، جريمه به ازاي هر سال غيبت، ميزان جريمه در مقاطع تحصيلي مختلف، نحوه پرداخت جريمه و … خواهيم پرداخت.

قيمت خريد خدمت سربازي

همان طرو كه مطلع هستيد افرادي كه تا پايان سال 97، 8 سال غيبت تمام داشته باشند، مي توانند با پرداخت جريمه و هزينه خريد سربازي، معافيت كسب نمايند. لازم به ذكر است ميزان پرداخت جريمه در مقاطع تصحيلي مختلف جهت صدور كارت معافيت از خدمت وظيفه عمومي متفاوت است. در ادامه مي توانيد ميزان جريمه در مقاطع مختلف تحصيلي را مشاهده نماييد.

مقطع تحصيلي مبلغ جريمه (ريال)
زير ديپلم 100.000.000
ديپلم 150.000.000
فوق ديپلم 200.000.000
كارشناسي 250.000.000
كارشناسي ارشد 300.000.000
دكتراي غير پزشكي 400.000.000
دكتراي پزشكي 350.000.000
پزشكان متخصص و بالاتر 500.000.000

 

همان طور كه در جدول فوق مشاهده كرديد، هر چه مدرك تحصيلي بالاتر باشد، ميزان جريمه خريد خدمت وظيفه عمومي نيز افزايش پيدا مي كند. بنابراين افرادي كه از مشمولين غيبت به حساب مي آيند، مي توانند با پرداخت 10 ميليون تا 50 ميليون تومان كارت معافيت خود را دريافت نمايند.

به ازاي هر سال غيبت مجدد (پس از 8 سال غيبت)، 10% به مبلغ جريمه پايه اضافه مي گردد

 

شرايط پرداخت هزينه هاي جريمه سربازي

با توجه به اعلام اداره ي اجتماعي و سازمان وظيفه عمومي ناجا در خصوص طرح جريمه، مشمولان غايب، افراد مي توانند به دو صورت نقدي و اقساطي هزينه جريمه را پرداخت نمايند.

داوطلبان در زمان ثبت درخواست معافيت، نحوه پرداخت مبلغ جريمه را مشخص مي نمايند.

افراد مي توانند به يكي از روش هاي زير اقدام به پرداخت جريمه نمايند.

  1. نقدي
  2. قسطي
  3. استفاده از تسهيلات اعطايي

متقاضيان پرداخت  قسطي ابتدا بايد يك سوم جريمه را پرداخت نمايند و مابقي هزينه را به صورت اقساط تا پايان سال 97 پرداخت كنند.

در صورتي كه نيمي از هزينه جريمه پرداخت شود، فرد مي تواند در صورت تمايل در يك مرحله خروج از كشور اجازه سفر زيارتي را از سازمان وظيفه عمومي بگيرد.

متقضايان استفاده از تسهيلات اعطايي، مي توانند با توجه به قوانين شرايط اعطاي وام و شرايط بانك، وام بانكي دريافت نمايند.

در اين شيوه، وام بانكي به همراه يك سوم مبلغ اوليه (شرايط اقساطي پرداخت) از طريق بانك به صورت يكجا به خزانه واريز مي شود و بعد از آن كارت معافيت وظيفه عمومي صادر و به فرد درخواست كننده ارسال مي شود.

 

شرايط اقساطي وام بانكي و .. تابع مقررات و تسهيلات بانكي مي باشد. پس از واريز مبلغ از سوي بانك، كه مانند پرداخت نقدي مي باشد، بلافاصله كارت معافيت صادر خواهد شد.

متقاضيان پرداخت نقدي با دريافت شناسه پرداخت از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي هزينه مشخص شده را پرداخت مي نمايند و كارت معافيت صادر و براي افراد ارسال خواهد شد.

تخفيف در هزينه جريمه

در اين بين به افرادي كه داراي شرايط خاص مي باشند، تخفيفاتي داده مي شود. بر طبق اين مصوبه افراد زير شامل تخفيفاتي در ميزان جريمه خدمت سربازي خواهند شد.

  • مشمولان متأهل 5 درصد از مبلغ جريمه كسر مي شود.
  • مشمولان داراي فرزند، به ازاي هر فرزند 5 درصد از مبلغ جريمه كسر مي شود.
  • مشمولان تحت پوشش كميته امدام امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي و فرزندان اين افراد، 70% تخفيف در جريمه را شامل مي شوند.

افزايش جريمه

همان طور كه گفته شد به ازاي هر سال غيبت مازاد به 8 سال، 10 درصد به مبلغ جريمه پايه اضافه خواهد شد و مدت غيبت افراد بيش از شش ماه، يك سال به حساب مي آيد. بنابراين فردي كه 8 سال و هفت ماه غيبت داشته باشد ، 9 سال محاسبه خواهد شد و 10 درصد به جريمه وي اضافه خواهد شد.

پيشنهاد ميكنيم پس از مطالعه ميزان جريمه خريد خدمت 97  مقاله شرايط خريد خدمت را نيز مطالعه كنيد.

 


جهت اطلاع از ميزان جريمه خريد خدمت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
مدارك خريد خدمت 97

در اين مقاله به موضوع مدارك خريد خدمت 97 پرداخته ايم.

به داوطلباني كه 8 سال غيب از خدمت سربازي داشته اند و قصد مشخص كردن وضعيت سربازي خود را دارند، توصيه مي كنيم در مقاله مدارك خريد خدمت همراه ما باشند تا با مدارك لازم جهت ثبت نام و مدارك مورد نياز براي افراد متأهل و … آشنا شوند.

شرايط خريد خدمت

همان طور كه گفته شد افرادي كه هشت سال غيبت تا آخر سال 97 را دارند ، بايد به عنوان مشمولين 8 سال غيبت اقدام به مشخص كردن وضعيت خود نمايند. اين افراد مي توانند با مراجعه به دفاتر پست الكترونيك انتظامي (پليس + 10)  درخواست خود را در دو حالت ثابت نمايند. 1. خريد خدمت با پرداخت جريمه غيبت، 2. اعزام به خدمت و پايان دادن به غيبت.

مدارك لازم جهت ثبت نام طرح جريمه مشمولان غيبت

داوطلباني مي توانند با پايان هشت سال يا بيشتر غيبت به منظور ثبت نام و خريد خدمت سربازي به دفاتر پست الكترونيك انتظامي (پليس + 10) مراجعه نمايند.

براي ثبت نام و درخواست معافيت داوطلبان مي بايست مدارك لازم براي ثبت نام را به همراه داشته باشند. در اين مبحث مدارك خريد خدمت 97 را مشاهده خواهيد كرد.

  1. اصل شناسنامه مشمول به همراه كپي
  2. اصل كارت ملي مشمول به همراه كپي
  3. اصل آخرين مدرك تحصيلي مشمول به همراه كپي

لازم است مشمولان طرح خريد خدمت سربازي با در دست داشتن مدارك گفته شده، اقدام به پيش ثبت نام طرح جريمه مشمولان غايب كنند.

مدارك ثبت نام خريد خدمت افراد متأهل

  1. اصل شناسنامه مشمول به همراه كپي
  2. اصل كارت ملي مشمول به همراه كپي
  3. اصل آخرين مدرك تحصيلي به همراه كپي
  4. اصل شناسنامه همسر به همراه كپي
  5. اصل كارت ملي همسر به همراه كپي
  6. اصل شناسنامه فرزندان به همراه كپي
  7. اصل كارت ملي فرزندان به همراه كپي

افراد متأهل و داراي فرزند شامل تخفيفات در نظر گرفته شده براي مشمولين غيبت مي شوند و به ازاي هر فرزند 5% از هزينه خريد خدمت كسر خواهد شد.

افراد براي خريد خدمت سربازي به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي مراجعه مي كنند و پس از ارائه مدارك خريد خدمت و ثبت درخواست، منتظر مرحله راستي آزمايي مي شوند. در اين مرحله به صحت اطلاعات درج شده پرداخته مي شود و بعد با دريافت پيام از نحوه پرداخت مبلغ جريمه آگاه خواهند شد.

در مقاله ميزان جريمه خريد خدمت مندرج در آيدانيتو مي توانيد از هزينه هاي هر مقطع، تخفيفات ارائه شده به مشمولان، طرح هاي پرداخت وجه، دريافت وام جهت تسويه جريمه و … مطلع شويد.

 


جهت اطلاع از مدارك خريد خدمت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
خريد خدمت ايثارگران 97

در اين مقاله به موضوع خريد خدمت ايثارگران 97 خواهيم پرداخت.

خدمت سربازي در ايران براي مردان از سن 18 سالگي تمام اجبار مي باشد. كشور ايران نيز مانند برخي از كشورهاي ديگر (21 كشور) بيش از 18 ماه براي خدمت سربازي در نظر گرفته است. لازم به ذكر است از سال 91 به بعد مدت خدمت سربازي از 24 ماه به 21 ماه كاهش پيدا كرد.

برخي از پسران بر اين باورند كه دوران سربازي باعث اتلاف عمر وقت آن ها مي شود اما برخي ديگر بر اين باورند كه خدمت سربازي حركتي جهادي است و اين 21 ماه بخشي از اداي دين جوانان به كشور و جمهوري اسلامي مي باشد. همان طور كه گفته شد، خدمت سربازي امري ضروري است و مشمولان در صورت غيبت و عدم اقدام براي اعزام به خدمت با مشكلاتي در شرايط مختلف مواجه خواهند شد.

برخي از افراد با توجه به شرايط ويژه اي كه دارند (مشكلات جسمي و …) مي توانند معافيت از سربازي و يا كسر از خدمت دريافت نمايند اما همان طور كه گفته شد، برخي از مشمولان خدمت به معافيت خواهند رسيد كه شرايط آن در مقالات مربوطه به طور كامل توضيح داده شده است.

از مهم ترين بحث هايي كه در اين روزها شنيده مي شود، خبر خريد خدمت ايثارگران 97، و يا خريد خدمت فرزندان ايثارگران97 مي باشد. در اين مقاله قرار است به صحت و سقم اين خبر بپردازيم. بنابراين پيشنهاد مي كنيم در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد.

بررسي خبر خريد خدمت ايثارگران

قانون جديد ايثارگران در 3 حالت عنوان شده است. در اين مقاله به حالت سوم كه خريد سربازي فرزندان ايثارگر است پرداختيم. اولين شرط و مهم ترين شرط استفاده از اين طرح عدم غيب در خدمت سربازي است.

طبق اين قانون فرزندان ايثارگري كه فاقد غيبت هستند، بتوانند با پرداخت 5 ميليون تومان سربازي خود را بخرند. اين طرح به تأييد مجلس و تأييد شوراي نگهبان رسيده است. اما در حال حاضر قابل اجرا نمي باشد. بنابراين در حال حاضر فرزندان ايثارگر نمي توانند سربازي خود را بخرند و زمان اجراي اين قانون (در صورت اجرا شدن) مشخص نمي باشد.

به مشمولان خدمت توصيه مي كنيم پس از مطالعه خريد خدمت ايثارگران 97 به مقاله شرايط خريد خدمت 97 مراجعه نمايند.

 

 


جهت اطلاع از خريد خدمت ايثارگران مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
مراحل خريد خدمت سربازان فراری 97

در اين مقاله به موضوع مراحل خريد خدمت سربازان فراری 97 خواهيم پرداخت. به سربازاني كه در رده سربازان فراري از خدمت قرار مي گيرند، توصيه مي كنيم در مقاله مراحل خريد خدمت سربازان فراری 97 با آيدانيتو همراه باشند تا به روند كاري خود پي ببرند.

در بازي در ايران از سال 1304 توسط رضاشاه برقرار شد و تاكنون تغييرات زيادي در روند اجرا و قوانين آن ايجاد گرديد. همان طور كه مطلع هستيد، دوره سربازي از 24 ماه به 21 ماه كاهش يافته است.

با توجه به اينكه برخي از افراد بر اين باورند كه دوره سربازي به هدر دادن عمر و بهترين سال هاي زندگي آنان است در تلاش براي كاهش و عدم حضور در خدمت سربازي هستند.  سربازي براي تمام پسران كه وارد 19 سالگي مي شوند، واجب است مگر اينكه شامل دسته اي از افراد باشند كه در شرايط خاصي مجاز به خريد و يا كسري خدمت هستند. مراحل خريد خدمت سربازان فراری در زير بصورت كامل ذكر شده.

فرايند اقدام خريد سربازان فراري

در اين مبحث قرار است از مرحله ثبت نام تا صدور كارت را به مشمولان  خدمت سربازي توضيح دهيم. به ادامه مقاله توجه كنيد.

  1. در مرحله اول نياز است سربازان فراري به دفاتر پليس +10 مراجعه كرده و پيش ثبت نام جريمه مشمولان غيبت را انجام دهند. لازم به ذكر است براي اين مرحله افراد مي بايست با مدارك كامل كه در مقالات مربوطه عنوان شده است، به دفاتر پليس+10 مراجعه نمايند.
  2. در اين مرحله پرونده مشمولان به معاونت وظيفه عمومي استان ارسال مي شود و مدارك ارائه شده در مرحله قبل با ضوابط و ابلاغيه ها تطبيق داده مي شود.
  3. بعد از تطبيق و صحت مدارك پيامك واريزي وجه از جانب سازمان وظيفه عمومي ناجا به مشمولان خدمت ارسال مي شود و داوطلبان مي بايست ظرف مدت 5 روز به دفاتر پليس + 10 مراجعه كرده و شماره حساب، شناسه واريز و ميزان مبلغ مشخص شده و فرم تعهدنامه محضري را دريافت نماييد.
  4. پس از واريز وجه به حساب و تكميل فرم تعهدنامه محضري مبني بر صحبت مدارك تحصيلي مشمولان، ظرف مدت 10 روز فيش واريزي و فرم تكميل شده را به دفاتر پليس +10 ارائه مي شود.
  5. در اين مرحله مدارك تكميل شده مشمولاني كه در زمان مقرر براي ثبت نام اقدام نموده اند، از طريق دفاتر پليس +10 به وظيفه عمومي محل سكونت ارسال مي شود.
  6. در مرحله بعدي ارجاع به يگان خدمتي و ارايه نامه مبني بر خريد سربازي و همچنين ثبت زمان هاي فرار مشمولان خدمت از سوي يگان خدمتي انجام مي شود.
  7. در مرحله بعد. ارائه نامه از سوي يگان خدمتي به دادسراي نظامي و پرداخت جريمه به دادسراي نظامي و ارائه نامه مبني بر پرداخت جريمه به نظام وظيفه انجام مي شود و از طريق حوزه وظيفه عمومي محل سكونت بررسي و تأييد مي شود و بعد پرونده به وظيفه عمومي استان جهت تأييد نهايي ارسال مي شود.
  8. مرحله بعد معرفي به صدور كارت معافيت در مورد پرونده هاي متقاضياني كه داراي تأييديه واريز در سامانه هستند، انجام مي شود.
  9. در مرحله آخر، كارت هوشمند معافيت سربازي صادر و به نشاني متقاضي ارسال مي شود.

در اين پست مراحل خريد خدمت سربازان فراری بررسي شد؛ اما آيا سربازاني كه پس از انجام چند ماه از خدمت سربازي دچار غيبت شده اند، شامل طرح خريد سربازي مي شوند؟كدام يك از سربازان فراري در دسته خريد خدمت سربازي جاي مي گيرند؟ پيشنهاد مي كنيم براي اطلاع از سؤالات گفته شده به مقاله خريد خدمت سربازان فراری 97 مراجعه نماييد.

 

 


جهت اطلاع از مراحل خريد خدمت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
خريد خدمت سربازان فراری 97

در اين مقاله به موضوع خريد خدمت سربازان فراری 97 خواهيم پرداخت. همان طور كه مطلع هستيد كشور ايران نيز مانند 21 كشور ديگر از جمله قرقيزستان، تايلند و … داراي خدمت وظيفه بيش از 18 ماه مي باشد. قوانين خدمت وظيفه (سربازي) در كشورهاي مختلف متفاوت است. در برخي از كشورها خدمت وظيفه وجود ندارد (به دلايل مختلف از جمله بدگماني سياسي و اجتماعي نسبت به ارتش و …)، در برخي كشورها خدمت سربازي داوطلبانه در برخي از مواقع و در شرايط خاص اجباري، در برخي از كشورها خدمت سربازي كمتر از 18 ماه و …. است.

در كشور ايران خدمت سربازي از سال 91،  از 24 ماه به 21 ماه كاهش يافت، خدمت سربازي اجباري از سال 1304 توسط رضاشاه در ايران به تصويب رسيد. گذراندن دوران سربازي براي تمام مرداني كه به سن 18 سالگي تمام (آغاز 19 سالگي) رسيده اند اجباري است. مگر به دليل شرايط خاص برخي افراد كه موجب معافيت از سربازي و در برخي شرايط به كسري خدمت نيز منجر مي شود.

در ايران بسياري از مشمولان خدمت بر اين باورند كه دوران سربازي، اتلاف زمان بهترين دوران زندگي آنها مي باشد. اما برخي ديگر به اين معتقدند اين دوران اداي دين آن ها به نظام جمهوري اسلامي است.

دوره هاي خدمت سربازي به 3 دوره تقسيم مي شود: 1. دوره آموزشي (2 ماه اول خدمت) 2. دوره كد (2 ماه بعد از دوره آموزشي و براي اعزام به ارتش و نيروي انتظامي است) 3. دوره خدمت ، در برخي موارد در صورت تنبيه و … مدت زماني بيش از زمان خدمت، به خدمت ادامه مي دهند كه به آن اضافه خدمت گفته مي شود.

همان طور كه گفته شد، تمامي افرادي كه به سن مشموليت رسيده اند، موظف به انجام خدمت سربازي مي باشند مگر به دلايل شرايط خاص. در اين مقاله قصد داريم راجع به خريد خدمت صحبت كنيم. در مقالات مندرج در آيدانيتو با عنوان شرايط خريد خدمت 92 مي توانيد از شرايطي كه منجر به خريد خدمت مي شود، مطلع شويد و همچنين از مبالغ و قيمت خريد خدمت سربازان فراری مطلع شويد. اما در اين مقاله راجع به سؤالاتي كه در حيطه خريد خدمت سربازان فراری 97 است، صحبت كنيم. آيا سربازان فراري از خدمت مجاز به خريد خدمت مي شوند؟ در صورت مثبت بودن پاسخ اين سؤال در چه شرايطي و با چه ميزان هزينه اين امر اتفاق مي افتد؟ براي اطلاع از پاسخ اين سؤالات با ما همراه باشيد.

سربازان فراري

در اين مبحث به شرايط خريد خدمت سربازان فراری خواهيم پرداخت، همان طور كه پيشتر (در مقاله شرايط خريد خدمت) گفته شد از شرط اصلي خريد خدمت غيبت است. اگر غيبت 8 سال تمام باشد (تا آخر سال 97) در برخي از موارد امكان خريد خدمت وجود دارد.

سربازان فراري كه از تاريخ فرار آنان (آخرين تاريخ) بيش از 8 سال گذشته است و تاكنون مشغول خدمت نشده اند، مي توانند سربازي خود را بخرند. لازم به ذكر است ملاك محاسبه تاريخ فرار از خدمت و غيبت تا پايان تاريخ 29/12/97 مي باشد.

و در صورتي كه از فرار آنان 8 سال گذشته باشد، غيبت آنان تا پايان تاريخ اتمام فرار (اتمام غيبت) محاسبه مي شود.

سربازاني كه از خدمت سربازي (حين خدمت) فرار كرده و 8 سال از آن تاريخ گذشته باشد نيز واجد شرايط خريد خواهند شد.

توجه كنيد

1- خريد خدمت سربازي تنها در صورت غيب (8 سال) امكان پذير است.

2- مدت غيبت بيش از شش ماه، يك سال محسوب خواهد شد.

3- به ازاي مدرك تحصيلي قيمت خريد متفاوت است.

4- مشمولان غيبت مجاز به خروج از كشور نيستند.

خريد خدمت سربازي بدون غيبت

همان طور كه گفته شد، شرط اصلي خريد خدمت، غيبت 8 ساله مي باشد. بنابراين خريد خدمت سربازي بدون غيبت ميسر نيست، لازم به ذكر است خريد خدمت در طول تحصيلي ممكن نيست.

مجازات فرار از سربازي

سربازان عزيز توجه داشته باشند كه در صورت غيبت و عدم وجود عذر قابل توجيه با مجازات (حبس و يا اضافه خدمت) مواجه خواهند شد. ميزان حبس و يا اضافه خدمت به زمان و شرايط فرار از خدمت وابسته است. به عنوان مثال:

چنانچه فرد براي اولين بار فرار كرده باشد و ظرف مدت 60 روز خود را معرفي نمايد، به ازاي هر روز غيبت (فرار) دو روز به خدمت ضرورت آن ها اضافه خواهد شد (بدون ارجاع پرونده به مراجع قضايي)

چنانچه پس از 60 روز خود را معرفي كند و سابقه فرار داشته باشند به حبس از دو تا شش ماه محكوم مي گردند و …

به مشمولان خدمت پيشنهاد علاوه بر مطالعه مقاله خريد خدمت سربازان فراری مي كنيم با مراجعه به “شرايط خريد خدمت 97” و “ميزان جريمه خريد خدمت 97” از شرايط و هزينه خريد سربازي مطلع شوند.

 

 


جهت اطلاع از خريد خدمت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با 9099071973تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 30 تير 1397
بیوگرافی بهنوش طباطبایی

بازیگر آرام و باوقار سینما، تلویزیون و تئاتر که سال‌ها سعی کرد به دور از جنجال و حواشی فعالیت خود در عرصه هنر را پیش ببرد. بهنوش طباطبایی توانست مدت‌ها بدون هیچ حرف ‌و حدیثی خودش را تنها در قاب هنر به نمایش بگذارد. حتی یک ازدواج توجه‌برانگیز با مهدی پاکدل و طلاق غافلگیرکننده‌اش هم نتوانست او را اسیر دور باطل حواشی کند. طباطبایی با سکوت در برابر هجمه‌های رسانه‌ای موفق به حفظ حریم خصوصی زندگی دونفره‌شان شد و مدتی بعد از طلاق هم فعالیت حرفه‌ای خود را پرتلاش‌تر از گذشته از سر گرفت. طباطبایی با «مسافری از هند» به شهرت رسید و در مجموعه‌های همچون «پیله‌های پرواز» و «از یاد رفته» خوش درخشید. هر بار حضورش بر صحنه‌های تئاتر هم تحسین همگان را برانگیخته است. او در «آیینه‌های روبه‌رو» نشان داد به اوج پختگی در این حرفه رسیده است.

 

خانواده
 
بهنوش طباطبایی متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ می‌باشد. دل‌بستگی زیادی به پدر و مادر و تنها خواهرش تینوش دارد و همیشه از علاقه‌اش به خانواده در صفحات مجازی‌اش صحبت به عمل آورده است. او هم مانند بسیاری از هنرمندان از رشته‌ای غیرمرتبط طباطبایی وارد حرفه هنرپیشگی شد.  در دانشگاه مهندسی کامپیوتر خواند و پس از آن تصمیم به تغییر مسیر گرفت. دوره‌های بازیگری‌اش را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذراند و در سال ۱۳۷۸ به‌صورت حرفه‌ای وارد این عرصه شد.

 

آغاز فعالیت هنری
 بهنوش طباطبایی
 در سال ۱۳۷۸ با بازی در مجموعه «کوی دامون» به کارگردانی عباس رنجبر فعالیت حرفه‌ای‌اش را آغاز کرد. این مجموعه در فضایی دانشجویی، روایتگر زندگی پرفرازونشیب نسل جوان بود. بهنوش طباطبایی و الهام حمیدی هر دو برای اولین بار در آن مجموعه دیده شدند. طباطبایی بعد از آن حضور پررنگ‌تری در سریال پربیننده «مسافری از هند» داشت. او که نقش کتی را در آن سریال بازی می‌کرد، خیلی زود توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و به شهرت برسد. درخشش در همان نقش‌های فرعی دو سریال قبل، حسین سهیلی زاده را مجاب کرد که از او به‌عنوان کاراکتر محوری کارهای جدیدش استفاده کند. بهنوش طباطبایی در دو مجموعه متوالی حسین سهیلی‌زاده یعنی «عشق گمشده» و «پیله‌های پرواز» به‌عنوان نقش اصلی حضور پیدا کرد. طباطبایی در آن دو سریال نماینده زنانی بود که برای زندگی خود می‌جنگند و به‌خوبی این چالش‌های زنانه را به نمایش گذاشت. درخشش در این دو مجموعه در سال‌های ۸۳ و ۸۴ بهنوش طباطبایی را به اوج شهرت خود رساند.

 

از یاد رفته
 
طباطبایی بعد از آن وارد سینما شد و ۴ سالی از تلویزیون دور بود. او در سال ۱۳۸۸ با نقشی کوتاه در مجموعه طنز «چاردیواری» به رسانه ملی بازگشت. سال بعد نیز حضور موفقی در «از یاد رفته» داشت. در «مختارنامه» هم نقش خاشعه عروس زیبای بن‌زبیر را ایفا کرد. «میکاییل» و «در مسیر زاینده‌رود» نیز آخرین سریال‌های تلویزیونی با نقش‌آفرینی بهنوش طباطبایی هستند.

 

مصائب بهنوش
 
مهدی پاکدل اولین پارتنر سینمایی بهنوش طباطبایی در عرصه سینما بود. این دو بازیگر در سال ۱۳۸۵ در فیلم سینمای «مصائب دوشیزه» مقابل یکدیگر قرار گرفتند. بهنوش در آن فیلم نقش دختری مسیحی به نام ژان را بازی می‌کرد. او پس از آن یکی دو سال پرکار را در سینما گذراند. در فیلم‌های «پسران آجری»، «مجنون لیلی» و «کلاغ پر» به‌عنوان کاراکترهای مکمل ظاهر شد و در «آزادراه» باز هم در کنار پاکدل قرار گرفت. طباطبایی را همواره بازیگری گزیده‌کار در سینما دیده‌ایم. او در انتخاب نقش‌هایش وسواس زیادی به خرج می‌دهد و سعی می‌کند هر نقش را با پرداختی نو جلوی دوربین ببرد. او همچنین عنوان کرده است که از حضور در فیلم‌های پاپ‌کورنی و سرگرم‌کننده هم بدش نمی‌آید. «عشق، شانس، تصادف» یکی از آن فیلم‌ها بود. بهنوش طباطبایی پس از طلاق مدت کوتاهی خانه‌نشین شد. اما از سال ۱۳۹۴ با کاراکتری جذاب و چالش‌برانگیز به سینما بازگشت. در فیلم سینمایی «سیانور» نقش یکی از اعضای فعال گروهک‌های چریکی به نام لیلا را بازی می‌کرد. کاراکتری که چالش‌های درونی و بیرونی زیادی را با خود به یدک می‌کشید. طباطبایی بعد از آن در «زیر سقف دودی» و «لابی» هم حضور تحسین‌برانگیزی داشت.

 

درخشش در تئاتر
 بهنوش طباطبایی
 در تئاتر هم حضور درخشانی داشته است. شاید تئاتر دوستانی که بازی او را بر روی صحنه دیده باشند، حتی او را در این حیطه موفق‌تر از سینما و تلویزیون بدانند. اجرای تک‌نفره او در «فصل شکار بادبادک‌ها» با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد. در «سیندرلا» و «آدامس خوانی» نیز نمایشی فوق‌العاده داشت. بهنوش طباطبایی یکی از بازیگران فیلم-تئاتر پرستاره «آیینه‌های روبه‌رو» نیز بود. «آیینه‌های روبه‌رو» یکی از فیلم‌نامه‌های درخشان بهرام بیضایی است که پس از سال‌ها توسط محمد رحمانی به روی صحنه رفت. حبیب رضایی و احسان کرمی از دیگر بازیگران مطرح این نمایش بودند. طباطبایی در این سال‌ها تقریباً بازیگر ثابت نمایش‌های محمد رحمانیان و جلال تهرانی بوده است.

 

شوخی شوخی ازدواج
 
شوخی‌های مکرر مهدی پاکدل در پشت‌صحنه بالاخره کار دست خودش و بهنوش طباطبایی داد. طباطبایی در مورد نحوه عاشق شدنش می‌گوید: «مهدی خیلی بامزه است. وقتی پشت‌صحنه فیلم هستیم با همه شوخی می‌کنه. خیلی دوست داره به همه خوش بگذره. شاید این بامزه بودنش منو شیفته خودش کرد. امیدوارم همیشه همین‌طوری بمونه...!!» جالب اینجاست که سوژه پاکدل هم برای عاشق شدن همین شوخی‌های پشت‌صحنه بود. او می‌گوید: «من همیشه پشت‌صحنه با همه شوخی می‌کنم. میگیم، می‌خندیم کلی با هم خوشحال هستیم. وقتی من با بقیه شوخی می‌کردم، خنده‌های بهنوشبدجور به دلم می‌نشست. واقعاً از ته قلبش بدون هیچ واهمه‌ای می‌خندید. این رفتارش رو خیلی دوست داشتم. شاید همین خنده‌هاش بود که عاشقم کرد.» به این ترتیبت دو هنرمند مشهور با شوخی و خنده عاشق همدیگر شدند و در سال ۱۳۸۹ازدواج کردند. ازدواجی که خیلی هم عاشقانه و صمیمی ادامه پیدا کرد. این دو تصاویر عاشقانه زیادی در کنار هم دیگر منتشر کردند و این‌ها نوید یک زندگی طولانی و موفق را می‌داد.

 

جدایی رازآلود
 
همین‌ها باعث شد هیچ‌کس باورش نشود سرانجام این زوج آرام و دوست‌داشتنی هم به جدایی ختم می‌شود. در اوایل جدایی این دو مانند رازی بود و دوستان خبرنگار تلاش بسیاری برای روشن شدن این موضوع کردند. پیگیری‌ها حتی با واکنش تند بهنوش طباطبایی و مهدی پاکدل هم روبه‌رو شد. در صورتی که همه شواهد حاکی از طلاق بود اما هیچ‌کدام تا مدتی صراحتاً از این موضوع صحبت نمی‌کردند. بهنوش طباطبایی در مصاحبه‌ای گفت:  «من به شما خبر طلاقم را نمی‌دهم. از همین‌جا اعلام می‌کنم، من این خبر را نه تائید می‌کنم و نه تکذیب. هیچ‌وقت جواب این سؤال را نمی‌دهم به خاطر اینکه یاد بگیرید در زندگی خصوصی دیگران سرک نکشید.» بعد از این مصاحبه طباطبایی واقعاً تا مدتی در مقابل هجمه‌های خبری سکوت کرد. اما نشانه‌هایی که خبر از طلاق دو بازیگر جوان می‌داد چه بود؟

ابتدا مهدی پاکدل اعلام کرد که صفحه اینستاگرامش هک شده و البته پس مدتی توانسته آن را پس بگیرد. بعد از پس‌گیری صفحه، خبری عکس‌های دونفره او و همسرش نبود. مدتی بعد تمام عکس‌های دونفره از صفحه شخصی بهنوش طباطبایی هم حذف شد. از انجایی که آن صفحه‌ هک نشده بود، این کار به نظر آگاهانه می‌آمد. تا مدت‌ها هم خبری از عکس دونفره در اینستاگرام هیچ‌کدام نبود. مورد سوم هم آخرین حضور خانم بازیگر در افتتاحیه فیلم سیانور بود که حلقه ازدواج در دست وی دیده نمی‌شد. همه‌ی این‌ها احتمال صحت شایعات را قوت می‌بخشید. تا این‌که سرانجام بهنوش طباطبایی سکوتش را شکست و بر تمام سروصداها پایان داد. او در مصاحبه‌ای گفت: «در سال گذشته به علت شرایطی که داشتم و همین‌طور به دلیل جدایی از همسر سابقم تصمیم گرفتم زمان بیشتری را به خود اختصاص دهم.» با این همه علت طلاق هیچ‌وقت مشخص نشد. شاید درستش هم همین باشد. عمر ازدواج این زوج هنرمند نزدیک به پنج سال بود.

 

مدلینگ
 
بهنوش طباطبایی چندی پیش با انتشار پستی در اینستاگرامش، خبر از حضور خود در عرصه مد و مدلینگ داد. او که به‌واسطه بهرام رادان فعالیتش را در نوین چرم آغاز کرده بود، اعلام کرد، از این پس در کنار نوین چرم فعالیت خواهد داشت و به رونق یک برند داخلی کمک خواهد کرد.

 

روش زندگی
 
بد نیست با بخشی از طرز تفکر بهنوش طباطبایی نیز آشنا شویم. او می‌گوید: «به گذشته زیاد فکر نمی‌کنم یا لااقل حسرت چیزی را نمی‌خورم. کارهایم را صرفاً مرور می‌کنم. تلاش کرده‌ام همیشه در همان لحظه باشم و با تمام توان آن زمان حال را درک کنم. هرچه هم تلاش کنی نمی‌توانی دیکته بدون‌غلط بنویسی. اشتباه کردن جرم نیست. تکرار آن خطرناک است.»

 

جورواجور
 بهنوش طباطبایی
 آرام، کم‌حرف، مهربان و صبور است.

بیشتر اوقات فراغت خود را صرف مطالعه می‌کند و علاقه زیادی به مطالعه در زمینه روانشناسی و خواندن اشعار حافظ دارد.

عاشق سفر کردن است و در میان رنگ‌ها آبی را دوست دارد.

میانه‌اش با فوتبال خوب است و مسابقات مهم داخلی و خارجی را دنبال می‌کند. خودش هم به ورزش روزانه اهمیت زیادی می‌دهد. بیشتر به ورزش‌هایی همچون بدنسازی، آمادگی جسمانی و یوگا می‌پردازد. چندی پیش کلیپی از تمرینات فشرده بدنسازی‌اش منتشر کرد که نشان از آمادگی بالای جسمانی این بازیگر محبوب می‌داد.

علاقه زیادی به علیرضا عصار و مرحوم ناصر عبدالهی دارد. آتیلا پسیانی هم بازیگر موردعلاقه‌اش می‌باشد.

فیلم‌های روز سینما ایران و جهان را دنبال می‌کند. به‌تازگی هم بیننده پروپاقرص سریال‌های روز دنیا شده است که حسابی سر ذوقش می‌آورند.



:: برچسب‌ها: بهنوش طباطبایی , زندگی نامه بهنوش طباطبایی , بیوگرافی بهنوش طباطبایی , گالری تصاویر بهنوش طباطبایی , گالری عکس بهنوش طباطبایی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت پدر 97

در اين مقاله به موضوع معافيت كفالت پدر 97 خواهيم پرداخت. همان طور كه مطلع هستيد در كشور ايران سربازي به عنوان يك امر مقدس از سن 18 سالگي براي پسران اجبارى مي شود. مشمولان خدمت سربازي كه افراد 18 سال تمام تا 50 سال تمام را مي گويند، مي توانند در صورت داشتن شرايط خاص از معافيت و يا كسر ي خدمت استفاده كنند. در برخي از موارد مشمولان خدمت سربازي سرپرست يكي از اعضاي خانواده هستند كه با برخورداري از شرايط كفالت مي توانند معافيت كفالت دريافت كنند. البته لازم است بدانيد كه معافيت كفالت هم به صورت موقت و هم دائمي ارائه مي شود. كاربران عزيز مي توانند با مراجعه به مقاله «انواع معافيت كفالت 97» از انواع كفالت و معافيت هاي آن ها اطلاع پيدا كنند. لازم به ذكر است معافيت كفالت تنها براي كفالت بستگان درجه 1 محسوب مي شود و مهم ترين شرط بررسي آن عدم وجود غيبت در خدمت سربازي است، به ادامه مقاله معافيت كفالت پدر 97 توجه كنيد.

كفالت پدر

معافيت كفالت پدر 97 در دو صورت بررسي مي شود:

  • كفالت پدر بالاي 70 سال
  • كفالت پدر بالاي 50 سال و از كارافتاده

در نوع اول معافيت كفالت، سن پدر مي بايست بالاي 70 سال باشد، همان طور كه مي دانيد در گذشته افرادي كه سن پدر آن ها 50 سال بود، شامل اين نوع معافيت مي شدند. (البته با توجه به سن و موقعيت معافيت)

اما در حال حاضر به منظور عدالت بيشتر رعايت حق سايرين سن معافيت پدران به 70 سال رسيده است. در اين صورت داوطلباني كه با تأخير به مدرك ديپلم خواهند رسيد، نمي توانند با دور زدن قانون از اين كفالت بهره ببرند.

البته استفاده از اين نوع كفالت داراي شروطي است، به عنوان مثال:

  • عدم وجود غيبت
  • فرد مشمول به خدمت، تنها پسر بالاي 18 سال باشد.

در نوع دوم  معافيت كفالت پدر 97 كه زير 70 سال سن دارد، در صورتي كه پدر از كار افتاده باشد و مبتلا به بيماري نقص عضو، معلوليت و يا محجوريت باشد و نيازمند مراقبت مشمول باشد به اين نوع كفالت معافيت داده مي شود، لازم است بدانيد كه اين نوع كفالت داراي شروط ديگري است.

  • غيبت در خدمت وجود نداشته باشد.
  • مشمول تنها پسر بالاي 18 سال باشد.

لازم به ذكر است بيماري پدر مشمول به خدمت سربازي بايد از مواردي باشد كه شرايط معافيت به آن تعلق مي گيرد و توان عملكردهاي روزانه را از پدر مي گيرد. مشمولاني كه قصد دارند از اين نوع معافيت استفاده كنند، بهتر است به مقاله ي «بيماري هاي قابل بررسي در كفالت» مراجعه كنند. در صورتي كه بيماري پدر در موارد ذكر شده باشد، معافيت به مشمول تعلق خواهد گرفت.

توجه كنيد!

  • بيماري پدر جهت گرفتن معافيت كفالت، بنابر رأي شوراي پزشكي وظيفه عمومي خواهد بود.
  • مشمول تنها مراقب و نگهدارنده پدر باشد.
  • در صورتي كه برادري كه معافيت تحصيلي برخوردار شده است وجود داشته باشد، در صورت برخورداري از شرايط لازم معافيت كفالت موقت به مشمول داده مي شود؛ تا زماني كه معافيت تحصيلي برادر به اتمام برسد.

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت پدر مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
شرايط معافيت كفالت 97

در اين مقاله به موضوع شرايط معافيت كفالت 97 خواهيم پرداخت.

سربازي در ايران از سن 18 سالگي تمام (آغاز 19 سالگي) براي پسران درنظر گرفته مي شود و انجام خدمت سربازي بر افراد اجبارى است. تمامي افراد با رسيدن به سن مشموليت كه از 18 تا 50 سالگي تمام است، بايد وضعيت انجام خدمت سربازي خود را مشخص كنند.

برخي افراد كه با ادامه تحصيل معافيت موقت تحصيلي كسب كرده و ديگران به خدمت اعزام خواهند شد. البته طبق قوانين و ضوابط خدمت وظيفه عمومي برخي از افراد با داشتن شرايط خاص مي توانند معافيت موقت و يا دائم كسب نمايند. در اين مقاله به يكي از انواع معافيت ها، معافيت كفالت خواهيم پرداخت. مشمولان خدمت مي توانند براي اطلاع از جزئيات و شرايط معافيت كفالت 97 در اين مقاله با آيدانيتو همراه باشيد.

در مقالات قبلي از انواع معافيت كفالت 97 آگاه شديد، در اين مقاله راجع به شرايط معافيت كفالت 97 صحبت خواهيم كرد. لازم به ذكر است براي اطلاع از شرايط معافيت كفالت نياز است به مقالات مربوطه درج شده در آيدانيتو مراجعه كنيد.

شرايط معافيت كفالت

  • در ماده 44 قانون خدمت وظيفه عمومي منظور از يگان مراقبت (نگه دارنده)، مشمولي است تنها فرزند و نوه ذكور بيش از 18 سال هر پدر، مادر، جد و يا جده، تنها برادر بيش از 18 سال + خواهر يا برادر خود باشد.
  • از شرايط معافيت كفالت اصلي بررسي معافيت كفالت مشمولان خدمت سربازي، عدم غيبت در خدمت است. بنابراين افرادي كه داراي غيبت باشند، معافيت كفالت به آنها تعلق نخواهد گرفت.
  • با توجه به تغييرات قانون و مفاد معافيت كفالت، شرط سني پدربراي معافيت از 505 سال به 70سالگي رسيده است.
  • از چند برادر واجد شرايط خدمت سربازي در صورتي كه يكي از برادران به خدمت سربازي اعزام شود، يكي از برادران مي تواند تا اتمام سربازي برادر از تعويق اعزام استفاده كند.
  • در صورتي كه مشمولان مذكور به خدمت اعزام شده باشند، نمي تواند از طرح معافيت تأخير در اعزام استفاده كند.
  • يكي از فرزندان پسر سربازي كه حين خدمت سربازي فوت كند و يا يكي از فرزندان ذكور خانواده اي كه يك فرزند آن خانواده در حين خدمت سربازي فوت نموده باشد، از خدمت سربازي معاف مي شود.
  • ابتلا به بيماري يكي از بستگان درجه يك مشمول كه توان مراقبت از خود را نداشته باشد و نيازمند نگه داري باشد.
  • مشمولان خدمت سربازي توجه داشته باشند كه در حين تحصيل و معافيت موقت، مي توانند در صورت وجود شرايط معافيت كفالت، از اين نوع كفالت استفاده كنند.
  • طبق مقررات ماده 44 خدمت وظيفه عمومي در صورتي كه كفيل 5 سال پي در پي داراي شرايط معافيت موقت يكساله باشد در پايان دوره پنجمين سال به آنها معافيت دائم زماني صلح داده خواهد شد.
  • مشمولاني كه از كفالت خواهر استفاده مي نمايند، توجه كنند در صورتي كه معافيت پي در پي كمتر از پنج سال باشد و خواهر به سن 24 سالگي رسيده باشد و مشمول واجد شرايط اعزام به خدمت شود، معافيت كفالت در اين زمان به اتمام خواهد رسيد و به سربازي اعزام خواهد شد.
  • مشمولاني كه به خدمت سربازي احضار مي شوند چنانچه خود را معرفي نكنند از معافيت هاي گفته شده محروم خواهند شد. مگر اينكه در طول غيبت و در حين رسيدگي واجد شرايط معافيت كفالت شود و در ساير موارد تشخيص عذر موجه با رئيس اداره وظيفه عمومي است.
  • در مورد معافيت برادر يا خواهر صيغه، مشمولي كه با صغار از يك پدر و مادر باشد، تقدم خواهد داشت. در غير اين صورت مشمولي كه با صغار از يك پدر باشد، حق تقدم دارد و وجود برادران ناتني مانع معافيت برادر و پدر و مادري آنان نخواهد بود.

مشمولان خدمت توجه داشته باشند در اين مقاله مقررات و ضوابط كلي گفته شده است و شرايط هر يك از كفالت ها متفاوت است. بنابراين پيشنهاد مي كنيم براي اطلاع از شرايط معافيت كفالت هر يك از انواع مورد نظرتان به مقالات درج شده در آيدانيتو مراجعه كنيد.

 

 


جهت اطلاع از شرايط معافيت كفالت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت مادر 97

در اين مقاله به موضوع معافيت كفالت مادر 97 خواهيم پرداخت.

در اين مقاله به جزئيات معافيت كفالت و معافيت كفالت مادر 97 خواهيم پرداخت، شرايط معافيت كفالت مادر چيست و چه افرادي مي توانند بابت اين نوع كفالت، معافيت دريافت كنند. توجه داشته باشيد كه معافيت كفالت مي تواند به صورت دائم و يا موقت باشد و در صورت شرايط خاص معافيت موقت تبديل به معافيت دائم مي شود. به مشمولان خدمت توصيه مي كنيم براي كسب اطلاعات لازم با مقاله معافيت كفالت مادر 97 همراه باشند.

قبل از بيان موضوع كفالت مادر لازم است به تعريفي از عنوان مشمول بپردازيم.

بر اساس قانون نظام وظيفه تمامي افرادي كه به سن 18 سالگي مي رسند درمشمول قانون وظيفه قرار گرفته مي شوند و مشخص كردن تكليف سربازي بر آنان واجب مي شود. برخي از مشمولان خدمت كه به عنوان سرپرست اعضاي درجه ي يك هستند، مي توانند در صورت برخورداري از شروط لازم جهت معافيت، معافيت دائم و يا موقت كسب كنند. در مقاله «انواع معافيت كفالت 97» مي توانيد از كفالت هايي كه مورد بررسي جهت معافيت قرار مي گيرند، مطلع شويد. در مقاله پيش رو تنها به معافيت كفالت مادر 97 به طور كامل و مفصل خواهيم پرداخت.

معافيت كفالت مادر

معافيت كفالت مادر در دو صورت به مشمولان خدمت داده خواهد شد.

  • فوت همسر مادر
  • طلاق مادر

در صورتي كه مادر فاقد همسر باشد (طلاق و يا فوت همسر) بررسي معافيت كفالت انجام خواهد شد. البته لازم است به شروط ديگري كه جهت معافيت كفالت مادر بررسي مي شود، اشاره كرد.

  • مشمول فاقد غيبت باشد.
  • مشمول تنها پسر بالاي 18 سال باشد.

يكي از مهم ترين شروطي كه در معافيت كفالت مادر بررسي مي شود، عدم وجود غيبت در خدمت سربازي است، در صورتي كه مشمولان شامل غيبت در سربازي شوند، امكان بررسي شرايط كفالت او وجود نخواهد داشت.

به چند نكته توجه داشته باشيد:

  • از طلاق و يا فوت همسر بايد 30 ماه گذشته باشد، در طول اين 30 ماه تمام معافيت موقت به مشمولان خدمت داده مي شود و بعد از اتمام 30 ماه معافيت دائم را كسب مي كنند.
  • اگر مادر تحت پوشش كميته امداد و يا بهزيستي باشد، شرط تنها پسر بالاي 18 سال حذف مي شود و مشمولان خدمت مي توانند از طرح معافيت مددجويان استفاده كنند.
  • مشمولان بايد به عنوان يگانه مراقب و نگه دارنده مادر فاقد شوهر باشند.
  • در صورت مطلقه بودن مادر بايد تاريخ ثبت طلاق در دفاتر اسناد قبل از وورد به سن 16 سالگي مشمول باشد. در صورتي كه تاريخ ثبت طلاق بعد از 16 سالگي و قبل از سن مشموليت باشد با توجه به تبصره 2 و ماده 1 نظام وظيفه عمومي، توسط شوراي پيش بيني وضع خانوادگي مشمول در نظر گرفته مي شود و در صورت تأييد شورا، معافيت به مشمول داده مي شود.

به داوطلبان عزيز پيشنهاد ميكنيم براي اطلاع از انواع معافيت كفالت 97 به مقاله مربوطه مندرج در آيدانيتو مراجعه كنند.

 

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت مادر مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
فرايند اقدام معافيت كفالت 97

در اين مقاله به موضوع فرايند اقدام معافيت كفالت 97 خواهيم پرداخت. خدمت سربازي امر مقدسي است كه از سال 1304 در ايران به تصويب رسيد و تاكنون شاهد تغييرات گسترده اي در مفاد و قانون خدمت سربازي بوده ايم. افرادي كه مشمول خدمت سربازي مي شود كه در ايران از سن 18 سالگي تمام تا 50 سالگي تمام است، به مدت 21 ماه به دوره سربازي مشغول مي شوند و خدمت عمومي به همه ي افراد كه به سن قانوني رسيده اند، اجباري مي شود. مگر برخي از افراد با شرايط خاص كه مي توانند معافيت و يا كسري خدمت دريافت كنند. در آيدانيتو مي توانيد از مفاد و قوانين، شرايط و انواع معافيت ها و كسري خدمت ها با آخرين تغييرات مطلع شويد. در مقالات پيشين راجع به معافيت كفالت صحبت كرديم و از شرايط و انواع معافيت ها به طور مجزا و مفصل آگاه شديد. در اين مقاله به فرايند اقدام معافيت كفالت 97 خواهيم پرداخت تا با مراحلي كه قرار است در صورت استفاده انجام دهيد آشنا شويد. به مشمولان خدمت توصيه مي كنيم براي اطلاع از فرايند اقدام معافيت كفالت 97، در اين مقاله با ما همراه باشند.

مراحل رسيدگي به درخواست معافيت كفالت

  • در مرحله ابتدايي نياز است شناسه دفترچه راهنماي الكترونيكي خدمت وظيفه عمومي را از اينترنت دريافت نماييد و فرم هاي مشخص شده جهت شرايط معافيت خود را پر نماييد و مدارك خواسته شده را جمع آوريد كنيد. مدارك مورد نياز جهت كفالت به دو دسته تقسيم مي شود، مدارك عمومي و مدارك اختصاصي كه با توجه به شرايط كفالت دارد، مي توانيد از مدارك معافيت هر يك از انواع كفالت ها كه در آيدانيتو ثبت شده است، مطلع شويد.
  • مرحله بعدي مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس + 10) است، مشمولان خدمت در اين مرحله به دفاتر پليس + 10 مراجعه مي كنند و مدارك جمع آوري شده را تحويل مي دهند و درخواست معافيت كفالت در سامانه دفاتر پليس +10 ثبت مي شود و به تأييديه ثبت درخواست و ارسال پرونده از طريق رابطين به وظيفه عمومي رسيدگي كننده دريافت مي شود.
  • در مرحله بعد استعلام از اداره ثبت احوال محل تولد پدر و مادر مشمول (و يا ساير مكفولين) انجام مي شود تا صحت مدارك و مدارك شناسايي تأييد شود، استعلام از سوي وظيفه عمومي رسيدگي كننده و يا دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي گرفته مي شود.
  • در مرحله بعد از استعلام بررسي نهايي پرونده توسط وظيفه عمومي انجام مي شود و ارسال دعوت نامه براي مشمولين جهت حضور در هيئت از طريق پست و يا پيامك در صورت احراز شرايط معافيت انجام مي شود.
  • بعد از بررسي هاي اوليه در صورتي كه شرايط معافيت براي مشمولين تشخيص داده شود، جلسه هيئت جهت رسيدگي برگزار مي شود.
  • مشمولان خدمت سربازي كه قصد دارند از معافيت كفالت استفاده نمايند، مي بايست مراحل گفته شده جهت تأييد معافيت را سپري كنند و در صورتي كه شامل شرايط معافيت شوند، با آن موافقت مي شود و اما در صورتي كه تأييد نشود، در مدت زمان مشخص شده مي بايست خود را معرفي كنند.

به مشمولان خدمت سربازي يشنهاد ميكنيم پس از مطالعه فرايند اقدام معافيت كفالت 97 براي اطلاعات بيشتر به مقاله بيماري هاي قابل بررسي كفالت 97مراجعه نمايند.

 

 


جهت اطلاع از مراحل معافيت كفالت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت برادر 97

در اين مقاله معافيت كفالت برادر 97 مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

همان طور كه مي دانيد خدمت سربازي در ايران دوره اي 21 ماهه است كه از آغاز سن مشموليت به پسران واجب مي شود. منظور از سن مشموليت 18 سالگي تمام تا 50 سالگي تمام است كه هر فرد (مذكر) با ورود به اين سن مكلف به انجام خدمت وظيفه عمومي (سربازي) مي باشند. برخي از افراد با معافيت موقت تحصيل اعزام به خدمت سربازي را به تعويق مي اندازند اما نكته اي كه حائز اهميت است، اجراي وظيفه افراد مشمول خدمت است كه برخي از افراد با توجه به شرايط خاصي كه دارند، مي توانند معافيت دائم، موقت و يا كسري خدمت دريافت نمايند كه براي معافيت و … شرايط فرد به صورت ريزبينانه بررسي خواهد شد و افرادي كه از شروط معافيت برخوردار باشند، كارت معافيت براي آنها صادر مي گردد.

يكي از راه هاي معافيت، سرپرست اعضاي درجه 1 مي باشد كه در شرايط خاصي معافيت به مشمول تعلق مي گيرد. برخي از افراد كه به عنوان تنها سرپرست و نگهدارنده يكي از اعضاي خانواده هستند، شامل طرح معافيت كفالت مي گردند. معافيت كفالت برادر 97كه موضوع اين مقاله مي باشد راجع به شرايط اخذ معافيت كفالت برادر و جزئيات اين معافيت مي پردازد، به مشمولان خدمت سربازي كه قصد دارند از اين نوع معافيت بهره مند شوند، توصيه مي كنيم با آيدانيتو همراه شوند تا به پاسخ تمام سؤالات خود برسند.

طبق ماده 1 قانون خدمت: : دفاع از استقلال و تماميت اراضي و نظام جمهوري اسلامي ايران و جان و مال و ناموس مردم وظيفه ديني و ملي هر فرد ايراني است و در اجراي اين وظيفه كليه اتباع ذكور دولت جمهوري اسلامي ايران مكلف به انجام خدمت وظيفه عمومي برابر مقررات قانون خدمت وظيفه عمومي مي باشند. و هيچ فرد مشمول خدمت وظيفه عمومي را جز در موارد مصرحه در اين قانون نمي توان از خدمت معاف كرد.»

كفالت برادر

معافيت كفالت برادر 97 در دو دسته بررسي مي شود:

  1. كفالت برادر كمتر از 18 سال
  2. كفالت برادر بيش از 18 سال

مهم ترين شرطي كه موجب مي شود درخواست معافيت كفالت برارد كمتر از 18 سال مورد بررسي قرار بگيرد، عدم وجود غيبت در خدمت سربازي است به نحو ديگر مي توان گفت اگر فردي دچار غيبت خدمت سربازي و عدم توجيه غيبت شود، معافيت كفالت وي بررسي نخواهد شد. از شرايط ديگر مي توان گفت مشمول مي بايتس تنها سرپرست و نگهدارنده برادر خود باشد و پدر فوت كرده باشد و مشمول تنها برادر بالاي 18 سال باشد و در صورتي كه برادر بالاي 18 سال ديگري باشد، با نظر پزشكان عدم صلاحيت وي  (به علت بيماري) تأييد مي شود و مشمول تنها فرد سرپرست باشد.

در معافيت كفالت برادر بيش از 18 سال نيز عدم وجود غيبت از شروط اصلي بررسي اين نوع معافيت مي باشد. مشمول مي بايست تنها سرپرست برادر كبير نيازمند مراقبت خود باشد و برادر وي فاقد پدر، همسر، فرزند ذكور غير محجور باشد.

به مشمولان خدمت توصيه مي كنيم براي اطلاع از شرايط معافيت كفالت برادر 97 به مقالات مربوطه در آيدانيتو درج شده است، مراجعه كنند. تا به صورت مفصل تري با شرايط معافيت آشنا شوند و همچنين از نكات قابل توجه در بررسي اين نوع معافيت مطلع شوند.

همچنين لازم است براي اقدام به معافيت كفالت برادر 97، از مدارك عمومي و اختصاصي جهت ثبت نام مطلع شويد كه مي توانيد با مراجعه به مقاله مدارك معافيت كفالت برادر 97 از مدارك عمومي و اختصاصي هر دو شرط معافيت كفالت برادر (معافيت كفالت برادر كمتر از 18 سال و معافيت كفالت برادر كبير نيازمند مراقبت) مطلع شوند.

در نهايت پيشنهاد مي كنيم سري هم به مقاله فرآيند اقدام معافيت كفالت 97 بزنيد.

 

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت برادر مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت مادربزرگ 97

در اين مقاله راجع به معافيت كفالت مادربزرگ 97 صحبت خواهيم كرد. همان طور كه مي دانيد دوران خدمت وظيفه عمومي (سربازي)، دوره اي 21 ماهه است كه به سه دوره آموزشي، كد، ضرورت تقسيم مي شود، (دوره كد، دوره ي دوماهه است كه بعد از زمان آموزشي شروع مي شود، سربازاني كه دوره كد خورده باشند، بعد از اتمام آموزشي 2 ماه آموزش تخصصي ارتش و نيروي انتظامي مي بينند)، سن مشموليت به خدمت سربازي در كشورهاي مختلفم تفاوت است. در ايران پسران از سن 18 سالگي تمام موظيف به انجام خدمت سربازي مي شوند، سن مشموليت تا 50 سالگي ادامه دارد.

طبق ماده 1 قانون خدمت وظيفه عمومي تمامي افراد ايراني كه در شمول قانون خدمت قرار دارند، موظف به انجام خدمت سربازي هستند و هيچ فرد مشمول خدمتي از سربازي معاف نمي شود مگر در شرايط خاص و مشخص، يكي از اين شرايط معافيت به دليل كفالت است، سرپرستي افراد درجه 1 كه نيازمند مراقبت و نگه داري مشمول هستند، موجب معافيت دائم و يا موقت مشمول خواهد شد. مشمولان خدمت مي توانند از انواع معافيت كفالت 97 با مراجعه به مقالات مربوطه مطلع شوند. كفالت ساير اقوام كه در اين مقاله نام برده شده از شرايط معافيت برخوردار نمي شوند.

يكي از مواردي كه در معافيت كفالت بررسي مي شود، كفالت جد و جده است. در مقالات پيشين راجع به معافيت كفالت جد به طور كامل صحبت شد و اكنون قصد داريم با طرح مقاله معافيت كفالت مادربزرگ 97 شما را با شرايط اخذ اين معافيت آشنا كنيم. براي اطلاع از جزئيات معافيت كفالت جد به مقاله “معافيت كفالت پدربزرگ 97” مراجعه كنيد.

كفالت مادربزرگ

مشمولاني كه قصد دارند از معافيت كفالت مادربزرگ 97 بهره بگيرند، توجه داشته باشند كه كفالت مادربزرگ در دو نوع مورد بررسي قرار مي گيرد:

  • مادربزرگ فاقد همسر (همسر فوت كرده باشد)
  • مادربزرگ فاقد همسر (مطلقه)

لازم به ذكر است در كفالت مادربزرگ، شرايط كفالت مادربزرگ پدري و مادري يكسان است و تفاوتي در اين قضييه وجود ندارد.

در صورتي كه مشمول از معافيت كفالت مادربزرگ استفاده نمايد، در هر دو دسته، شروط زير از الزامات بررسي و موافقت معافيت مشمول خواهد بود.

  1. مشمول فاقد غيبت باشد، در صورتي كه فرد مشمول شامل غيبت در سربازي شود، درخواست معافيت كفالت وي مورد بررسي نظام وظيفه قرار نخواهد گرفت.
  2. مشمول تنها سرپرست مادربزرگ باشد.
  3. در صورت حبس و يا …. همسر مادر بزرگ، كفالت به عهده مشمول نخواهد بود. بنابراين اين نوع معافيت بر وي تعلق نخواهد گرفت.
  4. مشمول تنها نوه مادربزرگ باشد. در غير اين صورت عدم توانايي نگهداري ساير نوه ها تأييد شود، عدم توانايي سرپرستي ساير نوه ها بر اثر بيماري كه به تأييد پزشك مورد تأييد نظام پزشكي رسيده باشد و يا سن آن ها كمتر از 18 سال باشد.

بهره مندي از كفالت مادربزرگ

  • شرط بهره مندي از كفالت مادربزرگ اين است كه تمام فرزندان فوت كرده باشند و يا در صورتي كه در قيد حيات باشند عدم توانايي آنان در نگهداري و سرپرستي مادربزرگ اثبات شود.
  • لازم به ذكر است در قيد حيات بودن پدر مشمول در برعهده گرفتن كفالت مادربزرگ (مادري) مانع اين امر نخواهد بود و همچنين در قيد حيات بودن مادر مشمول در برعهده گرفتن كفالت مادربزرگ (پدري) مانع از معافيت مشمول نخواهد شد.

كاربران عزيز مي توانند با مراجعه به مقاله شرايط كفالت مادربزرگ 97 از جزئيات شرايط معافيت اين نوع كفالت مطلع شوند.

 

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت مادر بزرگ مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت خواهر 97

در اين مقاله به موضوع معافيت كفالت خواهر 97 پرداخته ايم. مشمولان خدمت مي توانند با مطالعه اين مقاله از جزئيات معافيت كفالت خواهر 97 و شرايط اخذ معافيت كفالت خواهر مطلع شوند. هر چند مشمولان خدمت كه از معافيت كفالت خواهر در سال هاي اخير استفاده نموده اند، نسبت به ساير معافيت هاي كفالت كمتر بوده است اما با اين حال در نظر داريم با مطرح كردن اين موضوع شما را با كفالت خواهر آشنا كنيم تا در صورت واجد شرايط بودن از اين نوع معافيت بهره مند شويد.

همان طور كه مي دانيد سربازي دوره اي 21 ماهه است كه از سن 18 سالگي به پسران اجبار مي شود و تنها كساني كه از شرايط خاص برخوردار هستند، مي توانند از معافيت و يا كسري در خدمت استفاده نمايند، يكي از دلايل معافيت سربازي سرپرست و نگه دارنده يكي از اقوام درجه 1 مي باشد. در اين مقاله مي توانيد راجع به معافيت كفالت خواهر مطلع شويد.

شرايط اخذ معافيت كفالت خواهر چيست؟ در صورتي كه خواهر شاغل باشد آيا اين معافيت به مشمول تعلق مي گيرد؟

در صورتي كه مادر در قيد حيات باشد، آيا معافيت كفالت خواهر ممكن است؟ در صورتي كه پدر در حبس و … باشد، كفالت خواهر به برادر مشمول خدمت تعلق مي گيرد؟ و … در اين مقاله به تمامي سؤال هاي مطرح شده پرداخته مي شود.

كفالت خواهر

مشمولان خدمت كه متقاضي معافيت كفالت خواهر 97 هستند به اين نكته توجه كنند كه كفالت خواهر در 2 مورد بررسي معافيت قرار مي گيرد:

  1. معافيت كفالت خواهر مطلقه
  2. معافيت كفالت خواهر مجرد

معافيت كفالت خواهر مطلقه در صورتي كه خواهر فاقد همسر و پدر و سرپرست ديگري باشد و فرزند ذكور بالاي 18 سال نداشته باشد، مورد بررسي قرار خواهد گرفت. لازم است به اين نكته توجه كنيد كه در صورتي كه مشمول خدمت دچار غيبت شده باشد، اين نوع معافيت براي وي بررسي نخواهد شد. بنابراين از مهم ترين اصل هاي بررسي معافيت كفالت خواهر مطلقه عدم وجود غيبت خواهد بود.

معافيت كفالت خواهر مجرد در صورتي كه خواهر فاقد پدر باشد مورد بررسي قرار خواهد گرفت. البته اين نوع كفالت قوانين ديگري نيز دارد كه در ادامه به آن آشنا خواهيد شد.

  • در مطالب فوق گفته شد خواهر فاقد پدر باشد، منظور از اين عبارت تنها فوت پدر مي باشد و در صورت طلاق گرفتن پدر و مادر، زنداني بودن پدر و هر يك از شرايطي كه پدر در قيد حيات باشد، مانع از معافيت اين نوع كفالت مي شود.
  • مشمول مي بايست برادر تني خواهر باشد تا معافيت كفالت وي بررسي شود.
  • در صورتي كه مادر در قيد حيات باشد، شرايط كفالت خواهر به دست مشمول تغييري نمي كند، ما در هر شرايط جسماني و سني باشد مانع از معافيت مشمول نخواهد شد.
  • شاغل بودن خواهر نيز تأثيري در معافيت كفالت ندارد.
  • مشمولان خدمتي كه قصد دارند از معافيت كفالت خواهر بهره ببرند، توجه كنند در صورتي كه برادر بالاي 18 سال ديگري داشته باشند، تنها در صورتي به معافيت مشمول رسيدگي مي شود كه بنا به رأي پزشكان برادر ديگر بيمار و فاقد صلاحيت سرپرستي و كفالت خواهر را داشته باشد و در صورتي كه برادر سرپرست فوت نمايند، برادر ديگر مي تواند به عنوان سرپرست خواهر معافيت دريافت نمايند.
  • معافيت كفالت خواهر 97 در صورتي بررسي مي شود كه مشمول عملاً سرپرست خواهر باشد.
  • در صورتي كه سرپرستي خواهر فاقد پدر به سازمان هاي خيريه داده شود، برادر مي تواند در خواست معافيت كفالت خواهر نمايد.

كاربران عزيز مي توانند براي اطلاع بيشتر از شرايط معافيت كفالت خواهر به مقاله مرتبط مندرج در آيدانيتو مراجعه نمايند.

 

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت خواهر مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
مدارك معافيت كفالت 97

در اين مقاله به موضوع مدارك معافيت كفالت 97 پرداخته ايم. به مشمولان خدمت كه شامل يكي از انواع معافيت كفالت شده اند، توصيه مي كنيم قبل از اقدام به معافيت از مدارك معافيت كفالت 97 مطلع شوند.

در اين مقاله مدارك عمومي و اختصاصي هر نوع كفالت به صورت مجزا ارائه شده است، در ادامه مشاهده خواهيد كرد.

مدارك عمومي معافيت كفالت

  1. تكميل برگ شماره 1 (اطلاعات فردي)
  2. تكميل برگ شماره 2 (درخواست معافيت)
  3. اصل و كپي تمامي صفحات شناسنامه و كارت ملي مشمول
  4. اصل و كپي تمامي صفحات و كارت ملي اعضاي خانواده (برادر و خواهر تني و ناتني)
  5. عكس 3×4 تمام رخ سياه و سفيد با زمينه روشن مشمولان و مكفول
  6. گواهي آخرين مدرك تحصيلي يا اشتعال به خدمت از نيروي انساني يگان محل خدمت
  7. تكميل فرم برگ شماره 3 (استشهاد تأييديه وضعيت مشمولان)
  8. گواهي فوت بستگان مشمولان كه موجب معافيت وي مي باشد (در صورت فوت)
  9. گواهي طي آموزش رزم مقدماتي و يا گواهي پايان دوره آموزشي تكميل بسيج
  10. پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه بستگان، پيرامون تحولات سه سجلي آنان (جهت مشخص شدن تعداد فرزند، تعداد ازدواج و طلاق، احراز نسبت، تغييرات سني)
  11. فيش هاي بانكي مربوط به تعرفه هاي معافيت و هزينه هاي مربوط به صدور كارت معافيت (معاف شدگان)

مدارك اختصاصي

علاوه بر ارائه مدارك عمومي، مدارك اختصاصي جهت صحت كفالت مورد نظر از الزامات ثبت نام اوليه مي باشد.

مدارك معافيت كفالت ها با توجه به انواع مختلف كفالت، متفاوت مي باشد و براي مشخص شدن مدارك هر نوع كفالت به مقالات مندرج در آيدانيتو مراجعه كنيد.

به طور كلي مي توان گفت در برگه ي رأي پزشكان مبني بر صحت ادعاهاي مشمولين جهت گرفتن معافيت و مدارك مورد نياز جهت مشخص نمودن وضعيت مكفولين مورد نياز مي باشد.

به مشمولان خدمت توصيه مي كنيم براي اطلاع از مدارك اختصاصي كفالت ها به مقالات مرتبط مراجعه كنند.

شرايط عكس ارسالي

  • مو صورت و سر مشمول متعارف و معمولي باشد.
  • عكس به صورت تمام رخ گرفته شود و گوش (نيم رخ) مشخص نباشد.
  • عكس مشمول فاقد زيورآلات، كروات، آرايش سر و صورت باشد.
  • زمينه ي عكس كاملاً سفيد باشد

راهنماي تكميل برگ شماره 1 (مشخصات فردي)

لطفاً جهت تكميل برگ شماره 1 به اين نكات توجه كنيد.

  1. مشخصات خواسته شده به صورت كاملاً خوانا و كامل و صحيح وارد شود.
  2. لازم است مشخصات ظاهري خواسته شده (قد، وزن، رنگ چشم و …) به صورت دقيق درج شود.
  3. در قسمت پيشنهادات اعزام، توجه كنيد كه تاريخ پيشنهادي به منزله تاريخ اعزام نخواهد بود و بعد از بررسي در صورت مجاز شدن و موافقت سازمان تأييد و در غير اين صورت تاريخ ديگري مشخص خواهد شد.

جدول تعرفه قانوني معافيت كفالت

در ادامه مي توانيد جدول تعرفه هاي قانوني بابت ارائه خدمات وظيفه عمومي در رسيدگي به درخواست مشمولان خدمت را در ادامه مشاهده كنيد.

معافيت كفالت
توضيح هزينه مبلغ
هزينه حق كمبود صدور كارت 1000
هزينه چاپ كارت هوشمند معافيت 8200
تعرفه صدور كارت معافيت دائم بر اساس مقطع تحصيلي ميزان جريمه خريد خدمت

 

به مشمولان خدمت سربازي توصيه ميكنيم پس از مطالعه مدارك معافيت كفالت 97 مقاله فرايند اقدام معافيت كفالت 97را نيز مطالعه نمايند.

 


جهت اطلاع از مدارك معافيت كفالت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت پدربزرگ 97

در اين مقاله به موضوع معافيت كفالت پدربزرگ 97 خواهيم پرداخت.

طبق ماده 1 قانون خدمت وظيفه عمومي: ” دفاع از استقلال و تماميت ارضي و نظام جمهوري اسلامي ايران و جان و مال و ناموس مردم وظيفه ديني و ملي هر فرد ايراني است و در اجراي اين وظيفه كليه اتباع دكور دولت جمهوري اسلامي ايران مكلف به انجام خدمت وظيفه عمومي در برابر مقررات قانون خدمت وظيفه عمومي هستند و هيچ فرد مشمول خدمت وظيفه عمومي را جز در موارد مصرحه در اين قانون نمي توان از خدمت معاف كرد.”

يكي از دلايل روشن معافيت سربازي 97، معافيت كفالت پدربزرگ 97 مي باشد كه در صورت برخورداري از شرايط و قوانين به سرپرستان جد (پدري و مادري) تعلق مي گيرد، لازم به ذكر است تمامي موارد به طور دقيق و ريزبينانه بررسي خواهد شد و افراد سرپرست پدربزرگ و يا مادربزرگ در صورت برخورداري از شرايط معافيت از اين نوع معافيت بهره خواهند برد.

مشمولان خدمت در واقع افرادي هستند كه به سن قانوني جهت انجام خدمت سربازي برسند، سن مشموليت خدمت وظيفه عمومي در ايران 18 سالگي تمام تا 50 سالگي تمام مي باشد و افراد (پسران) كه به سن مشموليت مي رسند موظف هستند وضعيت خدمت سربازي خود را مشخص نمايند.

كفالت جد

كفالت جد منظور پدربزرگ پدري و مادري مي باشد كه قانون كفالت براي هر دو نوع جد (پدري و مادري) يكسان عمل مي كند. به مشمولان خدمت كه قصد دارند از معافيت كفالت جد بهره مند شوند، بهتر است با مطالعه مقاله پيش رو، از شرايط بررسي مطلع شوند.

  • از شروط مهم و اوليه جهت بررسي معافيت كفالت جد، عدم وجود غيبت در خدمت سربازي مشمول است ،در صورتي كه مشمول غيبت در سربازي داشته باشد از بررسي معافيت وي جلوگيري خواهد شد.
  • از ديگر شروط بررسي معافيت كفالت تنها سرپرست بودن مشمول است. بنابراين پدربزرگ بايد فاقد فرزند باشد يعني تمامي فرزندان (دختر و پسر) فوت كرده باشد تا سرپرستي او به مشمول داده شود.

كفالت جد در دو مورد بررسي مي شود:

مشمولان خدمت كه مي خواهند از معافيت كفالت پدربزرگ (مادري) بالاي 70 سال استفاده كنند، توجه داشته باشند كه در قيد حيات بودن پدر مشمول مانع دريافت معافيت نمي شود و تنها فاقد فرزند بودن پدر بزرگ (خاله، دايي و مادر) حائز اهميت است.

در صورتي كه مشمول بخواهد از معافيت كفالت پدربزرگ كه سن كمتر از 70 سال دارد، استفاده كند، شرط تأييد پزشكان در بيماري عدم توانايي در انجام امور روزانه از الزامات است و شرايط عدم وجود غيبت و تنها نوه بالاي 18 سال بودن نيز بررسي مي شود.

توجه كنيد

در صورتي كه مشمول پسر عمه، پسر خاله و … (نوه هاي ديگر) كه سن آنها بيش از 18 سال باشد، مي بايست عدم توانايي آنان در سرپرستي پدربزرگ (مادري – پدري) بررسي مي شود و با شرط تأييد پزشكي كه مورد تأييد نظام وظيفه است، مبني بر بيماري و ناتواني در برعهده گرفتن سرپرستي جد، معافيت كفالت به مشمول داده مي شود.

براي اطلاع از شرايط و نحوه معافيت كفالت مادربزرگ 97 به مقالات مربوطه مندرج در آيدانيتو مراجعه كنيد.

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت پدر بزرگ مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت 97

در اين مقاله با موضوع معافيت كفالت 97 همراه شما عزيزان هستيم.

خدمت سربازي در ايران از سن 18 سالگي تمام براي پسران اجباري مي شود و جالب است بدانيد سن مشموليت از 18 سالگي تا 50 سالگي مي باشد. بنابراين مشمولان خدمت مي بايست با رسيدن به سن مشموليت، تكليف سربازي خود را مشخص نمايند. در سن 18 سالگي داوطلبان با پر كردن فرم اعزام به خدمت و يا با گرفتن معافيت هاي گوناگون وضعيت خدمت وظيفه خود را مشخص مي كنند. همان طور كه گفته شد، پسران از سن 18 سالگي موظف به انجام سربازي هستند. مگر اينكه شامل يكي از شروط معافيت شوند.

معافيت كفالت از جمله شروطي است كه منجر به معافيت موقت و يا دائم مي شود. افرادي كه سرپرست مادر، پدر، خواهر و … هستند با وجود يك سري از شروط و قوانين مي توانند از سربازي معاف شوند.

در اين مقاله به طور كامل از معافيت كفالت 97 آگاهي پيدا خواهيد كرد.

انواع معافيت كفالت

همان طور كه گفته شد، افراد مي توانند با اثبات كفالت يكي از بستگان درجه 1 از خدمت سربازي معاف شوند، 7 نوع كفالت مورد تأييد نظام وظيفه قرار مي گيرد كه هر يك از اين انواع به شرايط و دسته هاي مختلفي تقسيم مي شود و بعد از بررسي شرايط در صورتي كه افراد تأييديه لازم را كسب نمايند، مي توانند كارت معافيت را دريافت نمايند. به انواع كفالت ها كه در معافيت سربازي مورد بررسي قرار خواهند گرفت، توجه كنيد:

  • كفالت مادر
  • كفالت پدر
  • كفالت خواهر
  • كفالت برادر
  • كفالت جد
  • كفالت همسر معلول
  • كفالت فرزند صغير

جهت اطلاع از معافيت كفالت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با 9099071973تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

شروط بررسي كفالت جهت معافيت از سربازي

مشمولاني كه شرايط زير را داشته باشند، مي توانند براي معافيت كفالت 97 اقدام نمايند.

  • توجه داشته باشيد كه غيبت مانع بررسي معافيت كفالت مي شود، در صورتي كه افراد داراي غيبت از سربازي باشند، در خواست آنان مورد بررسي قرار نمي گيرد.
  • مشمولان خدمت مي توانند در حين تحصيل نيز درخواست معافيت از كفالت 97 را ثبت كنند.
  • درخواست مشمولان مورد بررسي قرار مي گيرد و در صورتي كه به تأييد نظام وظيفه و در برخي موارد پزشكان رسد، معافيت انجام خواهد شد.

شرايط عمومي معافيت كفالت

  1. تنها فرزند نگهدارنده پدر، مادر و … كه نيازمند مراقبت است، باشيد.
  2. تنها برادر تني جهت سرپرستي خواهر فاقد پدر و برادر باشيد.
  3. تنها نوه و يا نگهدارنده پدر بزرگ و مادربزرگ باشيد.

مشمولاني كه همسرش فوت كرده است و فرزند صغير دارد تا زماني كه ازدواج مجدد نكند.

مدارك و اقدامات معافيت كفالت

مشمولان خدمت براي اقدام به معافيت كفالت 97 مي بايست مدارك عمومي و اختصاصي كفالت را تهيه نموده و به دفاتر پليس + 10 مراجعه نمايند و درخواست خود را ثبت نمايند. بعد از بررسي مدارك و وضعيت مشمول در صورتي كه شامل قانون معافيت شوند، درخواست معافيت آنان تأييد مي شود.جهت اطلاع از مدارك معافيت كفالت 97 به مقالات مربوطه مراجعه كنيد.

تغييرات قانون كفالت

در سال هاي اخير شاهد تغييراتي در مفاد و قانون معافيت كفالت بوده ايم. اين امر جهت عدالت بيشتر در معافيت افراد بوده است. بنابراين با صلاح ديد نظام وظيفه، تغييراتي در شرايط كفالت ايجاد شد. به عنوان مثال سن پدر در گذشته 50 سالگي تمام بود كه اكنون اين شرط به 70 سالگي رسيده است و … بنابراين توصيه مي كنيم با اخبار و قوانين جديد كفالت آشنا شويد. براي اين منظور مي توانيد به مقالات مختلف از جمله معافيت كفالت پدر 97  مراجعه فرماييد.

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با 9099071973تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
انواع معافيت كفالت 97

در اين مقاله به موضوع انواع معافيت كفالت 97 خواهيم پرداخت. به افرادي كه قصد دارند از معافيت در سربازي برخوردار شوند، پيشنهاد مي كنيم، مطالعه اين مقاله از انواع معافيت كفالت 97 مطلع شوند.

همان طور كه مطلع هستيد، سربازي لقب مقدس را گرفته است و خدمت در دروه 21 ماهه سربازي اداي دين افراد به جمهوري اسلامي مي باشد. اما برخي از افراد با توجه به برخورداري از شرايط خاص از امر سربازي كه در ايران براي تمامي افراد (پسران) كه سن 18 سالگي تمام مي رسند اجبار مي شود، معاف مي شوند. در اين مقاله قصد داريم به يكي از دلايل معافيت ها بپردازيم به ادامه مطلب توجه كنيد:

معافيت كفالت به دو دسته تقسيم مي شود:

  • معافيت كفالت دائم
  • معافيت كفالت موقت

برخي از مشمولاني خدمت به صورت مقطعي و موقت معافيت خود را دريافت مي نمايند و برخي ديگر با توجه به شرايط معافيت دائم دريافت مي نمايند. در ادامه انواع معافيت كفالت هاي دائم و موقت و خاص را مشاهده خواهيد كرد.

انواع كفالت

سربازاني كه شامل يكي از انواع معافيت كفالت 97 شوند، مي توانند معافيت سربازي را با توجه به برخورداري از شرايط آن، كفالت بگيرد، در ادامه انواع كفالت را مشاهده مي كنيد:

  • كفالت پدر
  • كفالت مادر
  • كفالت خواهر
  • كفالت برادر
  • كفالت جد
  • كفالت همسر معلول
  • كفالت فرزند صيغه
  • قانون حمايت جامع از حقوق معلولان
  • آسيب ديدگان انفجار قطار نيشابور
  • زلزله زدگان

هر يك از كفالت هاي گفته شده براي معافيت داراي شرايط خاصي هستند كه در اين مقاله به بخش كوچكي از آن اشاره مي كنيم.

از برخي شرايط استفاده از معافيت كفالت پدر مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • فرد مشمول به خدمت تنها فرزند بالاي 18 سال مي باشد و سن پدر بالاي 70 سال باشد.
  • در صورتي كه پدر از كار افتاده باشد، سن او در صورت بالاي 50 سالگي شرط است.
  • پدر داراي يكي از بيماري هاي خاص (نقص عضو، معلوليت و يا محجوريت) باشد و ….

از برخي شرايط استفاده از معافيت كفالت مادر مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • مادر فاقد همسر باشد
  • حداقل 30 ماه از طلاق يا فوت همسر وي گذشته باشد.
  • سن پسرش بالاي 18 سال باشد (تنها پسر بالاي 18 سال)
  • و ….

كفالت خواهر به دو صورت بررسي مي شود. كفالت خواهر مجرد، كفالت خواهر مطلقه كه شروط معافيت از سربازي اين دو با يكديگر متفاوت است.

كفالت برادر به دو صورت بررسي مي شود. كفالت برادر بالاي 18 سال، كفالت برادر بيش از 18 سال كه هر يك از انواع اين نوع كفالت داراي شرايط متفاوتي از يكديگر هستند.

كفالت همسر معلول در دو دست بررسي مي شود و در صورتي كه همسر مشمول بعد از ازدواج دچار معلوليت شده باشد، از شرايط متفاوتي برخوردار خواهد بود.

توجه كنيد

  • از چند برادر واجد شرايط خدمت در صورتي كه يكي از آنها به خدمت اعزام شود، يكي از برادران مي تواند تا اتمام دوره سربازي برادرش از تعويق اعزام استفاده نمايد.
  • در صورتي كه يكي از فرزندن پسر سربازي كه حين خدمت فوت كند از سربازي معاف است.
  • در صورتي كه يكي از فرزندان ذكور خانواده اي كه يكي از فرزندان آن خانواده در حين خدمت سربازي فوت كند، از خدمت سربازي معاف مي شود.

به مشمولان خدمت سربازي توصيه مي كنيم براي اطلاع از شرايط معافيت كفالت انواع كفالت هاي نام برده شده به مقاله شرايط معافيت كفالت مراجعه نمايند.

 


جهت اطلاع از انواع معافيت كفالت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
بيماری های قابل بررسی كفالت 97

در اين مقاله به بيماری های قابل بررسی كفالت 97 پرداخته ايم. مشمولان خدمت در ايران به افراد (پسران) 18 سال تمام (آغاز 19 سالگي) مي گويند كه به 21 ماه سربازي اجبار مي شوند، سن مشموليت در ايران تا 50 سالگي تمام مي باشد. بنابراين افراد 18 تا 50 سال در دسته مشمولان به خدمت قرار مي گيرند. همان طور كه گفته شد، خدمت سربازي در ايران اجباري مي باشد. اما در صورت داشتن شرايط خاص مي توانند از معافيت هاي دائم، موقت، كسري خدمت و … استفاده كنند. در اين مقاله به موضوع يكي از علل معافيت، بيماري بستگان كه نيازمند مراقبت مي باشند پرداخته ايم. در اين مقاله به بيماری های قابل بررسی كفالت 97 خواهيم پرداخت. به مشمولان عزيز توصيه مي كنيم با ما همراه باشند.


جهت اطلاع از بيماري هاي قابل بررسي كفالت 97 مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با 9099071985 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

ليست بيماری های قابل بررسی كفالت

  1. ضعف شديد جسماني به علل مختلف و نواقص و معايب جسمي كه به قدري توانايي افراد را مي گيرد كه بدون كمك ديگران قادر به انجام امور شخصي و تكاليف روزمره نيست و نياز به مراقبت ديگران دارند.
  2. ديابت شيرين مزمن مقاوم به درمان با عوارض هاي چشمي، عصبي، كليوي كه همراه با اختلالات در عملكرد روزمره مي باشد.
  3. آكرومگاري، ژيگانينسم، كوشينك، آديسون به شرطي كه از عوارض روحي و جسمي واضح برخوردار شوند و به همراه تأييد متخصص غدد مترشحه داخلي و سوابق پزشكي
  4. بيماري هاي پوستي مزمن شديد و گسترده و مقاوم به درماني كه موجب اختلال در زندگي روزمره مي شود. (به شرطي كه به تأييد متخصصين رسيده باشد و حداقل 3 بار در بيمارستان هاي دانشگاهي و نيروي مسلح داشته باشد)
  5. اسكاروكلوئيد ناشي از سوختگي كه حداقل دو اندام را به طور كامل مختل كرده و يا بيش از 50 درصد از سطح بدن را فراگرفته باشد و موجب اختلال عملكرد باشد.
  6. انواع نوروپاتي ها و ميوپاتي ها اوليه و ثانويه در مراحل پيشرفته كه منجر به ناتواني و اختلال در حركت و ايستاده شده است.
  7. همي پلژي، پاراپلژي و يا كوادري پلژي كه موجب ناتواني و اختلال در عملكرد رومزه شده است.
  8. پاريكسون در مراحل پيشرفته با علائم باليني واضح كه موجب اختلال در عملكرد روزمره شده است. (با تأييد متخصص بيماري هاي اعصاب)
  1. دمانس و يا آلزايمر در مراحل پيشرفته با علائم باليني واضح كه باعث اختلال در عملكرد روزانه شده است. (با تأييد متخصص بيماري هاي اعصاب)

10- مولتيپل اسكلروزيس استقرار يافته به همراه نقس نورولوژيك شديد ناتوان كننده و يا عود كننده

11- صرع گراندمال (جنراليزه) مقام به درمان (با مصرف حداقل 2 دارو، 5 سال سابقه بيماري، ثبوت در مراكز درماني نظامي و يا دانشگاهي، اختلال عملكرد روزانه)

12- كليه ضايعات عروقي مغزي همراه با نقص و يا علائم عصبي شديد

13- بيماري هاي رواني مزمن شديد و ناتوان كننده و مقاوم به درمان (مثل سايكوتيك، خلقي و دوقطبي)

(حداقل 3 سال بستري در بيمارستان هاي روان پزشكي دانشگاهي و يا نيروهاي مسلح با تأييد پزشك)

14- انواع نقيسه عقلاني و كندذهني ها (عقب ماندگي ها) با ضريب هوش زير 35 همراه با اختلال و عملكرد رفتاري و اجتماعي با تأييد مراكز تخصصي نظامي و يا دانشگاهي

15- كليه بيماري ها، تروماها و اعمال جراحي روي ستون فقرات كه منجر به نقص عصبي حركتي

16- هر گونه اعمال جراحي روي مغز با عارضه پايدار و ناتوان كننده بعد از عمل

17- بيماري هاي مزمن و شديد ريه به همراه FEV1 كمتر از 40% غير قابل درمان

18- سابق عمل جراحي ريه و قفسه سينه كه منجر به FEV1 كمتر از 40% به صورت پايدار شود.

19- قطعي و يا از كارافتادگي اندام هاي فوقاني يا تحتاني به شرح زير:

  • قطع كامل هر دو دست از مچ به بالا و يا قطع كامل يك دست از كتف
  • قطع كامل يك پا از مفصل هيپ و يا قطع هر دو پا از مچ
  • قطع يك پا و يك دست هر دو از بالاي مچ

20- نارسايي هاي كبدي عارضه دار و يا سيروز پيشرفته كبد

21- بيماري هاي التهابي شديد روده (كرون، كوليت اولسرو) كه با درمان هاي دارويي و جراحي فعال باشد. (به تشخيص پاتالوژي)

22- كولوستومي هاي دائمي

23- كليه بدخيمي هاي اعضاي بدن كه مقاوم به درمان باشد و موجب ناتواني فرد شود. (غير از سرطان­هاي قابل درمان كه عوارض ندارد)

24- تومورها و آدنوپاتي هاي مزمن و غير قابل درمان مدياستن همراه با علائم فشاري بر مدياستي همراه با ايجاد اختلال در عملكرد روزانه

25- اختلالات انعقادي به صورت هموفيلي A و B يا اختلال خونريزي دهنده شديد (در صورتي كه ميزان فاكتور انعقادي كمتر از 1% باشد)

26- نارسائي مزمن كليه به GFR زير «10» يا نيازمند دياليز دائم و يا پيوند كليه

27-كليه جراحي هاي دستگاه هاي اداري كه منجر به تغيير مسير ادراري مي شود و انواع پيوند ها

28- فيستولهاي مثانه به ركتوم غير قابل درمان

29- برداشتن كامل مثانه

30- برداشتن دو كليه يا پيوند كليه و يا برداشتن يك كليه و اختلال عملكرد كليه ديگر

31- فقدان هر دو چشم يا فاقد بينائي هر دو چشم (ديد هر دو چشم به كمتر از 30% ديد يك چشم باشد)

32- كري كامل و يا كاهش شنوايي هر دو گوش كه با استفاده از سمعك، كاهش شنوايي هر گوش بيش از 70 درصد باشد.

33- كري و لالي توأم با تأييد متخصص گوش و حلق و بيني مراكز درماني نظامي و يا دانشگاهي

34- اعمال جراحي و بيماري هاي حلق و حنجره مادرزادي يا اكتسابي كه اصلاح پذير نمي باشد و موجب اختلال دائم در صحبت كردن و تغذيه باشد.

35- بيماري هاي مادرزادي، اكتسابي، تومورال يا التهابي قلبي، آئورت و يا سرخرگ هاي بزرگ تنگي شريان ريوي اصلي،  و …

36- بيماريها عروق كرونه كه با وجود درمان موجب نارسايي قلبي با EF زير 35% است.

37- نارسايي پيشرفته قلب با علائم باليني واضح كه با وجود درمان، EF زير 35 است.

38- اعمال پيوند عروق كرونه يا تعويض دريچه هاي قلب و يا گذاشتن پيس ميكروهاي دائمي كه ناراسايي هاي قلبي EF كمتر از 35% است.

39- انواع آريتمي ها و بلوك هاي قلبي كه با وجود درمان هاي لازم موجب نارسايي قلبي با  EF زير 35% شده است و امكان انجام فعاليت هاي رومزه وجود ندارد.

40- كارديوميوپاتي هيپرتروفيك مقاوم به درمان و عارضه دار

41- افزايش اوليه و يا ثانويه فشار خون شريان ريوي، همراه با نارسايي قلبي با EF زير 35%

42- اختلالات عروقي كه منجر به فلبيت همراه با ورم شديد و مزمن اندام و اندآرتريت مسدود كننده كه موجب اختلال عملكرد مي شود.

43- آرتريتهاي مزمن شديد و ناتوان كننده همراه با تغيير شكل استخوان ها و جمود در مفاصل بزگ (بيني از 1 مفصل) و ستون فقرات كه موجب اختلال در عملكرد مي شود.

44- جذام با تشخيص متخصص پوست و تأييد مراكز مبارزه با جذام در مرحله ايزوله شدن بيمار و تا زماني كه خطر واگيردار بودن وجود داشته باشد.

45- سل (ريوي و يا خارج ريوي) فمال و مقاوم به درمان

46- HIV با حداقل يك آنتي HIV و Pcr مثبت همراه با عوارض و اختلالات در عملكرد روزمره

47- عقب ماندگي هاي ذهني شديد يا عميق و يا بيماري هاي رواني شديد و مزمن

به مشمولان خدمت توصيه ميكنيم پس از مطالعه بيماری های قابل بررسی كفالت 97 به مقالات ديگر از جمله معافيت كفالت 97مراجعه نمايند.


جهت اطلاع از بيماري هاي قابل بررسي كفالت 97 مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با 9099071985 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
بیوگرافی پژمان جمشیدی

بازیگر پا به توپ سینما

در میان فوتبالیست‌هایی که از دهه‌های گذشته تاکنون به عرصه هنر گرویدند، بدون شک پژمان جمشیدی را موفق‌ترین و بادوام‌ترین آن‌ها بدانید. پژمان جمشیدی خیلی زود به‌عنوان یک بازیگر بااستعداد پذیرفته شد و پایش را در سینما و تلویزیون سفت کرد. او از طنازی و نمک ذاتی‌اش به بهترین نحو بهره برد. شاید بتوان مدعی بود پژمان در تلویزیون به محبوبیتی دست یافت که زمانی در پرسپولیس داشت. حالا کمی بیشتر یا کمتر. بازیکن تیم ملی ایران و همچنین باشگاه‌هایی مثل سایپا، پرسپولیس و پاس تهران اکنون به طور کلی از فضای فوتبال دور شده است. او در فوتبال توسط معلم ورزش دوران راهنمایی‌اش و در سینما توسط پیمان قاسم‌خانی کشف شده است.

 

خانواده
 
پژمان جمشیدی ۱۰ شهریور ۱۳۵۶ در تهران متولد شد. پدر و مادرش هر دو فرهنگی بودند. مادر معلم دبستان و پدر دبیر زیست و زمین‌شناسی. پژمان یک برادر بزرگ‌تر به نام هومن و یک خواهر کوچک‌تر به نام مامک دارد. از هومن سه سال کوچک‌تر و از مامک پنج سال بزرگ‌تر است. همچنین پژمان تنها مجرد مانده‌ی خانواده است. متأسفانه مادر خانواده در سال ۱۳۹۵ به رحمت ایزدی پیوست. پژمان جمشیدی پس از گذراندن ۱۱۰ واحد درسی در مقطع لیسانس رشته عمران، درس و دانشگاه را بوسید و کنار گذاشت و به فوتبالش چسبید. البته انصراف او از دانشگاه دلیل دیگری هم دارد که به آن‌هم می‌رسیم.

 

عاشق شدم  دوران فوتبالی ۱
 
یک ظهر بسیار گرم تابستان بود. خانواده جمشیدی برای گذراندن یکی از جلسات شیمی‌درمانی مادر از کرج (محل سکونتشان) به سمت تهران می‌رفتند. در مسیر ماشین‌هایی بوق‌زنان با پرچم‌های یکسر قرمز به سمت ورزشگاه حرکت می‌کردند. تصویر جذابی برای پژمان ۸-۹ ساله و برادرش بود. هر دو عاشق فوتبال بودند. همان‌جا پدر قول داد که در راه برگشت آن‌ها را به ورزشگاه ببرد. چند ساعت بعد جمشیدی‌ها به‌جای مسیر همیشگی خانه، به سمت ورزشگاه آزادی در حال حرکت بودند. ورزشگاهی که در نگاه اول دل و هوش پژمان جمشیدی را برد. «من هیچ‌وقت تا آخرین لحظه عمرم، اولین تصویری که از استادیوم آزادی دیدم را فراموش نمی‌کنم. در یک‌لحظه برای همه عمر عاشق شدم.» پژمان همان روز آرزو کرد روزی در این استادیوم بازی کند و کرد.

 

شروع-دوران فوتبالی ۲
 پژمان جمشیدی
اول راهنمایی بود که توسط معلم ورزشش به یکی از آموزشگاه‌های فوتبال معرفی شد. درخشش در آنجا باعث شد کم‌کم پایش به باشگاه‌های حرفه‌ای باز شود. ابتدا به تیم نوجوانان دارایی تهران پیوست و از همان‌جا به تیم ملی نوجوانان هم دعوت شد. ۲ سال بعد در میان جوانان باشگاه کشاورز توپ می‌زد. بعد از آن به سایپا رفت و یکی از بهترین دوران فوتبالی‌اش را رقم زد. پژمان جمشیدی از سایپا به تیم ملی امید و همین‌طور بزرگسالان دعوت شد. عملکرد جمشیدی در سایپا آن‌قدر خوب بود که از باشگاه وولفسبورگ آلمان به پیشنهاد داشت. اما او قرمز وطنی را به سبز آلمانی ترجیح داد. پژمان جمشیدی در سال ۱۳۷۹ با قراردادی به مبلغ چهارده میلیون تومان به باشگاه پرسپولیس پیوست.

 

خداحافظ فوتبال
 پژمان جمشیدی
دوران خوبی را در سایپا، پرسپولیس و حتی پاس تهران گذراند. نزدیک به بیست بار برای تیم ملی به میدان رفت و یک گل زد. گل معروفش به گرجستان که بارها دستمایه برادران قاسم‌خانی و حتی عادل فردوسی پور قرار گرفت. بعد از آن به‌تدریج رو به افول رفت و در سال ۱۳۹۰ فوتبالش را در باشگاه ابومسلم خراسان به پایان رساند. البته به‌عنوان بازیکن. جمشیدی به کلاس‌های مربیگری رفت و مدرک بی مربیگری آسیا را گرفت. دو سال در یکی از تیم‌های لیگ استانی تهران به نام «پاراک» سرمربی بود. اما آشنایی با پیمان قاسم‌خانی به‌کلی مسیر زندگی او ا تغییر داد و بعد از ورود به دنیای هنر کاملاً، از فضای حرفه‌ای فوتبال دور شد.

 

آشنایی با پیمان  طرح سریال پژمان  شروع بازیگری
 
به نظرم تمام ماجرای آشنایی پژمان با پیمان قاسم‌خانی و شکل‌گیری طرح سریال و ورودش به بازیگری را از زبان خود پژمان جمشیدی بشنویم، هم شیرین‌تر است و هم صادق‌تر. پژمان جمشیدی می‌گوید: «۱- من سال ۱۳۸۱ با خانم بهاره رهنما آشنا شدم. همیشه دوست‌ داشتم پیمان، همسر سابق ایشان را ببینم... خان رهنما گفت شوهرم پرسپولیسی است و یک‌شب شام من را به منزلشان دعوت کرد. من و پیمان خیلی دوست شدیم. باهم به فوتبال می‌رفتیم و فوتبال می‌دیدیم. بیشتر بحث‌های ما آن زمان فوتبالی بود... ۲- زمانی که بازی می‌کردم، وقتی به سوپرمارکت می‌رفت، فروشنده اصلاً نمی‌گذاشت دست به چیزی بزنم. خودش همه‌چیز را می‌آورد. اما وقتی فوتبالم تمام شد دیگر به من محل نمی‌گذاشتند و خودم باید همه چیزها را برمی‌داشتم. این برایم کمدی جالبی بود. یا وقتی به بانک می‌رفتم، اصلاً نوبت و این حرف‌ها نبود. اما بعد از فوتبالم یک روز به بانک رفتم. دو ساعت نشستم، کسی هم من را نشناخت. چکم هم برگشت خورد. اما وقتی از بانک بیرون آمدم، بیرون دو نفر شناختندم و با من عکس انداختند. همین‌ها را به پیمان قاسم‌خانی می‌گفتم و کمکم تبدیل به طرح کامل یک سریال شد که او نوشت... ۳- پیمان گفته بود در صورتی فیلم‌نامه را می‌نویسد که یک فوتبالیست آن را بازی کند. بعد هم به من گفت اصلاً خودت بازی میکنی؟ من هم چند روز مهلت خواستم برای فکر کردن... بالاخره پذیرفتم. از زمانی که بازی در سریال را قبول کردم تا شروع تصویربرداری، سه هفته طول کشید. بنابراین مهلت کافی برای آموزش بازیگری و کمک گرفتن از کسی نداشتم.»

به همین سادگی یک سریال طنز محبوب و پرطرفدار شکل گرفت. مجموعه تلویزیونی «پژمان» به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۹۲ از شبکه سوم سیما پخش شد. پژمان جمشیدی بی‌تجربه، نمایش خوبی را در آن مجموعه داشت. بیخود نبود که علی پروین می‌گفتُ پژمان از همان دوران جوانی هم استعداد خوبی در طنازی داشت. پژمان در کنار سام درخشانی زوج دوست‌داشتنی را خلق کردند. زوجی که در «خوب، بد، جلف» بازهم کنار یکدیگر قرار گرفتند. البته ناگفته نماند پژمان جمشیدی در سال ۱۳۹۰ حضور بسیار کوتاهی هم در مجموعه «ساختمان پزشکان» داشت.

 

دوران آرتیستی
 
درخشش پژمان جمشیدی در مجموعه «پژمان» آن‌قدری بود که سال بعد پیشنهادهایی هم از تلویزیون و هم از سینما دریافت کند. پژمان در سال ۹۳ در مجموعه تلویزیونی «سال‌های ابری» ایفای نقش کرد و با «آتش‌بس ۲» ساخته تهمینه میلانی، به سینما آمد. سه سال بعد یکی از بازیگران سریال نوروزی «دیواربه‌دیوار» بود و حضور کوتاه و البته متفاوتی در مجموعه «نفس» داشت. در سینما هم بعد از ۹۳ هرسال در یکی دو فیلم به ایفای نقش پرداخت. جمشیدی در اولین ساخته بلند پیمان قاسم‌خانی یعنی «خوب، بد، جلف» بازهم در کنار سام درخشانی و در نقش خودش بازی کرد. «آذر»، «من دیوانه نیستم»، «لونه زنبور»، «تگزاس» و ... دیگر فعالیت‌های سینمایی او هستند.

 

تئاتر
 
پژمان جمشیدی در همین مدت کم، حضور پررنگی در تئاتر هم داشته است. او اولین بار با نمایش «بادی که تو را خشک کرد مرا برد» علی نرگس‌نژاد به صحنه رفت. ورود او به عرصه تئاتر البته واکنش خیلی از مخاطبین را در بر داشت. به‌طوری که او مجبور شد صفحه شخصی فیس‌بوکش را ببندد. اما پژمان همچنان بدون وقفه فعالیتش در این حیطه را ادامه داد و تقریباً هرسال با ۳-۴ نمایش به صحنه رفت. او در مورد علاقه و اصرارش به بازیگری در تئاتر می‌گوید: «مهم‌ترین کاری که کرده‌ام تئاتر است. وقتی در کنار ژاله صامتی بازی می‌کنم، خیلی چیزها یاد می‌گیرم. یا کسانی مانند بهاره رهنما و خسرو احمدی. از علی نرگس‌نژاد هم خیلی درباره بازیگری یاد گرفتم.»

 

ازدواج
 
همان‌طور که گفتیم پژمان جمشیدی در گذر از مرز چهل‌سالگی همچنان مجرد است. او می‌گوید برای ازدواج لازم است قلابت پیش کسی گیر کند که آن اتفاق هنوز برایش نیفتاده است. ملاک‌های انصافاً سخت‌گیرانه‌ای هم برای انتخاب همسر آینده‌اش ندارد. اما... «مهم این است که یک نفر به دلت بنشیند و دوستش داشته باشی... باید حرف‌ها و دغدغه‌های مشترکی بینتان باشد... من خیلی دوست دارم با دختری ازدواج کنم که زندگی‌اش همراه با هیجان باشد. همین‌طور حتماً شاغل باشد. اصلاً هم مهم نیست فوتبالی باشد یا نه...»

 

عشق = ترک تحصیل
 
جمشیدی در سال آخر تحصیلش با مشکلات سنواتی و ... روبه‌رو شده بود. در حالی که ۱۱۵ واحد پاس کرده بود و چیزی به مهندس شدنش نمانده بود. درست زمانی که در اوج فوتبالش در پرسپولیس بود. اما به قول خودش در عالم بچگی، درگیر بحث عشق و عاشقی شده بوده که همان باعث شد مطالباتش را پیگیری نکند و چهارگوش دانشگاه را ببوسد بگذارد کنار. پژمان جمشیدی در جای دیگر می‌گوید: «یک‌بار در ۲۵ سالگی عاشق شدم و هنوز هم احساسی بالاتر از آن را ندارم. دوست داشتن را بیشتر تجربه کردم، اما عشق همان یک‌بار بود.» والسلام. گرچه عشقی تا این حد عمیق با لفظ «عالم بچگی» که پژمان قبلاً به آن اشاره کرده بود تا حدودی متناقض به نظر می‌آید، اما با توجه با مطابقت بقیه نشانی‌ها احتمالاً این عشق ۲۵ سالگی همان عشق سال‌های آخر دانشجویی است.

 

بیشتر بدانیم
سنگ‌نوردی
 ورزش موردعلاقه پژمان جمشیدی بعد از فوتبال است.

جمشیدی از کودکی علاقه‌ی زیادی به فرشاد پیوس داشت و به همین دلیل مدتی پیراهن شماره ۱۷ (شماره پیراهن پیوس در پرسپولیس) را به تن می‌کرد.

از نظر خودش جنبه بالا بزرگ‌ترین نقطه قوت و زودجوش بودن بزرگ‌ترین نقطه‌ضعفش است.

پژمان جمشیدی به‌جز بازیگری به موسیقی هم علاقه نشان داده است. او، رضا عنایتی، نیما نکیسا و ... ازجمله بازیکنانی بودند که سال‌ها پیش شانسشان را در موسیقی هم تجربه کردند. پژمان جمشیدی در سال ۹۲ آلبومی با نام «سوت پایان» منتشر کرد.



:: برچسب‌ها: پژمان جمشیدی , بیوگرافی پژمان جمشیدی , زندگی نامه پژمان جمشیدی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 23 تير 1397
شرايط ثبت نام بدون كنكور كارشناسي پرستاري

شرايط ثبت نام بدون كنكور كارشناسي پرستاري 97

در اين مقاله شرايط ثبت نام بدون كنكور كارشناسي پرستاري 97 مورد بررسي قرار مي گيرد. داوطلباني كه قصد شركت در رشته پرستاري دارند با مطالعه مقاله شرايط ثبت نام بدون كنكور كارشناسي پرستاري 97 از راه ديگر تحصيل در رشته پرستاري بدون شركت در آزمون سراسري مطلع خواهند شد. همان طور كه مي دانيد داوطلبان زيادي قصد شركت در رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي را دارند كه تعداد محدودي به خواسته ي خود مي رسند، مابقي داوطلبان مي توانند در صورتي كه از شرايط ثبت نام بدون كنكور كارشناسي پرستاري 97 برخوردار شوند، اين راه را انتخاب كنند.


جهت اطلاع از شرايط ثبت نام بدون كنكور كارشناسي پرستاري 97 مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با 9099071985 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

 

ابتدا بايد بگوييم كه پرستاري بدون كنكور وجود دارد اما شرايط ورود به آن كمي متفاوت تر از ساير رشته ها است. داوطلباني كه قصد تحصيل در رشته بدون كنكور پيراپزشكي را دارند، مي توانند در رشته كارداني وارد پرديس هاي خودگردان شوند كه شرايط بعد از تحصيل خواهند داشت. اما اين سبك ورود به دانشگاه براي برخي از رشته ها وجود دارد و رشته پرستاري به اين صورت نيست. داوطلباني كه قصد دارند در رشته پرستاري بدون كنكور شركت كنند، براي اطلاع از شرايط ثبت نام بدون كنكور كارشناسي پرستاري 97با ادامه مقاله همراه ما باشيد.

شرايط ثبت نام بدون كنكور پرستاري

داوطلبان عزيزي كه قصد دارند در رشته پرستاري 97 شركت كنند، تنها يك راه پيش رو خواهند داشت و تحصيل مستقيم در ايران انجام نمي شود. به همين علت همه داوطلبان قادر به تحصيل در رشته پرستاري بدون كنكور نيستند.

  • اولين شرط، تحصيل داوطلبان در يكي از رشته هاي تجربي يا رياضي و فيزيك در دوران دبيرستان است. بنابراين داوطلباني كه در ساير رشته ها به تحصيل پرداخته اند، مجاز به ثبت نام نيستند.
  • دومين شرط گذراندن 72 واحد درسي در خارج از كشور است كه اين 72 واحد خود شرايطي دارد كه در مباحث بعدي به طور مفصل راجع به آن صحبت خواهيم كرد.
  • معدل 72 واحد پاس شده بايد بيش از 15 باشد.
  • معدل دوران دبيرستان (ديپلم) بايد بالاي 16 باشد.

تا به اينجا با شروط و نحوه ي پذيرش پرستاري بدون كنكور 97 آشنا شده ايد. در ادامه شرايط و مقررات بيشتري را خواهيم گفت.

ضوابط شركت در كارشناسي بدون كنكور پرستاري

همان طور كه در شرايط ثبت نام گفته شد، داوطلبان بايد 72 واحد درسي را در خارج از كشور بگذرانند. اما اين بند خود شرايط خاصي دارد كه در ادامه مشاهده خواهيد كرد.

  • 72 واحد درسي (چارت درسي) بايد مطابق چارت درسي ايران باشد و 72 واحد پاس شده مورد تأييد وزارت بهداشت و وزارت علوم باشد.
  • دانشگاه و كشوري كه در آن به تحصيل مي پردازيد بايد مورد تأييد وزارت بهداشت و وزارت علوم باشد.

وزارت بهداشت هر چند ماه يك بار ليست دانشگاه و كشورهاي مورد تأييد را در سايت وزارت بهداشت قرار مي دهد. بنابراين قبل از اقدام به تحصيل ابتدا تأييديه تحصيل را دريافت كنيد. از شرايط مهم ديگر براي آقايان، انجام خمت سربازي است و بعد از اتمام سربازي مي توانند درخواست پذيرش دهند. با توجه به شرايط گفته شده در صورتي كه از تمامي شرايط برخوردار بوديد، مي توانيد دانشگاه هاي ارائه دهنده رشته پزشكي را مورد بررسي قرار دهيد و شرايط ثبت نام هر دانشگاه را مطالعه كنيد. و يكي از آن ها را انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد كه برخي از دانشگاه ها قبل از پذيرش دانشجو در دانشگاه ها، دوره هاي (كالج) چند ماهه (در هر كشور متفاوت است) برگزار مي كنند و بعد از آن با آزمون ورودي و يا بدون آزمون و بر اساس وضعيت تحصيل و نمرات اخذ شده داوطلبان وارد دانشگاه مي شوند.

در ضمن داوطلباني كه قصد دارند بورسيه تحصيلي بگيرند، بايد معدل 72 واحد گفته شده بالاي 17 باشد. لازم به ذكر است كه بعد از تمامي مراحل، داوطلبان درخواست پذيرش به يكي از دانشگاه هاي ايران ارسال مي كنند و با بررسي وضعيت داوطلب در كميسيون محل تحصيل و پذيرش يا عدم پذيرش او مورد بررسي قرار مي گيرد. داوطلبان تنها مي توانند انتقالي را به يكي از پرديس هاي خودگردان بگيرد. بنابراين كارشناسي پرستاري بدون كنكور در دانشگاه پيام نور، آزاد، غير انتفاعي، سراسري، روزانه و شبانه و … امكان پذير نيست.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 23 تير 1397
ظرفيت پذيرش پزشكي بدون كنكور

ظرفيت پذيرش پزشكي بدون كنكور 97

ظرفيت پذيرش پزشكي بدون كنكور 97 موضوع مقاله پيش رو است. با ارائه اين مقاله سعي داريم داوطلبان را با جزئيات بيشتري از پزشكي بدون كنكور 97 آشنا كنيم.

همان طور كه مي دانيد علاوه بر كنكور سراسري و آزاد، راه ديگري براي تحصيل در رشته پزشكي وجود دارد. داوطلبان مي توانند بدون كنكور نيز وارد دانشگاه هاي ارائه كننده رشته پزشكي شوند.

اما اين مسير به شرايط خاصي نياز دارد كه در مقاله هاي پذيرش بدون كنكور پزشكي و شرايط ثبت نام پزشكي بدون كنكور 97  به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

وقتي صحبت از پذيرش بدون كنكور مي شود، داوطلبان به فكر پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي ساير رته هاي تحصيلي در ايران مي افتند كه با ثبت نام و انتخاب رشته و با بررسي معدل كسب شده در دوران دبيرستان مي توانند به راحتي در دانشگاه هاي مورد نظر شركت كنند.اما راجع به رشته هاي پزشكي اين ماجرا به اين سادگي نيست. در واقع علاوه بر سوابق تحصيلي (معدل ديپلم و مدرك پيش دانشگاهي) شرايط ديگري وجود دارد كه باز هم مانع از تحصيل برخي از داوطلبان از اين طريق مي شود.

بر اساس اين شروط داوطلب بايد 72 واحد درسي را در يكي از دانشگاه هاي خارج از كشور و با موفقيت بگذراند و بعد در صورتي كه معدل بالاي 15 كسب كرده باشد، مي توانند به يكي از دانشگاه هاي ايران انتقالي بگيرد. به هر حال هر چند براي برخي از داوطلبان، طي كردن اين مسير سخت است، اما راهي است غير از شركت در كنكور كه هم براي داوطلباني كه در دوران دبيرستان رشته تجربي و هم رياضي خوانده اند، مجاز مي باشد.

ظرفيت پذيرش بدون كنكور پزشكي

به طور دقيق نيم توان از  ظرفيت پذيرش پزشكي بدون كنكور صحبت كرد. در واقع با توجه به شرايطي كه داوطلبان براي پزشكي بدون كنكور خواهند داشت، بعد از درخواست انتقالي، تنها مي توانند در پرديس خودگردان برخي از دانشگاه ها به تحصيل بپردازند.

داوطلبان ابتدا بايد درخواست پذيرش خود را به يكي از 5 دانشگاه زير ارسال كنند:

  1. دانشگاه علوم پزشكي تهران
  2. دانشگاه علوم پزشكي مشهد
  3. دانشگاه علوم پزشكي تبريز
  4. دانشگاه علوم پزشكي شيراز
  5. دانشگاه علوم پزشكي اصفهان

وقتي درخواست ارسال نشد، وضعيت داوطلب مورد بررسي قرار مي گيرد كه 72 واحد درسي او پاس شده باشد. معدل 72 واحد بيش از 15 باشد و در صورتي كه شرايط گفته شده را دارا باشد، حال بر اساس رنكينگ و معدل خود در يكي از دانشگاه هاي ارائه دهنده پزشكي پذيرفته مي شود، داوطلبان يا در دانشگاه هايي كه درخواست پذيرش ارسال كرده است، پذيرفته مي شود و يا به يكي ديگر از دانشگاه هاي ارائه دهنده (پرديس خودگردان) معرفي مي شود.

برخي از دانشگاه هاي پرديس خودگردان كه رشته پزشكي ارائه مي كنند را در ادامه مشاهده خواهيد كرد:

  • دانشگاه علوم پزشكي يزد
  • دانشگاه علوم پزشكي همدان
  • دانشگاه علوم پزشكي مشهد
  • دانشگاه علوم پزشكي مازندران – ساري
  • دانشگاه علوم پزشكي گيلان – رشت
  • دانشگاه علوم پزشكي گلستان – گرگان
  • دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه
  • دانشگاه علوم پزشكي كرمان
  • دانشگاه علوم پزشكي كاشان
  • دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي – تهران
  • دانشگاه علوم پزشكي زنجان
  • دانشگاه علوم پزشكي زاهدان
  • دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور – اهواز
  • دانشگاه علوم پزشكي تبريز
  • دانشگاه علوم پزشكي بندر عباس
  • دانشگاه علوم پزشكي بابل
  • دانشگاه علوم پزشكي اصفهان
  • دانشگاه علوم پزشكي اروميه
  • دانشگاه علوم پزشكي اردبيل

به اين نكته توجه كنيد كه داوطلبان تنها مجاز به تحصيل در دوره پرديس خودگردان هستند و در ساير دانشگاه ها و دوره هاي روزانه و …. با انتقالي داوطلبان موافقت نخواهد شد.

به داوطلبان عزيز پيشنها ميكنيم بعد از مطالعه مقاله ظرفيت پذيرش پزشكي بدون كنكور 97 به مقاله پذيرش بدون كنكور پزشكي 97مراجعه كنند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 23 تير 1397
ظرفيت پذيرش دندانپزشكي بدون كنكور

ظرفيت پذيرش دندانپزشكي بدون كنكور 97

در اين مقاله به موضوع ظرفيت پذيرش دندانپزشكي بدون كنكور 97 خواهيم پرداخت. داوطلبان مي توانند براي اطلاع از ظرفيت پذيرش دندانپزشكي بدون كنكور 97 با ماه همراه باشيد.

داوطلباني كه قصد دارند در رشته دندانپزشكي بدون كنكور به تحصيل بپردازند، ابتدا بايد با مقاله ي “شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور 97” را مطالعه كنند تا از شرايط و نحوه ثبت نام رشته دندانپزشكي بدون كنكور مطلع شوند. در مقاله ظرفيت پذيرش دندانپزشكي بدون كنكور 97، شما از ظرفيت پذيرش در دانشگاه هاي دندانپزشكي مطلع كنيم.

با توجه به رقابت زيادي كه در آزمون سراسري وجود دارد، پذيرش بدون كنكور در اين رشته كمي دشوار است. اما توجه كنيد كه پذيرش بدون كنكور پزشكي و دندانپزشكي هم دست كمي از آزمون ندارد و به نوعي رقابت بين داوطلبان كشورهاي مختلف است.

داوطلبان علاوه بر سوابق تحصيلي (معدل ديپلم و پيش دانشگاهي) مورد تأييد، بايد از شرايط ديگري كه گذراندن 72 واحد درسي (مورد تأييد وزارت بهداشت) با معدل بالاي 15 در يكي از كشورهاي خارجي است. در سال چند ظرفيت براي انتقالي دانشجويان پزشكي مورد قبول واقع مي شود. چند دانشجو مي توانند براي تحصيل در رشته دندانپزشكي به خارج از كشور بروند. دانشگاه هاي پذيرنده با آزمون ورودي يا بدون آزمون دانشجو دندانپزشكي جذب مي كنند؟

ظرفيت پذيرش بدون كنكور دندانپزشكي

اگر مقاله معرفي شده در ابتداي مطلب را مشاهده كرده باشيد، به اين نكته آگاه شده ايد كه دانشگاه و كشوري كه قرار است در آن 12 واحد درسي خود را بگذرانيد، بايد مورد تأييد وزارت بهداشت ايران باشد. برخي از اين دانشگاه ها براي پذيرش دانشجو آزمون ورودي برگزار مي كنند. مانند كشور ايتاليا. برخي ديگر بدون آزمون ورودي بر اساس سوابق تحصيلي (معدل) دانشجو مي پذيرند. مانند كشور تركيه كه برخي از دانشگاه ها با آزمون و برخي بدون آزمون هستند. البته توجه كنيد كه تعداد افرادي كه پذيرش مي شوند، كمتر از افرادي است كه درخواست پذيرش مي دهند. بنابراين شانس قبولي در سال هاي اخير براي ايارنيان كمتر شده است.

ظرفيت پذيرش دندانپزشكي بدون كنكور براي پذيرش درخواست دانشجويان (براي انتقالي) به طور دقيق مشخص نمي شوند. در صورتي كه داوطلبان از تمامي شرايط گفته شده برخوردار باشند. ابتدا به يكي از دانشگاه هاي مادر (پذيرنده دندانپزشكي) درخواست خود را ارسال مي كنند و در صورتي كه موافقت شود، با توجه، به رنكينگ و معدل كسب شده به يكي از دانشگاه هاي ارائه دهنده دندانپزشكي معرفي مي كنند.

دانشگاه هاي ارائه دهنده دندانپزشكي بدون كنكور

دانشجويان تنها مي توانند در پرديس خودگردان هاي دانشگاه ها مشغول به تحصيل شوند. داوطلبان مي توانند درخواست خود را به يكي از دانشگاه هاي زير ارسال كنند:

  • دانشگاه علوم پزشكي تهران
  • دانشگاه علوم پزشكي تبريز
  • دانشگاه علوم پزشكي مشهد
  • دانشگاه علوم پزشكي شيراز
  • دانشگاه علوم پزشكي اصفهان

وقتي داوطلبان درخواست خود را به يكي از دانشگاه هاي گفته شده ارسال كنند، همان طور كه گفته شد، به احتمال زياد به يكي از پرديس هاي خودگردان دانشگاه هاي زير معرفي خواهند شد:

  • دانشگاه علوم پزشكي اروميه
  • دانشگاه علوم پزشكي بابل
  • دانشگاه علوم پزشكي بندرعباس
  • دانشگاه علوم پزشكي تبريز
  • دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز
  • دانشگاهعلوم پزشكي زاهدان
  • دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي
  • دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه
  • دانشگاه علوم پزشكي گلستان
  • دانشگاه علوم پزشكي مشهد
  • دانشگاه علوم پزشكي همدان
  • دانشگاه علوم پزشكي يزد
  • دانشگاه علوم پزشكي اصفهان

به داوطلبان عزيز پيشنهاد مي كنيم براي اطلاع از جزئيات بيشتر رشته دندانپزشكي بدون كنكور به مقاله ثبت نام بدون كنكور دندانپزشكي 97 مراجعه كنند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 23 تير 1397
ليست دانشگاه هاي بدون كنكور داروسازي

ليست دانشگاه هاي بدون كنكور داروسازي 97

رشته داروسازي يكي از رشته هاي مورد علاقه و پرطرفدار بسياري از افراد است و خيلي از دانش آموزان اين رشته را براي تحصيل دانشگاهي خود امتحان مي كنند.  در اين مقاله ميخواهيم ليست دانشگاه هاي بدون كنكور داروسازي 97 را برايتان مشخص كنيم. شايد يكي از دلايل درخواست افراد براي تحصيل در اين رشته، آينده شغلي خوب و مناسب و درآمد عالي رشته داروسازي باشد. امروزه با پذيرش هاي بدون كنكور دانشگاه آزاد و سراسري بسياري بر اين فكر هستند كه آيا امكان تحصيل بدون كنكور در رشته داروسازي وجود دارد يا خير؟

در ابتدا بايد بگوييم امكان تحصيل در رشته داروسازي بدون شركت در آزمون سراسري كنكور در ايران وجود ندارد. تنها راه تحصيل در رشته داروسازي بدون شركت در كنكور تحصيل در خارج از ايران است. براي تحصيل در رشته داروسازي بدون كنكور نياز به گرفتن پذيرش از دانشگاه هاي خارج از ايران است. البته امكان ادامه تحصيل و يا گرفتن انتقالي به ايران براي دانشجوياني كه  داراي شرايط باشند وجود دارد.

شرايط تحصيل و گرفتن انتقالي رشته داروسازي بدون كنكور

در صورتي كه موفق به پذيرش در دانشگاه هاي خارج از كشور در رشته داروسازي شده اند، در صورت داشتن شرايط زير مي توانند با گرفتن انتقالي تحصيل خود را در ايران به اتمام برسانند.

1- گذراندن 72 واحد درسي مورد تأييد وزارت بهداشت ايران

2- كسب معدل بالاي 15 براي واحدهاي گذرانده شده

3- مورد تاييد بودن دانشگاه از نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت.

شرايط پذيرش داروسازي بدون كنكور

براي پذيرش داروسازي بدون كنكور در خارج از كشور نياز است در ابتدا كشور مورد هدف خود را انتخاب و بعد از آن به انتخاب دانشگاه بپردازيد. دانشگاه ها داراي شرايط اختصاصي براي پذيرش هستند و در نظر گرفتن اين شرايط لازم و ضروري است. البته برخي از شرايط نيز عمومي است و براي تمامي دانشگاه ها يكسان است. از جمله شرايط عمومي مي توان به شرايط زير اشاره كرد:

1- دارا بودن ديپلم تجربي يا رياضي

2- دارا بودن ريزنمرات ديپلمنع

3- داشتن مدرك زبان يا گذراندن دوره كالج در دانشگاه مقصد

4- داشتن پشتوانه مالي

از جمله شرايط اختصاصي ميتوان به نحوه پذيرش دانشجو كه ممكن است با آزمون يا بدون آزمون باشد اشاره كرد. علاوه بر اين براي ورود به برخي از دانشگاه ها بايد دوره كالج را گذراند. لازم است بدانيد كه در زمان تحصيل در برخي از دانشگاه ها امكان كار كردن براي دانشجو وجود ندارد و دانشجو ممنوع كار است. و در برخي از دانشگاه ها و كشور ها كار كردن بلامانع است.

كشورهاي پذيرنده داروسازي

لازم است قبل از بررسي ليست دانشگاه هاي بدون كنكور داروسازي 97، بگوييم پذيرش در برخي از دانشگاه ها با برگزاري آزمون همراه است و در برخي از دانشگاه ها بدون آزمون و با در نظر گرفتن ريز نمرات ديپلم صورت مي گيرد. در اينجا نگاهي به كشورهاي پذيرنده و مورد تأييد وزارت بهداشت ايران مي اندازيم:

انگلستان، سوئد، استراليا، ايتاليا

اسامي دانشگاه هاي پذيرنده بدون كنكور داروسازي

در ادامه اسم دانشگاه هاي پذيرنده داروسازي بدون كنكور را آورده ايم. اين دانشگاه ها جزو بهترين دانشگاه هاي رشته داروسازي هستند.

توجه كنيد قبل از گرفتن پذيرش به مورد تأييد بودن دانشگاه از نظر وزارت بهداشت ايران دقت كنيد.

دانشگاه كشور
دانشگاه كمبريج انگلستان
كارولينكي سوئد
موناش استراليا
ملبورن استراليا

 

دانشگاه هاي برتر داروسازي

  • آلباني
  • فلوريدا A&M
  • همپتون ماساچوست بوستون
  • اوهايو شمالي
  • راتگرز
  • سنت شمالي
  • سنت لوئيس
  • فينرلي
  • رود آيلنفر
  • آرام

در اين مقاله به معرفي ليست دانشگاه هاي بدون كنكور داروسازي 97 پرداختيم. براي به دست آوردن اطلاعات بيشتر شما مي توانيد مقاله ثبت نام بدون كنكور داروسازي 97  را نيز مطالعه كنيد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 23 تير 1397
پذيرش بدون كنكور داروسازي

پذيرش بدون كنكور داروسازي 97

امروزه بيشتر فارغ التحصيلان دوره پيش دانشگاهي در تلاش براي ورود به دانشگاه بدون شركت در كنكور هستند. از طرف ديگر علاقه مندان به رشته هاي پزشكي، از جمله داروسازي بسيار زياد شده است. از ادغام اين دو موضوع به پذيرش بدون كنكور داروسازي 97 مي رسيم. بسياري از علاقه مندان رشته داروسازي در تلاش اند تا راهي براي تحصيل در رشته داروسازي بدون شركت در كنكور بيابند؟

حال اين سؤال پيش مي آيد كه آيا واقعاً پذيرش بدون كنكور داروسازي 97 امكان پذير است؟

در پاسخ به اين سؤال بايد بگوييم بله امكان پذير است. اما راحت و آسان و قابل استفاده براي همگان نيست.

در ابتداي امر بايد بگوييم امكان تحصيل در رشته داروسازي بدون كنكور در ايران وجود ندارد و براي تحصيل در اين رشته بدون شركت در كنكور بايد به خارج از كشور برويد. البته پذيرش در دانشگاه هاي خارج از كشور نيز داراي شرايطي است. هر دانشگاه بسته به رتبه علمي و جايگاهش داراي شرايط خاصي براي پذيرش دانشجو است. علاوه بر شرايط خاص و ويژه هر دانشگاه، يك سري شرايط عمومي نيز وجود دارد كه در ادامه آن ها را بيان مي كنيم.

شرايط پذيرش داروسازي بدون كنكور 97

از جمله شرايط عمومي براي تحصيل در رشته داروسازي در خارج از كشور، شرايط اخذ ويزا است. كه شامل:

1- اصل پاسپورت

2- داشتن تمكن مالي

3- دارا بودن ديپلم رياضي يا تجربي

4- دارا بودن گواهي سلامت

5- ارائه ريزنمرات جهت بررسي پذيرش

در صورت داشتن شرايط بالا مي توانيد براي گرفتن ويزا و پذيرش تحصيلي اقدام كنيد. توجه كنيد كه پذيرش در رشته داروسازي در برخي از دانشگاه ها نياز به شركت در آزمون ورودي همان دانشگاه دارد. و پذيرش در برخي از دانشگاه ها بر اساس معدل ديلم و ريزنمرات است.

تكميل روند تحصيل داروسازي بدون كنكور در ايران

پذيرفته شدگان داروسازي در دانشگاه هاي خارج از كشور در صورتي كه شرايط لازم را داشته باشند، مي توانند به دانشگاه هاي ايران انتقالي بگيرند. شرايط گرفتن انتقالي به شرح زير است:

1- گذراندن 72 واحد درسي كه مورد تأييد وزارت بهداشت ايران نيز باشد.

2- كسب معدل بالاي 15

دانشجوياني كه داراي شرايط فوق باشند، مي توانند بعد از گذراندن 72 واحد درسي براي گرفتن انتقالي به ايران اقدام كنند. اين داوطلبين تنها در دانشگاه هاي پرديس خودگردان مي توانند به ادامه تحصيل و اتمام دوره داروسازي خود كنند.

البته توجه داشته باشيد كه هم دانشگاه شما در خارج از كشور و هم 72 واحد گذرانده شما بايد با قوانين و مقررات و شرايط تأييدي وزارت بهداشت ايران همخواني داشته باشد. به عبارت كلي مورد تأييد و قبول وزارت بهداشت باشد.

دانشگاه هاي برتر داروسازي جهان

در اينجا مي خواهيم نگاهي به دانشگاه هاي برتر جهان در رشته داروسازي بيندازيم. از جمله اين دانشگاه ها مي توان به دانشگاه كمبريج، آلباتي، شمال ايتاليا، فلوريدا A&M، موناش، ملبورن و آرام اشاره كرد.

البته بسياري از كشورهاي ديگر نيز در رشته داروسازي دانشجو مي پذيرند.

توجه داشته باشيد نحوه پذيرش در دانشگاه هاي مختلف متفاوت است. برخي از دانشگاه ها پذيرش فقط از طريق آزمون ورودي همان دانشگاه امكان پذير است. برخي از دانشگاه ها نيز پذيرش دانشجو در رشته داروسازي بدون آزمون و بر اساس ريز نمرات و معدل ديپلم و پيش دانشگاهي صورت ميگيرد.

در اين مقاله با موضوع پذيرش بدون كنكور داروسازي 97 سعي كرديم شما را درباره اين موضوع آگاه كنيم و اطلاعات كامل و كافي در اختيارتان بگذاريم. اگر مايل به تحصيل دون كنكور در رشته هاي پزشكي هستيد مي توانيد مقاله پزشكي بدون كنكور 97 را نيز مطالعه كنيد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 23 تير 1397
ثبت نام بدون كنكور پزشكي

ثبت نام بدون كنكور پزشكي 97

پزشكي از رشته هاي پرطرفدار در بين دانش آموزان و داوطلباني است كه قصد انتخاب رشته دارند.

هدف از رشته هاي پزشكي ارتقاء تندرستي و سلامتي افراد و همچنين درمان بيماري ها و بازگرداندن توانايي آسيب ديدگان است. رشته هاي پزشكي در انواع مختلف ارائه مي شود تا با جزئيات بيشتر و تخصصي تري بر روي آنها تمركز شود. داوطلباني كه قصد ادامه تحصيل در رشته هاي پزشكي را دارند، مي توانند از طريق كنكور وارد دانشگاه هاي پزشكي شوند كه در دوره هاي مختلف و دانشگاه هاي سراسري آزاد ارائه مي شود.

اما تنها راه ورود به دانشگاه كنكور سراسري نيست. داوطلبان مي توانند از طريق دگر و بدون آزمون نيز در رشته هاي مورد علاقه خود مشغول به تحصيل شوند.

آيا پزشكي بدون كنكور واقعيت دارد؟ سؤال مطرح شده از ابهاماتي كه براي اكثر داوطلبان در زمان كنكور و بعد از آن به وجود مي آيد،  و متأسفانه منبع صحيحي و زيادي در اين خصوص  وجود ندارد. داوطلبان عزيز توجه داشته باشند كه اين مقاله به موضوع ثبت نام بدون كنكور پزشكي 97 خواهيم پرداخت و با مطالعه اين مقاله از اطلاعات مفيدي در اين زمينه بهره مند خواهند شد.

پزشكي بدون كنكور

همان طور كه گفته شد، تنها راه ورود به دانشگاه هاي پزشكي كنكور سراسري نيست و داوطلبان مي توانند در رشته هاي پزشكي بدون كنكور نيز شركت كنند. اما پذيرش در رشته هاي پزشكي در هر دو طريق كاري سخت است كه نياز به اراده و پشتكار زيادي دارد.

متأسفانه و يا خوشبختانه تحصيل رشته هاي پزشكي مانند ساير رشته ها به راحتي به دست نمي آيد و داوطلباني كه قرار است از طريق غير از كنكور سراسري وارد رشته هاي پزشكي شوند، بايد از شرايط خاصي برخوردار باشند. داوطلبان عزيز براي اطلاع از شرايط تحصيل در رشته هاي پزشكي به مقاله پزشكي بدون كنكور مراجعه كنند تا با اطلاعات و جزئيات بيشتر در اين زمينه آشنا شوند.

ثبت نام بدون كنكور پزشكي

ثبت نام بدون كنكور پزشكي 97 به طور مستقيم در دانشگاه ها انجام نمي شود و داوطلبان براي تحصيل در رشته هاي پزشكي در دانشگاه پزشكي ايران ابتدا بايد 72 واحد درسي را در خارج از كشور بگذرانند. توجه كنيد كه دروس انتخابي و كشور و دانشگاهي كه براي تحصيل انتخاب خواهيد كرد، بايد مورد تأييد وزارت بهداشت باشد. مي توانيد براي اطلاع بيشتر از دانشگاه هاي پذيرنده و مورد تأييد وزارت بهداشت به مقاله “ليست دانشگاه هاي بدون كنكور پزشكي 97” مراجعه كنيد. و بعد از پاس كردن تعداد واحد گفته شده از طريق درخواست پذيرش به دانشگاه هاي داخل كشور (در صورت قبولي درخواست) به يكي از دانشگاه هاي ارائه دهنده در ايران انتقالي خواهيد گرفت.

همان طور كه گفته شد و متوجه شديد، ثبت نام به صورت مستقيم و صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي (مانند ساير رشته ها) در ايران انجام نمي شود و ابتدا بايد اين مراحل را سپري كنيد.

توجه كنيد كه براي شركت در دانشگاه هاي ساير كشورها بايد طبق قانون دانشگاه مورد نظر عمل كنيد. در برخي از دانشگاه ها و كشورها براي ورود به دانشگاه پزشكي آزمون ورودي برگزار مي شود و در برخي از كشورها بدون كنكور و بر اساس معدل دانشجو جذب مي كنند كه در سال هاي اخير تعداد افرادي كه با معدل خود به دانشگه هايي از جمله دانشگاه هاي تركيه راه يافته ايد، كمتر شده است.

داوطلبان عزيز توجه كنيد كه تنها در دانشگاه پرديس خودگردان برخي دانشگاه ها (به تعداد محدود) مي توانيد در رشته پزشكي به تحصيل بپردازيد.

داوطلبان براي ثبت نام در دانشگاه هاي پزشكي ساير كشورها به مداركي نياز دارند كه در هر كشور و دانشگاه ممكن است متفاوت باشد. به عنوان مثال داوطلباني كه قصد ثبت نام در رشته هاي پزشكي دانشگاه هاي نروژ را دارند، ابتدا بايد مدرك خود را به زبان نروژ ترجمه و نمرات قابل توجه براي پذيرش كسب كنند. داوطلبان براي ورود به دانشگاه ابتدا در آزمون ورودي شركت خواهند كرد كه نمرات دروس علوم رياضي از اهميت ويژه اي برخوردار است. شرايط اخذ پذيرش در دانشگاه هاي مختلف متفاوت است. به عنوان مثال دانشگاه خصوصي نروژ پذيرش راحت تري نسبت به دانشگاه هاي دولتي اين كشور دارد.

پيشنهاد ميكنيم بعد از مطالعه ثبت نام بدون كنكور پزشكي 97 براي اطلاع از  ليست دانشگاه هاي پزشكي بدون كنكور 97 به مقاله مربوطه مراجعه كنيد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 23 تير 1397
شرايط ثبت نام پزشكي بدون كنكور

شرايط ثبت نام پزشكي بدون كنكور 97

رشته پزشكي يكي از پرطرفدارترين رشته ها در ايران است كه داوطلبان گروه هاي آزمايشي علوم تجربي و گاهاً رياضي و فني روياي تحصيل در رشته هاي پزشكي را در سر دارند. يكي از دلايل تعداد بالاي متقاضيان رشته هاي پزشكي، درآمد بالاي پزشكان در كشور است. اما قبولي در كنكور در رشته هاي پزشكي از ابتدا تاكنون كار بسيار سختي بوده كه بسياري از داوطلبان علاقه مند به اين رشته ها را نا اميد كرده است. اما بهتر است بدانيد آن دسته از داوطلباني كه موفق به پذيرش در رشته هاي پزشكي نشده اند، مي توانند بدون كنكور نيز در رشته ي مورد علاقه خود به تحصيل بپردازند. هر چند اين روش هم شرايط خاصي دارد.

ما در مقاله شرايط ثبت نام پزشكي بدون كنكور 97 به موضوعاتي پيرامون پزشكي بدون كنكور خواهيم پرداخت تا ابهامات و سؤالات پيچيده كه گاهاً با جست و جو در سايت هاي مختلف بي نتيجه مانده است، با نهايت آگاهي از بين برود. از سؤالات بسياري از داوطلباني كه در كنكور سراسري موفق نبوده اند، اين است كه آيا امكان تحصيل در رشته پزشكي بدون كنكور نيز مانند ساير رشته هاي بدون كنكور (پيراپزشكي، فني مهندسي و …) وجود دارد يا خير. براي پاسخ اين سؤال نياز است مبحث بعدي را با دقت مطالعه كنيد.

پزشكي بدون كنكور!!!

در پاسخ سؤالات متعدد پيرامون پزشكي بدون كنكور بايد عرض كنيم كه داوطلبان مي توانند از طريق رشته پزشكي بدون كنكور وارد رشته مورد علاقه خود شوند اما شرايط نحوه پذيرش اين رشته بدون كنكور بسيار متفاوت با رشته هاي پيراپزشكي و فني و مهندسي و … است.

شرايط ثبت نام پزشكي بدون كنكور

بهتر است به شرايط ثبت نام پزشكي بدون كنكور 97 بپردازيم. با روال تحصيلي و شرايط پزشكي بدون كنكور آشنا شويد.

  • در ابتدا لازم است متذكر شويم كه رشته هاي پزشكي بدون كنكور تنها براي داوطلباني كه رشته ي تحصيلي دوره دبيرستان آن ها رياضي و تجربي است، مجاز است. بنابراين اولين شرط مهم براي اقدام به پذيرش در دانشگاه اين موضوع است.
  • داوطلباني كه قصد تحصيل در ايران را دارند، ابتدا بايد 72 واحد درسي را در يكي از دانشگه ها معتبر از نظر وزات بهداشت ايران، در خارج از كشور (يكي از كشورهاي ارائه دهنده رشته پزشكي كه مورد تأييد وزارت بهداشت قرار گيرد) بگذرانند.
  • معدل بالاي 15 داشته باشند. (در صورت بورسيه گرفتن اين معدل به 17 افزايش پيدا مي كند.)

در صورتي كه داوطلبان از شرايط حذف برخوردار بودند، مي توانند با ارسال درخواست پذيرش به يكي از دانشگاه هاي پذيرنده ايران، در صورت قبولي درخواست، براي تحصيل به ايران بازگردد. (در واقع انتخابي به يكي از دانشگاه هاي پذيرنده پزشكي در ايران انجام مي شود.)

اما شرط ثبت نام دانشگاه هاي مختلف در كشورهاي ارائه دهنده متفاوت است. در برخي از دانشگاه ها آزمون ورودي گرفته مي شود و در صورت پذيرفته شدن، داوطلبان مي توانند به ثبت نام دانشگاه اقدام كنند. البته ريزنمرات و زبان انگليسي(و يا زبان هاي ديگر) از الزامات ثبت نام است.

دانش آموزان مي توانند با كسب مدرك ديپلم براي گذراندن دوره A-level اقدام كنند و با مطالعه و گذراندن اين دوره (2 يا 4 سال) با كسب نمره اي از A تا D سطح دانشگاه پزشكي انگلستان را مشخص كنند.

به داوطلبان عزيز پيشنهاد مي كنيم براي كسب آگاهي بيشتر در اين زمينه بعد از مطالعه شرايط ثبت نام پزشكي بدون كنكور97 به مقاله دانشگاه هاي پذيرنده پزشكي بدون كنكور 97 مراجعه كنند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 23 تير 1397
شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور

شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور 97

در اين مقاله به موضوع شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور 97 خواهيم پرداخت. رشته دندانپزشكي از رشته هاي پرطرفدار در بين دانش آموزان تجربي و گاهاً رياضي است.

يكي از دلايل علاقه زياد به اين رشته، درآمد بالايي است كه در ايران و ساير كشورها كسب مي شود. اما با توجه به افزايش تعداد دندانپزشكان جوان در سال هاي اخير، رقابت كاري در آينده اي نه چندان دور براي اين دسته از فارغ التحصيلان به وجود خواهد آمد. با اين حال بسياري از دانش آموزان به خاطر علاقه زياد به رشته دندانپزشكي سعي مي كنند راه هاي مختلف ورود به دانشگاه در رشته دندانپزشكي را امتحان كنند..براي ورود به اين رشته نياز است تا با شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور بيشتر آشنا شويد.

در اين مقاله به شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور 97 خواهيم پرداخت تا داوطلبان با مسيرهاي ديگر براي ورود به رشته دندانپزشكي آشنا شوند. براي اطلاع از شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور 97 در اين مقاله با ما همراه باشيد.

دندانپزشكي بدون كنكور!!!

اگر مقاله “ثبت نام بدون كنكور دندانپزشكي 97” را مشاهده كرده باشيد، متوجه صحت تحصيل در رشته دندانپزشكي بدون كنكور شده ايد، سؤالي كه در ذهن بسياري از دانش آموزان شكل مي گيرد.

گرچه تحصيل در رشته هاي پزشكي و دندانپزشكي بسيار سخت و ورود به اين رشته كار هر كسي نيست، اما داوطلباني كه در آزمون سراسري موفق نمي شوند، مي توانند از طريق ديگري وارد رشته دندانپزشكي شوند. البته متذكر مي شويم كه ورود به رشته دندانپزشكي بدون كنكور مانند ساير رشته هاي پيراپزشكي و فني و مهندسي و … نيست كه به سادگي و با پر كردن فرم انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصيلي در يكي از دانشگاه ها و دوره هاي روزانه، نوبت دوم، پرديس، آزاد و … مشغول به تحصيل شويد. براي اطلاع از شرايطي ثبت نام داندانپزشكي بدون كنكور 97 به ادامه مقاله توجه كنيد.

شرايط ثبت نام بدون كنكور دندانپزشكي

در اين مبحث قرار است با شرايط ثبت نام دندانپزشكي بدون كنكور 97 آشنا شويد. بهتر است بدانيد ليست دانشگاه ها و كشور هاي مورد تاييد وزارت بهداشت در هر 3 تا 4 ماه يك بار تغيير ميكند و عواملي كه در اين تغييرات تاثير گذار هستند شامل مقالات  دانشگاه ها ، سطح علمي و اساتيد دانشگاه ، شرايط اقتصادي و سياسي و … است.

  • اولين شرط داشتن ديپلم رياضي و يا تجربي در دوران دبيرستان است. داوطلباني كه خارج از اين دو رشته تحصيلي، انتخاب رشته كرده اند، نمي توانند در اين مرحله در خدمت ثبت نام كنند.
  • دومين شرط داشتن معدل بالاي 17 در مدرك ديپلم و معدل بالاي 16 در مدرك پيش دانشگاهي داوطلبان است.
  • سومين شرط گذراندن 72 واحد درسي در يكي از كشورهاي مورد تأييد وزارت بهداشت ايران است.
  • چهارمين شرط كسب معدل بالاي 15 در 72 واحد گذرانده شده در يكي از دانشگاه هاي خارج از كشور است.

در صورتي كه داوطلبان از شرايط فوق برخوردار باشند، مي توانند درخواست پذيرش به يكي از دانشگاه هاي پزشكي ايران ارسال كنند و بعد از بررسي و تأييد دانشگاه با درخواست داوطلبان موافقت مي شود.

نكته حائز اهميت در اين مرحله، انتخاب دانشگاه و كشوري است كه در آن مشغول به تحصيل در رشته دندانپزشكي مي شويد، تنها مجاز به انتخاب دانشگاه هايي هستيد كه مورد تأييد وزارت بهداشت و وزارت علوم ايران باشد و همچنين دروس پاس كرده (72 واحد درسي) بايد مورد تأييد وزارت بهداشت باشد. بنابراين به دانشگاه و كشور مورد نظر توجه كنيد.

به نكات زير توجه كنيد

براي انتخاب دانشگاه مورد نظر ،شرايط دانشگاه را بسنجيد :

  • بهتر است دانشگاه و كشوري انتخاب شود كه حق كار به دانشجويان تعلق بگيرد(به عنوان مثال در تركيه حق كار به دانشجويان داده نميشود.)
  • به شرايط سني برخي از دانشگاه ها توجه كنيد(به  عنوان مثال شرايط سني در كشور آلمان26 سال است و در كشور كانادا شرايط سني وجود ندارد.)
  • برخي دانشگاه ها ها شرط معدل براي پذيرش دانشجو دارند.
  • برخي از دانشگاه ها به مقاله داوطلبان توجه ميكنند.
  • برخي كشور ها رزومه كاري و تحصيلي داوطلبان را مورد برسي قرار ميدهند.(المپياد و.. )

 

براي اطلاع از دانشگاه هاي پذيرنده دندانپزشكي بدون كنكور در ايران و دانشگاه هاي و كشورهاي مجاز به تحصيل در ساير كشورها به مقاله ليست دانشگاه هاي دندانپزشكي بدون كنكور 97 مراجعه كنيد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 23 تير 1397
پذيرش بدون كنكور پزشكي

پذيرش بدون كنكور پزشكي 97

با توجه به علاقه مندي داوطلبان به رشته هاي پزشكي قصد داريم به موضوع پذيرش بدون كنكور پزشكي 97 كه از راه هاي ديگر تحصيل در رشته پزشكي است، مطلع شويد. ما در مقاله پذيرش بدون كنكور پزشكي 97 به جزئيات و شرايط پذيرش بدون كنكور پزشكي خواهيم پرداخت.

با توجه به اينكه بسياري از اطلاعات درج شده در زمينه پزشكي بدون كنكور معتبر و صحيح نيستند به داوطلبان پيشنهاد مي كنيم با مطالعه اين مقاله از جزئيات پذيرش بدون كنكور پزشكي مطلع شوند.

پذيرش پزشكي بدون كنكور

سؤال بسياري از داوطلبان در خصوص رشته پزشكي در زمينه ورود به رشته پزشكي بدون آزمون است. اما آيا واقعاً پذيرش پزشكي بدون كنكور صحت دارد؟ در جواب اين سؤال بايد بگوييم پذيرش بدون كنكور پزشكي 97 صحت دارد. اما اين پذيرش مانند ساير رشته هاي بدون كنكور نمي باشد. براي استفاده از اين فرصت، شرايط ويژه اي نياز است. همان طور كه مي دانيد تحصيل در رشته پزشكي با آزمون هم كار ساده اي نيست و رقابت زيادي بين داوطلبان است.

علاوه بر اين تحصيل بدون آزمون در اين رشته نيز كار ساده اي نيست و داوطلبان تنها بر اساس سوابق تحصيلي و معدل وارد دانشگاه نخواهند شد. براي اطلاع از شرايط پذيرش به ادامه مطلب توجه كنيد.

شرايط پذيرش بدون كنكور پزشكي

  • داوطلبان مي بايست مدرك ديپلم و پيش دانشگاهي رياضي و يا تجربي داشته باشند (ساير رشته ها مجاز نيستند)
  • داوطلبان بايد 72 واحد پزشكي را در يكي از دانشگاه هاي خارج از كشور كه مورد تأييد وزارت بهداشت باشد، بگذرانند.
  • معدل 72 واحد پاحد پاس شده داوطلبان بايد بالاي 15 باشد.
  • معدل افرادي كه بورسيه مي گيرند، بايد بالاي 17 باشد.

نكته اي كه اهميت بسيار زيادي در پذيرش بدون كنكور پزشكي 97 در ايران دارد، مورد تأييد واقع شدن واحدهاي پاس شده و دروس انتخابي و همچنين دانشگاه هاي پذيرنده دانشجوي پزشكي است. گر چه پذيرش بدون كنكور پزشكي 97 كار ساده اي نيست و مسلماً افراد زيادي در اين روش موفق نمي شوند، اما در هر صورت مي توان به عنوان راه دوم براي تحصيل در رشته هاي پزشكي راجع به آن فكر كرد. داوطلبان عزيز به ادامه مطلب توجه كنند.

پذيرش بدون كنكور پزشكي در ايران

داوطلبان عزيز تا به اينجا با شرايط و ضوابط پزشكي بدون كنكور آشنا شديد اما نحوه پذيرش شدن در دانشگاه هاي ايران به چه صورت مي باشد؟

داوطلبان بعد از اينكه 72 واحد خود را پاس كردند، براي انتقالي – دانشگاه هاي پذيرنده بدون كنكور ايران اقدام مي كنند و در صورتي كه با درخواست پذيرش (Apply) داوطلبان در دانشگاه هاي ايران موافقت شود، مي توانند براي ادامه تحصيل به دانشگاه هاي مورد نظر انتقالي بگيرند.

به داوطلبان عزيز پيشنهاد مي كنيم براي اطلاع بيشتر به مقاله ليست دانشگاه هاي بدون كنكور پزشكي 97 مراجعه كنند.

داوطلبان عزيز به اين نكته توجه داشته باشند كه براي پذيرش در دانشگاه هاي ساير كشورهاي مورد تأييد وزارت بهداشت ايران بايد از شرايط پذيرش دانشگاه مطلع و برخوردار باشند.

مدت تحصيل پزشكي

طول دوره تحصيل در رشته پزشكي (بدون كنكور) معمولاً بين 7 تا 8 سال است كه در دوره هاي مختلف گذرانده مي شود، دوره هاي پزشكي شامل موارد زير مي شود:

  1. علوم پايه
  2. فيزيوپاتولوژي
  3. كارآموزشي باليني
  4. كارورزي باليني

داوطلبان عزيز ميتوانند براي بعد از مطالعه مقاله پذيرش بدون كنكور پزشكي 97 ، به مقاله ليست دانشگاه هاي بدون كنكورپزشكي 97 مراجعه كنند و از دانشگاه هاي پذيرنده دانشجوي بدون كنكور سراسري در ايران و دانشگاه هاي مورد تاييد وزارت بهداشت ايران مطلع شوند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 23 تير 1397
مدارك كسري خدمت بسيج

در اين مقاله به موضوع مدارك كسري خدمت بسيج 97 خواهيم پرداخت.

ابتدا نياز است با مفهوم مشمول به خدمت سربازي آشنا شويد، مشمول به كسي گفته مي شود كه قانون خدمت وظيفه شامل حال او شود. طبق قوانين ايران، مشمولين به خدمت سربازي از سن 18 سالگي تمام تا 50 سالگي تمام مي باشد. در ايران خدمت سربازي براي پسراني كه به مشموليت خدمت مي رسند، اجبار است و مدت زمان خدمت 21 ماه مي باشد. لازم به ذكر است قبل از سال 91 مدت سربازي 24 ماه بود. با كاهش 3 ماهه از دوره سربازي از سال 91 به بعد، 21 ماه دوره سربازي اعلام مي شود.

تمامي افرادي كه مشموليت خدمت سربازي مي رسند، موظف هستند 21 ماه كامل به كشور جمهوري اسلامي خدمت كنند. مگر افرادي با شرايط خاص كه مي توانند مدت زمان سربازي را كاهش دهند.

يكي ازشرايط كاهش دوران سربازي، بسيج فعال بودن با سابقه بيش از يك ماه است، افراد بسيجي كه داراي شرايط دريافتكسري خدمت از بسيج هستند با توجه به شرايط و حوزه فعاليت  خود، به ميزان مختلف از دوران سربازي شان كاسته مي شود. براي اطالع از شرايط كسري خدمت بسيج به مقاله درج شده در آيدانيتو مراجعه كنيد تا از شرايط و مدت كاهش دوره خدمت مطلع شويد.

در ادامه با مدارك كسري خدمت بسيج 97 آشنا خواهيد شد. لازم است افراد مدارك را به طور كامل تهيه كنند تا با نقص مدارك و به تعويق افتادن روند بررسي درخواست مواجه نشوند.

مدارك مورد نياز كسري خدمت بسيج

مشمولان خدمت كه قصد كسري خدمت بسيج دارند، مي بايست دوره آموزشي را طي نمايند و بعد از آن براي كسري خدمت به يگان مراجعه فرمايند.

  • شناسنامه و كپي تمامي صفحات شناسنامه
  • كارت ملي و كپي كارت ملي
  • كارت بسيج فعال
  • فرم كسري بسيج (تكميل شده و مشخص كردن فعاليت هاي انجام شده)

مشمولان خدمت سربازي كه از بسيجيان فعال يا بيش از يك سال سابقه بسيج هستند، مي بايست در حين خدمت درخواست خود را ثبت نمايند و در صورتي كه مدارك و سوابق وي به تأييد برسد، با توجه به امتيازات كسب شده، كسري از خدمت خواهند داشت.

به مشمولان خدمت كه قصد دارند كه از اين نوع كسري خدمت (بسيج) استفاده نمايند پيشنهاد مي كنيم پس از مطالعه مدارك كسري خدمت بسيج 97 به مقالات شرايط كسري بسيج و مراحل كسري بسيج 97 مطلع شوند تا در صورت برخورداري از شرايط، درخواست خود را ثبت نمايند. لازم به ذكر است در غيبت در سربازي مانع از بررسي كسري خدمت بسيج خواهد شد. بنابراين افراد مي بايست بدون داشتن غيبت (حتي 1 روز) و بعد از طي دوران آموزشي اقدامات لازم جهت كسري خدمت را انجام دهند.

   

پروژه كسري خدمت ، مدارك كسري خدمت بسيج ، فرابند اقدام پروژه كسري خدمت ، شرايط پروژه كسري خدمت ، مراحل كسري خدمت بسيج ، شرايط كسري خدمت بسيج ، مدارك كسري خدمت ايثارگران ، شرايط كسري خدمت ايثارگران ، قانون كسري خدمت ايثارگران ، انواع كسري خدمت ، فرايند اقدام كسري خدمت ، مدارك كسري خدمت ، شرايط كسري خدمت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : پنج شنبه 21 تير 1397
كارنامه و رتبه قبولي كارشناسي بدون كنكور دوره روزانه 97

كارنامه و رتبه قبولي كارشناسي بدون كنكور دوره روزانه 97

در سالهاي اخير دانشگاه سراسري اقدام به پذيرش دانشجو بدون كنكور در دوره هاي روزانه، شبانه، پيام نور، مؤسسات عالي و غير انتفاعي در برخي از رشته ها و دانشگاه ها كرده است. در اينجا مي خواهيم نگاهي به كارنامه و رتبه قبولي كارشناسي بدون كنكور دوره روزانه 97 بيندازيم.

نكات پيرامون پذيرش در دوره روزانه

تحصيل در دوره روزانه، به صورت رايگان است. بنابراين براي جلوگيري از تبعيض و رعايت عدالت قوانيني براي پذيرش در دوره روزانه درنظر گرفته شده است.

  • درصورت پذيرش در دوره روزانه و عدم ثبت نام امكان انتخاب دوره روزانه به مدت يك سال را نداريد.

بنابراين اگر در دوره روزانه قبول شده ايد، توجه كنيد در صورتي كه مايل به تحصيل نباشيد، امكان انتخاب رشته در دوره روزانه را براي سال بعد نداريد.

رشته هاي دوره روزانه

قبل از بررسي كارنامه و رتبه قبولي كارشناسي بدون كنكور دوره روزانه 97 مي خواهيم با رشته هايي كه پذيرنده دانشجو در دوره روزانه و بدون كنكور هستند، آشنا شويم. طبق دفترچه سال 96، دانشگاه سراسري اقدام به پذيرش دانشجو براي دوره روزانه در رشته هاي زير كرده است:

رشته هاي سه گروه آموزشي اصلي را به صورت جداگانه براي شما آورده ايم:

 

رديف گروه رياضي و فني – كارشناسي – دوره روزانه
1 آمار
2 اقتصاد
3 اقتصاد كشاورزي
4 رياضي و كاربردها
5 علوم انتظامي
6 علوم قرآن و حديث
7 علوم كامپيوتر
8 علوم مهندسي
9 علوم و مهندسي آب
10 علوم ورزشي
11 فيزيك
12 مديريت صنعتي
13 هتلداري
14 مهندسي ايمني
15 مهندسي صنايع
16 مهندسي كامپيوتر

 

رديف گروه تجربي – كارشناسي – دوره روزانه
1 اقتصاد
2 اقتصاد كشاورزي
3 اقيانوس شناسي
4 زمين شناسي
5 زيست شناسي
6 ترويج و آموزش كشاورزي پايدار
7 زيست شناسي جانوري
8 زيست شناسي دريا
9 زيست شناسي گياهي
10 شيمي محض
11 علوم انتظامي
12 علوم قرآن و حديث
13 علوم و مهندسي باغباني
14 علوم و مهندسي جنگل
15 علوم و مهندسي خاك
16 علوم و مهندسي شيلات
17 علوم و مهندسي صنايع غذايي
18 علوم و مهندسي محيط زيست
19 علوم ورزشي
20 گياه پزشكي
21 مديريت صنعتي
22 مهندسي توليد و ژنتيك گياهي
23 مهندسي صنايع چوب و فرآورده هاي سلولزي
24 مهندسي صنايع مبلمان
25 مهندسي طبيعت
26 مهندسي علوم دامي
27 مهندسي فضاي سبز
28 هتلداري

 

رديف گروه انساني – كارشناسي – دوره روزانه
1 اقتصاد
2 جغرافيا
3 زبان و ادبيات عربي
4 علوم انتظامي
5 علوم قرآن و حديث
6 علوم ورزشي
7 مديريت صنعتي
8 هتلداري

 

نحوه تأثير معدل بر قبولي

پذيرش در آزمون صرفاً با سوابق تحصيلي بر اساس معدل كتبي ديپلم صورت مي گيرد. به دليل امكان متفاوت بودن ديپلم و گروه آزمايشي، ضريب تأثير معدل ايجاد شده است. در جدول زير ضريب تأثير معدل ديپلم را بر اساس نوع ديپلم و گروه آزمايشي مشخص شده است.

نحوه قبولي

نحوه و اولويت قبولي در آزمون صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي بر اساس موارد زير است:

1- معدل ديپلم

2- يكسان بودن ديپلم و گروه آزمايشي

كارنامه و رتبه قبولي كارشناسي بدون كنكور دوره روزانه 97 براي اين دسته از رشته ها صادر نميشود. زيرا  قبولي در اين رشته ها بدون كنكور و بر اساس سوابق تحصيلي داوطلب صورت مي گيرد و در بررسي و مقايسه سوابق تحصيلي رتبه بندي وجود ندارد.

در اين مقاله به بررسي كارنامه و رتبه قبولي كارشناسي بدون كنكور دوره روزانه 97  پرداختيم شما ميتوانيد مقاله مراحل ثبت نام كارشناسي بدون كنكور دوره روزانه 97 را نيز مطالعه نماييد تا با نحوه ومراحل ثبت نام بدون كنكور كارشناسي بيشتر آشنا شويد.

ارشد بدون كنكور ، دكتري بدون آزمون ، كارداني بدون كنكور ، كارداني به كارشناسي بدون كنكور ، كارشناسي بدون كنكور، گروه پزشكي بدون كنكور


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 20 تير 1397
طلاق عاطفي: متأهل اما مجرد

طلاق عاطفي

طلاق يا به شكل رسمي و قانوني اتفاق مي‌افتد كه شامل رفت‌و‌آمد به دادگاه، مراحل قانوني، تغييرات محل زندگي، مسائل مالي، مسائل مربوط به حضانت فرزندان و… است. يا اينكه در فرآيندي به نام طلاق عاطفي رخ مي‌دهد؛ در اين شرايط زوجين بهمشاوره طلاق نياز پيدا مي كنند.برزخي كه در آن همسران همچنان در كنار هم زندگي مي‌كنند، اما ديگر عاشق هم نيستند. به ندرت با هم صحبت مي‌كنند، توجهي به هم نشان نمي‌دهند، مدام با هم جروبحث مي‌كنند و ممكن است بي وفايي كنند و به خيانت روي بياورند.

در حقيقت طلاق عاطفي يك واكنش رواني است كه وقتي همسران حس مي‌كنند زندگي مشترك ناكارآمد است و از مسير سلامت خارج شده از آن استفاده مي‌كنند. گاهي افراد با تجربه‌ي طلاق عاطفي به طلاق قانوني روي مي‌آورند و گاهي سال‌ها با طلاق عاطفي در كنار هم زندگي مي‌كنند.

.در اين بخش ما به مشاوره طلاق پرداخته و در ادامه بيشتر به آن ميپردازيم

نشانه‌هاي طلاق عاطفي

كاهش ارتباط

هر نوع از روابط سالم نيازمند ارتباط برقرار كردن است. ارتباط به شكل‌هاي متنوعي اتفاق مي‌افتد. ممكن است نگاه محبت‌آميزي باشد كه همسران به هم مي‌اندازند يا به صورت گپ‌و‌گفت و نوازش خودش را نشان بدهد.

وقتي طلاق عاطفي رخ مي‌دهد، زوجين به ندرت با هم صحبت مي‌كنند و در صورت هم صحبتي هم معمولاً در حال شماتت و انتقاد كردن از هم هستند.

كاهش صميميت عاطفي و جنسي

همسران در يك زندگي مشترك سالم، همديگر را در آغوش مي‌گيرند، مي‌بوسند، با هم كلام عاشقانه ردوبدل مي‌كنند، عشق بازي مي‌كنند و رابطه‌ جنسي دارند.

وقتي دو نفر از لحاظ عاطفي از هم جدا شوند، بيشتر اين نزديكي‌هاي عاطفي و فيزيكي كاهش مي‌يابند.

ممكن است اين تغيير به آرامي اتفاق بي‌افتد. در ابتدا ممكن است زوجين فقط همديگر را نبوسند يا وقتي وارد منزل مي‌شوند همديگر را در آغوش نگيرند. اما بعد از مدتي مي‌بينند كه مدت‌ها است به هم نگفته‌اند «دوستت دارم» و  يك نفر يا هر دو از هر نوع لمس و رابطه‌ جنسي فرار مي‌كنند.

 كاهش هم‌نشيني و معاشرت

يك ازدواج سالم بر پايه‌ي دوستي است. براي اينكه دو نفر با هم دوست باشند و با هم دوست بمانند، بايد با هم وقت بگذرانند.

وقتي زوجين از هم طلاق عاطفي مي‌گيرند، زمان‌هاي معاشرتشان به شدت كاهش مي‌يابد. ممكن است دير به خانه بيايند، بيشتر وقتشان را با دوستانشان صرف كنند يا هميشه به دنبال جوركردن بهانه‌اي باشند تا كمتر در كنار همسرشان قرار بگيرند.

به اشتراك نگذاشتن مشكلات و نگراني‌ها

در يك زندگي مشترك سالم، افراد نگراني‌ها و مشكلاتشان را با هم سهيم مي‌شوند، از هم مشورت مي‌گيرند و موقع مواجهه با اضطراب‌ها و تنش‌هاي حاصل از زندگي اجتماعي و شغلي به همسرشان پناه مي‌آورند. بعد از طلاق عاطفي اين اتفاق متوقف مي‌شود و همسران ديگر هم‌فكر و هم‌دل نيستند.

 انتقاد و شماتت بيش‌ازحد

وقتي دو نفر از نظر عاطفي به هم وابسته هستند، ويژگي‌هاي مثبت همديگر را بيشتر مي‌بينند و با تعريف كردن از همديگر به هم اعتماد به نفس مي‌دهند. اما جدايي عاطفي آدم‌ها را نسبت به ويژگي‌هاي منفي و نقطه‌ضعف‌هاي طرف مقابل حساس مي‌كند و باعث مي‌شود كه همسران به علت بي‌علاقگي به همديگر مدام  از طرف مقابل انتقاد كنند و حتي گاهي ديگري را تحقير كنند.

گاهي همسران براي فرار از طلاق عاطفي به سرگرمي‌هاي خارج از خانواده پناه مي‌برند

افزايش سرگرمي‌هاي خارج از زندگي مشترك

با كم شدن جذابيت زوجين براي همديگر و جدايي عاطفي، آن‌ها به فعاليت‌هايي خارج از زندگي مشترك روي مي آورند و ترجيح مي‌دهند معاشرت‌ها و تفريحاتشان بدون حضور همسرشان باشد. مثلاً ممكن است در انواع كلاس هاي آموزشي، ورزشي و تفريحي ثبت نام كنند و بدون همسرشان به مسافرت و مهماني بروند.

ناتواني در حل مشكلات و تعارضات

همسراني كه از هم طلاق عاطفي گرفته‌اند، براي حل مشكلاتشان خسته و نا‌اميدند و در پيدا كردن راه‌حل و حل‌وفصل منطقي تعارضات ناتوانند. در نتيجه بيشتر وقتشان صرف بحث و جدل و مشاجره مي‌شود يا اينكه به كل سكوت مي‌كنند و ترجيح مي‌دهند هيچ مشكلي را با هم در ميان نگذارند.

 غرق شدن در دنياي مجازي

گاهي استفاده‌ي بيش از حد از اينترنت، ساعت‌ها اتلاف وقت در دنياي مجازي و تماشاي بيش‌ازحد برنامه‌هاي تلويزيوني نتيجه‌ي طلاق عاطفي است. در حقيقت همسران به دليل كمبود رابطه‌ي صميمانه در زندگي مشتركشان، در دنياي مجازي غرق مي‌شوند. و در اين دنيا به دنبال تعاملات نزديك مي‌گردند. حتي گاهي اوقات افراد در دنياي مجازي به همسرشان خيانت مي‌كنند.

توجه بيش‌ازحد به فرزندان

بعضي مواقع وقتي زوجين از همديگر دور مي‌شوند، همه‌ي توجهشان را معطوف به فرزندشان مي‌كنند. در واقع آن‌ها با اين كار دارند خلاء عاطفي‌شان را پر مي‌كنند و با رسيدگي بيش از حد به فرزندان در تلاش هستند تا جدايي عاطفي را فراموش كنند.

خيانت

جدايي عاطفي، تنهايي افراد را به همراه دارد و كمبودهاي عاطفي و جنسي گاهي منجر به بي وفايي و خيانت مي‌شوند. اگر نيازهاي همسران در خانه و خانواده برطرف نشود، ممكن است خارج از محيط خانه و زندگي مشترك به دنبال يك شريك بگردند و حالا كه به صورت غيررسمي از همسرشان جدا شده‌اند، به صورت غير‌رسمي وارد ارتباط با شخص ديگري هم بشوند.

گاهي اوقات زوج‌هايي كه دچار طلاق عاطفي شده‌اند، با آغاز ارتباط با شخصي ديگر، بر افسردگي و اضطراب‌هايشان غلبه مي‌كنند.

چرا طلاق عاطفي؟

بسياري از همسران دوست دارند بدانند كه چرا طلاق عاطفي اتفاق مي‌افتد و چه علل و عواملي در زندگي مشترك منجر به طلاق عاطفي مي‌شود.

زندگي مشترك حساس و پيچيده است و عوامل بسيار و متنوعي مي‌توانند بر كيفيت آن تأثير بگذارند. در اينجا به تعدادي از عواملي كه ممكن است به طلاق عاطفي بي‌انجامند، مي‌پردازيم.

عدم تفاهم

اگر همسران قبل از ازدواج از هم شناخت پيدا نكنند و از اعتقادات، علائق و سلايق هم باخبر نباشند، ممكن است بعد از ازدواج متوجه شوند كه با هم چيزي در اشتراك ندارند يا در مسائل خيلي كمي با هم تفاهم دارند. در اين صورت آن‌ها نمي‌توانند ارتباط صميمانه‌اي داشته باشند و با علاقه در كنار هم وقت بگذرانند.

تنوع طلبي

تنوع طلبي در همسران معمولاً منجر به خيانت مي‌شود. فرد تنوع‌طلب با اينكه از خانه و خانواده‌اي گرم و صميمي‌ برخوردار است و نيازهاي عاطفي و جنسي‌اش توسط همسرش برطرف مي‌شود، با شخص ديگري وارد رابطه مي‌شود و با دوري از همسرش و بي‌توجهي به او، شرايط طلاق عاطفي را به وجود مي‌آورد.

رابطه‌ي جنسي بي‌كيفيت و طلاق عاطفي مي‌توانند علت و معلول همديگر باشند

كيفيت بد رابطه‌ جنسي

رابطه‌ جنسي و رابطه‌ عاطفي با هم ارتباط تنگاتنگي دارند. اگر رابطه‌ جنسي دچار اختلال شود، مي‌تواند باعث جدايي عاطفي شود و اگر همسران در رابطه‌ عاطفي با هم دچار مشكل شوند، كيفيت رابطه‌ جنسي‌شان كاهش مي‌يابد.

مسئوليت‌هاي فرزندپروري

گاهي زوجين آنقدر غرق فرزندپروري مي‌شوند كه از همديگر غافل مي‌مانند. آن‌ها براي برطرف كردن نيازهاي فرزندانشان بيش‌ازحد كار مي‌كنند و همه‌ي تمركزشان بر اين موضوع است كه فرزندانشان در زمينه‌ي تحصيلي و ديگر زمينه‌ها  پيشرفت كنند. اين همسران بعد از مدتي به خود مي آيند و مي‌‌بينند كه همديگر را فراموش كرده‌اند.

مشكلات اقتصادي

مشكلات معيشتي و دغدغه‌هاي مالي مي‌توانند همه‌ي ابعاد يك زندگي مشترك را تحت‌تأثير قرار دهند. وقتي افراد از پس تأمين مخارج خود برنيايند، نگران و مضطرب مي‌شوند و عملكردشان در زندگي مشترك كاهش پيدا مي‌كند. فكر آن‌ها آنقدر درگير مي‌شود كه نمي‌توانند به هم محبت كنند و صميميت ميانشان كاهش مي‌يابد.

دشواري طلاق رسمي

گاهي همسران مي‌دانند كه مشكلاتشان عميق است و بهترين راه‌حل براي افزايش سلامت رواني‌شان طلاق است. اما مشكلات مالي‌اي مثل وابستگي اقتصادي زن، ترس از برچسب‌هاي اجتماعي بعد از طلاق، مشكلات مربوط به حضانت فرزندان و نگراني براي آينده‌ي فرزند بعد از طلاق، باعث مي‌شود كه همسران با وجود طلاق عاطفي زير يك سقف زندگي كنند.

ناتواني در مهارت‌هاي زندگي

در موارد بسياري با اينكه مشكلات ميان همسران سطحي و جزئي است، به دليل نا آگاهي از مهارت‌هاي زندگي نمي‌توانند يك رابطه‌ي صحيح كلامي با هم برقرار كنند، خواسته‌هايشان را بيان كنند و با مشورت براي حل مشكلشان راه حل پيدا كنند، در نتيجه از حل تعارضات باز مي‌مانند و به مرور زمان از هم دور مي‌شوند.

چه بايد كرد؟

اين‌طور نيست كه طلاق عاطفي هيچ راه‌حلي نداشته باشد.شما با مراجعه براي مشاوره طلاق ميابيد كه اگر همسران به آنچه بينشان مي‌گذرد آگاه باشند مي‌توانند تا حد زيادي جدايي عاطفي را برطرف كنند. ريشه‌يابي دوري‌ها خيلي مهم است. گاهي وقت‌ها با برطرف‌كردن مشكلات جنسي مي‌توان از لحاظ عاطفي هم به همديگر نزديك شد. در مواقعي كه توجه به فرزندان موجب طلاق عاطفي شده باشد، زوجين با اطلاع از اين موضوع مي‌توانند در زندگي روزمره جايي براي خود باز كنند و به هم نزديك شوند. كمك گرفتن از مشاور خانواده هم راهگشا است و فرآيند نزديكي دوباره را تسهيل و تسريع مي‌كند.

طلاق عاطفي: متأهل يا مجرد ، مشكلات بعد از طلاق ، نشانه هاي طلاق


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 16 تير 1397
مراحل خريد خدمت سربازان فراري 97

در اين مقاله به موضوع مراحل خريد خدمت سربازان فراري 97  و كسري خدمت سربازي خواهيم پرداخت. به سربازاني كه در رده سربازان فراري از خدمت قرار مي گيرند، توصيه مي كنيم در مقاله مراحل خريد خدمت سربازان فراري 97 با آيدانيتو همراه باشند تا به روند كاري خود پي ببرند.

در بازي در ايران از سال 1304 توسط رضاشاه برقرار شد و تاكنون تغييرات زيادي در روند اجرا و قوانين آن ايجاد گرديد. همان طور كه مطلع هستيد، دوره سربازي از 24 ماه به 21 ماه كاهش يافته است.

با توجه به اينكه برخي از افراد بر اين باورند كه دوره سربازي به هدر دادن عمر و بهترين سال هاي زندگي آنان است در تلاش براي كسري خدمت سربازي و عدم حضور در خدمت سربازي هستند.  سربازي براي تمام پسران كه وارد 19 سالگي مي شوند، واجب است مگر اينكه شامل دسته اي از افراد باشند كه در شرايط خاصي مجاز به خريد و يا كسري خدمت سربازيهستند.

فرايند اقدام خريد سربازان فراري

در اين مبحث قرار است از مرحله ثبت نام تا صدور كارت را به مشمولان  خدمت سربازي توضيح دهيم. به ادامه مقاله توجه كنيد.

  1. در مرحله اول نياز است سربازان فراري به دفاتر پليس +10 مراجعه كرده و پيش ثبت نام جريمه مشمولان غيبت را انجام دهند. لازم به ذكر است براي اين مرحله افراد مي بايست با مدارك كامل كه در مقالات مربوطه عنوان شده است، به دفاتر پليس+10 مراجعه نمايند.
  2. در اين مرحله پرونده مشمولان به معاونت وظيفه عمومي استان ارسال مي شود و مدارك ارائه شده در مرحله قبل با ضوابط و ابلاغيه ها تطبيق داده مي شود.
  3. بعد از تطبيق و صحت مدارك پيامك واريزي وجه از جانب سازمان وظيفه عمومي ناجا به مشمولان خدمت ارسال مي شود و داوطلبان مي بايست ظرف مدت 5 روز به دفاتر پليس + 10 مراجعه كرده و شماره حساب، شناسه واريز و ميزان مبلغ مشخص شده و فرم تعهدنامه محضري را دريافت نماييد.
  4. پس از واريز وجه به حساب و تكميل فرم تعهدنامه محضري مبني بر صحبت مدارك تحصيلي مشمولان، ظرف مدت 10 روز فيش واريزي و فرم تكميل شده را به دفاتر پليس +10 ارائه مي شود.
  5. در اين مرحله مدارك تكميل شده مشمولاني كه در زمان مقرر براي ثبت نام اقدام نموده اند، از طريق دفاتر پليس +10 به وظيفه عمومي محل سكونت ارسال مي شود.
  6. در مرحله بعدي ارجاع به يگان خدمتي و ارايه نامه مبني بر خريد سربازي و همچنين ثبت زمان هاي فرار مشمولان خدمت از سوي يگان خدمتي انجام مي شود.
  7. در مرحله بعد. ارائه نامه از سوي يگان خدمتي به دادسراي نظامي و پرداخت جريمه به دادسراي نظامي و ارائه نامه مبني بر پرداخت جريمه به نظام وظيفه انجام مي شود و از طريق حوزه وظيفه عمومي محل سكونت بررسي و تأييد مي شود و بعد پرونده به وظيفه عمومي استان جهت تأييد نهايي ارسال مي شود.
  8. مرحله بعد معرفي به صدور كارت معافيت در مورد پرونده هاي متقاضياني كه داراي تأييديه واريز در سامانه هستند، انجام مي شود.
  9. در مرحله آخر، كارت هوشمند معافيت سربازي صادر و به نشاني متقاضي ارسال مي شود.

اما آيا سربازاني كه پس از انجام چند ماه از خدمت سربازي دچار غيبت شده اند، شامل طرح خريد سربازي مي شوند؟كدام يك از سربازان فراري در دسته خريد خدمت سربازي جاي مي گيرند؟ پيشنهاد

مي كنيم براي اطلاع از سؤالات گفته شده به مقاله خريد خدمت سربازان فراري 97 مراجعه نماييد.

   مراحل خريد خدمت سربازان فراري ، خريد خدمت ايثارگران ، خريد خدمت سربازان فراري ، مدارك خريد خدمت ، ميزان جريمه خريد خدمت ، شرايط خريد خدمت ، فرايند خريد خدمت ، ثبت نام مشمولان مقيم خارج از كشور 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : پنج شنبه 14 تير 1397
بخشش خیانت

بخشش خیانت

بخشش خیانت کار بسیار دشواری است. چون همسر خیانت‌کار پیمان و تعهد زناشویی را زیر پا گذاشته است. اما می‌توان گفت که خیانت الزاماً یک رابطه را از اساس نابود نمی‌کند. با ارتباط و تعامل مناسب، نیت و قصد بازسازی دوباره‌ی زندگی مشترک و طی کردن مراحل روان‌درمانی می‌توان از خیانت گذر کرد و این کاری است که بسیاری از زوج‌ها انجام داده‌اند.

شاید به نظر غیرقابل‌باور برسد، اما شواهد نشان می‌دهند که بعد از درمان این زخم، روابط بعضی همسران قدرتمندتر شده است.

مسئولیت همسر خیانت‌کار

بعد از اینکه خیانت و رابطه‌ی خارج از ازدواج به پایان برسد و همه چیز مشخص شود، ممکن است کسی که مورد خیانت واقع شده است دچار فروپاشی روانی شود، پی‌درپی سؤال بپرسد و نگران و مضطرب بشود.

اگر همسر خیانت‌کار تمایل دارد که زندگی مشترک شکسته‌شده را انجات بدهد، باید به احساسات جریحه‌دارشده‌ی همسرش توجه کند. در گذر از این مرحله، همسر خائن مسئولیت سنگینی دارد و باید با صبوری و رعایت نکات لازم همسرش را در این غم بزرگ همراهی کند.

چطور بخشش خیانت امکان‌پذیر می‌شود؟

بخشش خیانت به این معنا نیست که اجازه بدهیم فرد خائن بدون تنبیه و مواجهه با عواقب کارش به راحتی به زندگی مشترک ادامه بدهد. بخشش خیانت یک الزام یا اجبار نیست و در مواردی که فرد خائن پشیمان نیست یا مسئولیت رفتار اشتباهش را به عهده نمی‌گیرد، انتخاب فردی که مورد خیانت واقع شده است، می‌تواند خروج از آن زندگی مشترک باشد.

در صورتی که همسر خائن احساس گناه نکند و نخواهد علت کارش را درک کند و در صدد جبران بربیاید، بخشش بی‌فایده است.

وقتی بخشش اتفاق بی‌افتد، قلب شکسته‌ دیگر شکنجه نمی‌بیند. درواقع این بخشش پاداش به کسی است که صدمه دیده و از اعتمادش سوء‌استفاده شده است. بازسازی اعتماد و صمیمیت ازدست‌رفته هرگز کار راحتی نبوده است و نیازمند تلاش بسیار است.

اگر این اتفاق برایتان افتاده، با خیانت همسرتان مواجه شده‌اید و او را پشیمان می‌بینید، بهتر است که قبل از انجام هر واکنشی خوب فکر کنید و حتماً به همراه همسرتان به درمانگری متخصص و با تجربه‌ی کافی در این زمینه مراجعه کنید.

خودتان هم می‌‌توانید با مطالعه و جست‌وجو در این زمینه، آگاه‌تر شوید.

بخشش خیانت امکان پذیر است اما آسان نیست

قدم‌هایی در راه بخشش خیانت

در ادامه مراحل و رفتارهایی را به عنوان قدم‌هایی در راه رسیدن به آمادگی برای بخشش خیانت به شما معرفی می‌کنیم:

  • نام کسی که به شما خیانت کرده را بنویسید.
  • به خودتان اعتراف کنید که چقدر آسیب دیده‌اید و چقدر ممکن است از همسرتان متنفر باشید.
  • به زمان‌هایی فکر کنید که با رفتار و اعمالتان موجب ناامیدی و رنجش دیگران شده‌اید. همه‌ی ما در روابط عاطفی بدهکاری‌هایی داریم که هرگز موفق به پرداختشان نشده‌ایم. هیچ کس کامل نیست. هیچ کس خالی از اشتباه نیست. همه‌ی ما گاهی احتیاج به بخشیده شدن داریم. شاید ما هرگز کاری به هولناکی خیانت نکرده‌ایم اما تا زمانی که خودمان را برتر از دیگران بدانیم، قادر به بخشش نخواهیم بود.
  • تصمیم بگیرید که بار سنگین کار اشتباه همسرتان را به دوش بگیرید. شجاع باشید و تصمیم بگیرید که با درد عظیم این اتفاق مواجه شوید و از آن فرار نکنید. وقتی این کار را بکنید، درد کم‌کم فروکش می‌کند.
  • تصمیم بگیرید که ببخشید. با صدای بلند به خودتان بگویید: «من می‌خواهم او را ببخشم.» این تصمیم باید واقعی و از ته دل باشد.
  • انتظار نداشته باشید که تصمیم شما برای بخشش خیانت همسرتان، موجب تغییری اساسی در او شود.
  • سعی کنید همسرتان را درک کنید. از خود بپرسید که او در حال حاضر چه حسی دارد؟ چطور به این مسأله نگاه می‌کند؟ چرا این کار را انجام داده است؟ چه تجربیاتی در زندگی آنقدر او را آسیب‌پذیر کرده است که همچین اشتباهی کند؟
  • به مزایای بخشش فکر کنید. این تصمیم شما را از درد و رنج گذشته رها می‌کند و سلامت جسمی و روانی‌تان را افزایش خواهد داد.
  • به این فکر کنید که از این تجربه چه چیزهایی یاد گرفته‌اید. در آینده چه کارهای مفیدی می‌توانید انجام دهید؟ چطور می‌توانید به دیگران کمک کنید تا از این درد مشابه گذر کنند؟ وقتی هدف دردی که کشیدید را درک کنید به خودتان کمک خواهید کرد و بخششی که انجام داده‌اید را بی‌معنی و بی‌ارزش نخواهید دید.
  • نقش خودتان را در رنجی که کشیده‌اید ببینید و بپذیرید. مسلماً شما در وقوع خیانت تقصیری نداشته‌اید. همسرتان ساده‌ترین و غیراخلاقی‌ترین تصمیم را گرفته و نظر شما را هم نپرسیده، اما آیا در فروپاشی رابطه‌تان و رسیدن آن به چنین مرحله‌ای هیچ نقشی نداشته‌اید؟ خوب به اعمال و رفتارتان در گذشته فکر کنید و برای اصلاحات اساسی خودتان و نقشی که در زندگی مشترک دارید، قدم بردارید.

بخشش خیانت یک فرآیند زمان بر و سرشار از انواع احساسات مثل خشم، غم، اضطراب و …. است. آنچه اهمیت دارد این است که صبور باشید و همراه با همسرتان از یک برنامه‌ی دقیق و هدف‌مند پیروی کنید.

در ادامه مطالعه‌ی مقاله‌ی «خیانت در زندگی مشترک» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشش خیانت ، علل و عوامل خیانت ، راهکارهای پیشگیری از خیانت ، نشانه های خیانت را بیشتر بشناسیم ، خیانت در زندگی مشترک


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 13 تير 1397
پروژه کسری خدمت 97

در این مقاله به موضوع پروژه کسری خدمت 97 پرداخته ایم.

با توجه به این موضوع که خدمت سربازی از سن 18 سالگی براى پسران اجبارى می شود، قصد داریم آنها را با قوانین مختلف نظام وظیفه آشنا کنیم. لازم می دانیم در ابتدا با مفهوم مشمول و سن مشمولیت صحبت کنیم تا در طول مطالعه مقاله پیش رو با سردرگمی مواجه نشوید. در نظام جمهوری اسلامی ایران سن مشمولیت 18 سالگی تمام تا 50 سالگی تمام می باشد و افرادی که وارد این سن می شوند در شمول قانون قرار می گیرند و موظف هستند وضعیت خود سربازی خود را مشخص کنند.

طبق ماده 1 قانون خدت وظیفه عمومی تمامی افراد موظف هستند از جان و مال و ناموس مردم دفاع کنند و اجرای این وظیفه بر تمام اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران واجب است و هیچ فرد مشمول به خدمت سربازی را نمی توان از این قانون معاف کرد. مگر به دلایل و شرایطی که طبق قانون نظام وظیفه، کسری خدمت و یا معافیت دائم و موقت به مشمول واجد شرایط تعلق بگیرد.

یکی از مورادی که موجب کسری خدمت سربازی است، پروژه کسری خدمت97 است که در این مقاله با جزئیات آن آشنا خواهید شد. پروژه کسری خدمت به چه افرادی تعلق می گیرد و در چه ارگان هایی پروژه کسری خدمت ارائه می شود. شرایط کسری خدمت و مدارک مورد نیاز پروژه کسری خدمت چیست؟ نحوه ی گرفتن پروژه کسری خدمت چگونه است؟ این ها سؤالاتی هستند که در مقالات مرتبط در پروژه کسری خدمت 97 به آنها خواهیم پرداخت. به مشمولان خدمت سربازی توصیه می کنیم در این مقاله با آیدانیتو همراه باشند.

اخذ پروژه کسری خدمت

مشمولان خدمت که قصد دارند از پروژه کسری خدمت 97 استفاده کنند، در دسته دو دسته قرار می گیرند:

  1. نخبگان و استعدادهای برتر
  2. سایر افراد (عادی)

در صورتی که در دسته اول قرار دارید و از نخبگان و استعدادهای برتر به حساب می آیید، نحوه اخذ پروژه کسری خدمت را حتی خواهید داشت و حتی با مدرک کارشناسی با مراجعه به سازمان های مربوطه می توانید از این طرح استفاده کنید، این دسته از داوطلبان بعد از انجام پروژه تنها به مدت 2 ماه آموزش خواهند داشت.

در صورتی که در دسته دوم قرار دارید و قصد دارید از پروژه کسری خدمت 97 استفاده کنید، تنها با داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکتری می توانید برای اخذ پروژه اقدام کنید. مشمولان خدمت که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری دارند، می توانند پروژه های مورد تأیید بنیاد نخبگان نیروهای مسلح را انجام دهید و از مزایای این طرح استفاده کنید.

تا به اینجا با افرادی که مجاز به اخذ پروژه جهت کسری خدمت سربازی هستند آشنا شدید. در ادامه روند اقدام و مدارک مورد نیاز به صورت مختصر و کوتاه توضیح داده شده است.

روند اخذ پروژه کسری خدمت

در ابتدا نیاز است مدارک و رزومه خود را (و مدرک مربوط به عضویت در بنیاد نخبگان را تهیه کنید و با مراجعه به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح به سازمان مربوط به حوزه کاری خود معرفی خواهید شد. با توجه به تمایل خود به یکی از ارگان ها و سازمان های مورد نظر مراجعه کرده و تکلیف پروژه خود را مشخص کنید (در انتخاب سازمان دقت کنید و با توجه به شرایط پروژه و علاقه خود این کار را انجام دهید.)

پروژه های کسری خدمت با توجه به سختی و آسانی (پروژه های کوچک و بزرگ) مدت زمان متفاوتی جهت کسر از خدمت را شامل می شوند. لازم به ذکر است مشمولان عزیزی که قصد انجام پروژه دارند، می توانند موضوعی خارج از رشته تحصیلی خود انجام دهند.

به نکات زیر توجه کنید

  1. برای اخذ پروزه تنها نیاز است که دانشجوی ارشد بالاتر باشید. (درصورتی که سرباز و یا فارغ التحصیل نباشید، مشکلی وجود ندارد)
  2. فارغ التحصیلان لیسانس (غیر از دسته 1) نمی توانند از این طرح استفاده کنند.
  3. اخذ پروژه و موضوع آن می توانند با سازمان خدمت مغایرت داشته باشد.
  4. تنها اخذ 2 پروژه برای مشمولان خدمت مجاز می باشد. (1 پروژه در حین خدمت سربازی، 2 پروژه قبل از اعزام به سربازی)
  5. به ازای هر پروژه 2 تا 19 ماه کسری خدمت لحاظ می شود.
  6. مشمولینی که دارای 8 سال غیبت هستند نسبت به مدرک تحصیلیشان می توانند نسبت به خرید سربازی خود اقدام کنند.
  7. در صورت وارد شدن به مرحله ساخت پروژه مدت کسری خدمت افزایش می یابد (رشته هایی که شبیه سازی هستند) (غیبت در خدمت سربازی مانع بررسی این نوع کسری خدمت می شود.)

به مشمولان خدمت توصیه میکنیم بعداز مطالعه پروژه کسری خدمت 97 مقاله پروژه کسری خدمت 97را نیز مطالعه کنند.

مشمولینی که دارای مدارک تحصیلی هستند هر کدام می توانند نسبت به خرید سربازی اقدام کنند

 

معافیت کفالت مادربزرگ ، معافیت کفالت پدر ، فرایند اقدام معافیت کفالت ، معافیت کفالت برادر ، معافیت کفالت مادر ، شرایط معافیت کفالت ، انواع معافیت کفالت ، معافیت کفالت ،مدارک معافیت کفالت ، معافیت کفالت خواهر ، معافیت کفالت پدربزرگ


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 12 تير 1397